|
Post by vinox on May 30, 2013 9:16:55 GMT 1
Na die problemen met mijn stuur wat beginnen klooien, omdat die kapotte shifter op de pc minder problemen geeft (ivm button cfg), begon het te kriebelen, zwààr te kriebelen... rFactor installfiles en modfiles af de backup schijf gehaald en den boel geïnstalleerd op de nieuwe laptop (i7 2.3 ghz, 8gig ram, geforce GT650M 2 gig DDR3), maar 't was ni evident... Windows 8 64bit en rF, geen vriendjes Veel gesurft, uiteindelijk gevonden dat dit een echt probleem is, en dat ISI met een oplossing zou moeten komen... Enige echt makkelijke work around, is the no cd crack, en daar ben ik gene fan van. Ik kan ten eerste ni online, het voelt dwars, maar aan den andere kant heb ik wel betaald voor rF, dan verwacht ik werkende software, wat mijn OS dan ook mogen zijn. Anyway, als er mensen zijn die een cleanere oplossing weten, let me know! Als er nog andere problemen zijn die jullie ondervonden, laat maar weten, elke ervaring met W8 en rF is goed! Het voelde in elk geval ZALIG nog eens met een "échte" software te knallen, sounds, feel, het blijft toch pakken beter dan ps3 ze! Wie weet ziede mij binnenkort nog eens op een testrace
|
|
|
rFactor
May 30, 2013 12:40:04 GMT 1
Post by Rino on May 30, 2013 12:40:04 GMT 1
Geen 2de partitie waar je win7 en rF kunt opzetten?
|
|
|
rFactor
May 30, 2013 13:45:24 GMT 1
Post by vinox on May 30, 2013 13:45:24 GMT 1
'k Heb geen Win7 liggen 'k Ga nu ni beginnen met illegale windows, dan liever tijdelijk nen illegale rFactor. Al kan ik daarmee niet online natuurlijk :/ Ik snap het ni, zoveel verschil onderhuids is er toch niet tussen Win7 en 8?
|
|
|
rFactor
May 30, 2013 14:21:01 GMT 1
Post by Mee on May 30, 2013 14:21:01 GMT 1
|
|
|
rFactor
May 30, 2013 20:02:45 GMT 1
Post by Hill2button on May 30, 2013 20:02:45 GMT 1
Wat is precies het probleem?
|
|
|
Post by vinox on May 31, 2013 8:28:41 GMT 1
@ Bart: inderdaad, dat zijn de twee topics die ik al heb gechecked. Mijn trymedia folder die ik gebackupt had van mijn vorige pc en dus vorige install, heb ik in ProgramData steken op de C:\, ik heb mijn rF al gezet in ProgFiles, alsook in de x86. Dat maakt geen verschil. Komt nog eens bij dat mijn UAC achterlijk doet, en constant bij elke wijziging die ik wil doen in die twee mappen bevestiging vraagt *grom*. Daarenboven moet ik hem als admin runnen, anders wilt hij maar één vehicle en track laden, telkens Mount Panorama en de E92 GT2 wagen. Geen straf natuurlijk, maar 't wordt vrij snel saai zo hè Die admin oplossing online gevonden, en 't was meteen opgelost, ik kon een PCC 2007 testerke doen op de Nordschleife, and it felt goddamn good!! Hoedanook is al dit tesamen behoorlijk irritant... Maar te doen. I just wanna race. Soit, het probleem is dat als ik de gewone rF shortcut gebruik, ik hem in mijn task manager zie opstarten, maar hij verdwijnt even snel als hij verscheen, en that's it. Geen foutmelding, geen blokkerend scherm, of zo'n achterliggende foutmelding waar rF af en toe wel eens last van heeft... Niks. Ik vind het echt behoorlijk lastig, want ik zou een dezer nog wel eens een testraceke willen doen, I has the itchez ;D
|
|
|
rFactor
May 31, 2013 13:29:03 GMT 1
Post by Webbienl on May 31, 2013 13:29:03 GMT 1
Vincent, ik neem aan dat je de crack bedoelt die de trymedia activatie omzeilt. Hiermee kan je prima online en aangezien je gewoon netjes voor de software betaald hebt zie ik het probleem niet zozeer
|
|
|
rFactor
May 31, 2013 13:36:01 GMT 1
Post by vinox on May 31, 2013 13:36:01 GMT 1
't Is de no cd crack, maar da zal idd wel die zijn. Ik heb er indertijd inderdaad met alle plezier voor betaald, en ik heb dus ook geen wroeging om deze te gebruiken. Als 't voor de VRL ok is, then I'm in. Alleszins bedankt voor de tips in dit topic, moest er nog iemand iets willen toevoegen, aarzel niet!
Aja, nog twee kleine vraagskes, beetje off topic, maar 'k ga nu ni voor alles een draadje aanmaken.
1. Ik vind de track/mod download topic niet voor huidige trophy. Als iemand zo vriendelijk wilt zijn de link ff te posten? Tnx! 2. Is 't een probleem dat ik met wifi speel? Er staat "stabiele connectie", maar ik heb een snellere verbinding met wifi dan met kabel (ivm powerlines...). Ik speel continu online andere games, en heb nooit problemen in de stijl van drops of effectieve interruptions.
|
|
|
rFactor
May 31, 2013 14:27:14 GMT 1
Post by Mee on May 31, 2013 14:27:14 GMT 1
|
|
|
rFactor
May 31, 2013 18:05:05 GMT 1
Post by Hill2button on May 31, 2013 18:05:05 GMT 1
"Why are we still talking about rF and Win8 comparability? 1.255b is officially available for download on rFactor.net. 1.255b was released specifically to add Win8 support."
Van het isi forum, heb je wel de juiste versie?
|
|
|
rFactor
May 31, 2013 19:27:16 GMT 1
Post by vinox on May 31, 2013 19:27:16 GMT 1
Hmm, 'k heb eens gezocht, maar vind enkel de 1.255c op rf.net. Letter verder, dus zal wel nieuwer zijn zeker? Ik had de rF lite, maar die zou ook 1.255c moeten zijn als ik me niet vergis. Soit, ben de full ff aan't binnentrekken, tnx voor den tip!
|
|
|
rFactor
May 31, 2013 21:14:55 GMT 1
Post by vinox on May 31, 2013 21:14:55 GMT 1
Ok, da ziet er al beter uit, de geïnstalleerde rF exe start op, alleen vraagt hij nu steeds achter de key... Trymedia folder steekt in ProgramData, dus dat zou niet mogen. Goddammit. Ik was vergeten wat een genot pc gaming kan zijn Edit: no cd werkt nu ook ni meer, wagen en track gekozen, testing, load track en hoppa terug naar Windows. Ik geef het op vandaag, die van ons wilt tv zien
|
|
|
rFactor
May 31, 2013 22:23:21 GMT 1
Post by Hill2button on May 31, 2013 22:23:21 GMT 1
Ok, da ziet er al beter uit, de geïnstalleerde rF exe start op, alleen vraagt hij nu steeds achter de key... Trymedia folder steekt in ProgramData, dus dat zou niet mogen. Goddammit. Ik was vergeten wat een genot pc gaming kan zijn Edit: no cd werkt nu ook ni meer, wagen en track gekozen, testing, load track en hoppa terug naar Windows. Ik geef het op vandaag, die van ons wilt tv zien Plaats vd Trymedia folder hangt af vd plaats waar je rF installeert als ik het me goed herinner. Als je rF onder de Program Files zet dan gaat hij ergens anders zoeken tov als je een andere folder kiest.
|
|
|
rFactor
May 31, 2013 22:42:59 GMT 1
Post by vinox on May 31, 2013 22:42:59 GMT 1
Heb zowel de trymedia folder als de rF folder al zowat overal gezet. Program Files, Program Files x86, zelfs ne nieuwe folder gecreëerd voor rF op de C schijf (ivm permissions). Ik heb op isiforum ook gelezen dat de permission sets moeten aangepast worden van de folder van rF, ook al gedaan, geen adminrechten gedoe meer in de program files, en toch blijft hij zagen achter die licentie... Morgen naar Spa, overmorgen nog is wa verder zoeken.
Dit is btw ne quote van op isi: Yes....rF2 works in both 32 and 64 bit. It's just rF1 that has issues with 64 bit win 8 CP
... Als da klopt ben ik eraan voor de moeite hè.
|
|
|
rFactor
May 31, 2013 22:51:01 GMT 1
Post by Hill2button on May 31, 2013 22:51:01 GMT 1
Met "gezet" bedoel je toch steeds "via de installer?" want zomaar de map uit de program files verslepen mag je niet doen hé.
|
|