|
Post by stevenv on Mar 8, 2014 22:24:23 GMT 1
Hey,
Een dag voor mijn eerste puntenrace en ik weet begot nog niet wat voor een pitstop strategie ik moet gebruiken, Kunnen jullie mij hierover enkele tips geven wat het beste is of hoe ik dit het best kan uitzoeken?
gr
|
|
|
Post by MacTuffer on Mar 8, 2014 23:04:34 GMT 1
Hehe, na vier of vijf seizoenen lukt het mij nog altijd niet om dit tot een goed einde te brengen. Ik moet altijd in de race nog zitten tellen en bijstellen, vervelend.
|
|
|
Post by Mee on Mar 9, 2014 1:05:17 GMT 1
Zoals je in Peter zijn post kunt zien is de eerste vraag: kan je 30 minuten rond rijden zonder dat je banden het begeven? Mijn raad is dan ook om eens een stint van 30 minuten te rijden, beginnend met een volle tank van 100 liter. Als dat lukt zonder een platte band: excellent! Kijk hoeveel benzine je nog over hebt na die 30 minuten en je weet hoeveel je hebt verbruikt op 30 minuten (100 liter - huidig niveau). Doe dat maal 2 en je weet hoeveel liter je nodig hebt voor de hele race. Trek daar 100 liter vanaf (ik raad je aan om met een volle tank te vertrekken) en je weet hoeveel je zult bij moeten tanken. Tel er nog een liter of 5 bij om safe te zitten. In je setup kan je al op voorhand instellen hoeveel pitstops je wilt maken en tot hoeveel liter hij moet tanken. Opgelet: die waarde is dus tot hoeveel liter hij moet tanken, niet hoeveel erbij hij moet kappen. Kom je met nog 10 liter de pits in en er staat 60 liter ingesteld, dan zal er maar 50 liter bijgetankt worden. Da's dus rekenen tijdens het racen, en da's niet aan te raden. Je kan dat echter aanpassen: open je .plr-file (...\rFactor\UserData\Steven Verleysen\Steven Verleysen.plr) in kladblok, zoek naar het lijntje "Relative Fuel Strategy" en zet de 0 die daar achter staat op 1. Dan wordt het aantal liter dat staat ingesteld er bij gegoten, niet tot dat niveau. Als je banden het geen 30 minuten uithouden zal je 2 stops moeten maken. Deel je totaal aantal liters dan door 3 en je pit dan best om de 20 minuten.
|
|
|
Post by Rino on Mar 9, 2014 1:10:40 GMT 1
Ik moet altijd in de race nog zitten tellen en bijstellen, vervelend. Dat is niet zo uitzonderlijk. Ik hou de banden en benzine constant in de gaten en wat op de baan gebeurt is ook van belang ivm je stop. Wat de strategie betreft Steven hangt van u af en hoe je rijd. Tijdens de testrace zat ik bijna op mijn velgen te rijden na 15 ronden terwijl er mensen waren die de race zonder stop uitreden. Dus nu gaan we mensen met 2 stops en mensen op 1 stop zien. Testen. Dat is de boodschap en uitvissen wat je verbruik en banden slijtage is. Daar zijn zeer handige en goedkope tooltjes voor voor IOS en Android. Dashmeter Pro en ihud bv. Maar het kan zonder dat allemaal ook. Komt alleen wat meer gok en his werk bij te pas.
|
|