|
Post by Mee on Aug 26, 2014 20:58:03 GMT 1
De VRL-server maakt momenteel gebruik van de rFactor 2 Weather Tool voor het bepalen van het weer op de server. Wat betekent dit: om de 200 seconden haalt de server de huidige weersomstandigheden van het circuit af op Weather Underground. Vervolgens past hij dit toe op de lopende rFactor server. Is het aan het regenen op het circuit, dan gaat het ook in-game regenen. Begint het halverwege de race te regenen op het echte circuit, dan gaat het ook in-game beginnen regenen! Ook de windkracht -en richting wordt meegenomen, alsook de omgevingstemperatuur. De huidige condities op het de server kun je steeds hier bekijken. Deze link staat ook in de rechterbalk op de website onder de link "Bekijk weersomstandigheden". Vermits het weer op de server "echt" is, betekent dat ook dat je de echte weersvoorspellingen kunt volgen om te bekijken of het gaat regenen of niet. Voor Mid-Ohio kan je dat bv hier bekijken (staat ook in de racethread). Zo ziet het er atm niet goed uit voor zondag, maar dat kan nog veranderen natuurlijk. Let wel: we vliegen over de hele wereld dit seizoen, dus hou rekening met de verschillende tijdzones. In Ohio is het bv een stuk vroeger dan hier, daar moet je rekening mee houden. Let op: er zijn nog enkele mankementen aan de implementatie in rFactor: - Track temperature blijft nogal statisch op 20°C staan, wat de huidige omstandigheden ook zijn. - De wolken werken nog niet: het is ofwel zonnig, ofwel bewolkt met regen. Bewolkt zonder regen zou blijkbaar nog niet lukken.
|
|
|
Post by Cedric on Aug 26, 2014 21:02:43 GMT 1
Gewoonweg fantastisch! Puik werk Bart!
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Aug 27, 2014 10:41:47 GMT 1
Now we're talking sims! Dit vind ik echt prachtig! Als dit verder kan worden uitgebouwd hebben ze me bij rF2 echt overtuigd! Hopen dat het goed werkt! Knap Bart! Bedankt!
|
|
|
Post by Mee on Aug 27, 2014 11:43:20 GMT 1
Gisteren dat in het oog gehouden: er was op een bepaald moment een onweer dat over Lexington trok. En jawel, het begon plots ook goed te regenen op de server. Werkt dus wel redelijk goed.
|
|
|
Post by timothy on Aug 27, 2014 14:45:36 GMT 1
Nu de graphs en paar deftige mods en laserscan tracks en dan ben ik ook overtuigd aan het geraken
|
|
|
Post by Cedric on Aug 27, 2014 14:51:22 GMT 1
Laserscan tracks, nah, dan kan ISI zijn geld beter ergens anders in steken. Ik heb een kleine 2 jaar geleden iRacing gespeeld, en toegegeven, de tracks zijn fantastisch, maar het feit dat ze laserscanned zijn is imo maar een kleine meerwaarde, mooie en levensechte textures doen al veel (kijk naar vele mooie rFactor 1 tracks van vb. com8). Deftige mods, akkoord, al is de default content niet slecht. De graphics zijn best wel ok als je alles open kan draaien, maar dat is momenteel een beetje het probleem, je kan ze gewoon niet ten volle benutten vanwege de slechte performance op vele pc's, dus das zeker een punt van verbetering. Tov AC, is het gewoon veel diepgaander, multidimensioneel om het zo te zeggen, en dat voel je tijdens het rijden. En ja, ik heb uw raad al gevolgd Timo, en AC geprobeerd
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Aug 27, 2014 15:17:56 GMT 1
Ik moet Cedric bijstaan. Ga wel efkes offtopic gaan... Nu ik alles op full, max, 16x etc. kan zetten in rF2, moet diegene die zegt dat de graphics niet goed zijn hier maar eens komen kijken. Tis fenomenaal! Idd, AC ziet er met alles open nog beter uit, but so does Gran Turismo! AC is voor mij geen sim, al hoop ik wel dat ze er 1 van maken, maar dan hebben ze nog veel werk... Met mijn pc specs nu: rF2, alles open wat ik maar kan vinden en op 1080p, een full grid AI Camaro's overdag, 70 a 80 fps! En ik moet echt toegeven dat het er goed uit ziet! De reflecties in de auto's, 't is de moeite om 1000 euro te spenderen aan een deftige upgrade! Er gaan wel circuits en mods komen waar ik zal moeten terug schroeven denk ik, maar men kaart is dan ook wel 2j oud. Met een GTX 780 ga je dat probleem niet hebben, maar das wat je zelf wilt natuurlijk. Ik ben men geld dat ik gisteren moest betalen bij de pc-boer al lang vergeten en das een goei teken! En om het dan toch nog wa ontopic te krijgen: De diepgang gaat echt ver en dat is waarom ik van simracen hou. Indien dit (weer) echt werkt blazen ze me echt omver! Op zaterdag naar een weersvoorspelling in de USA moeten kijken voor de race van zondagavond, das toch gewoon de max! Daar kan geen iRacing, of wat dan ook tegenop! Timo, gij weet dat ik ook geen voorstander was van rF2, maar ze hebben mij echt overtuigd! Ge habt echt geen pc van 2000 euro nodig om het een heel andere sim te laten worden. Want eens de graphics toch goed zijn op uw pc is het de beste sim, sowieso!
|
|
|
Post by MacTuffer on Aug 28, 2014 21:30:41 GMT 1
Misschien een goeie tip, misschien hadden jullie het al maar ik heb op mijn smartphone accuweather widget staan. Je kan er meerdere locaties instellen en door simpel op het pijltje te duwen switchen tussen de verschillende locaties. Handig want tijd moet je niet meer berekenen, onmiddelijk het weer van ohio zoals het daar nu is en het is er lekker weer. B-)
|
|
|
Post by Mee on Sept 6, 2014 17:12:52 GMT 1
Slecht nieuws: blijkbaar werken de wets op de Camaro niet; die hebben even veel grip op een natte baan als de slicks. Daarom is op de server ingesteld dat het niet meer dan 1% kan regenen in-game. Dat lijkt misschien niets, maar de baan wordt er wel degelijk nat door. Maar niet zó nat dat slicks niet meer werken. Met 2% bv zou je dat na een kwartier regen wél al nodig hebben.
|
|
|
Post by Cedric on Sept 6, 2014 17:23:47 GMT 1
Slecht nieuws: blijkbaar werken de wets op de Camaro niet; die hebben even veel grip op een natte baan als de slicks. Daarom is op de server ingesteld dat het niet meer dan 1% kan regenen in-game. Dat lijkt misschien niets, maar de baan wordt er wel degelijk nat door. Maar niet zó nat dat slicks niet meer werken. Met 2% bv zou je dat na een kwartier regen wél al nodig hebben. Lol! ik dacht dat dat aan mijn rijmanskunsten lag toen ik een wet track laadde offline
|
|
|
Post by Mee on Oct 20, 2014 21:06:03 GMT 1
Vermits de Howston G4 (hopelijk) wél werkende regenbanden heeft staat de server terug ingesteld zodat er zware regen kan vallen als dat in het echt zo is.
|
|