|
Post by Moerie on Nov 1, 2002 9:57:16 GMT 1
Kan er iemand suggesties geven over de ring. Kzie dat iedereen scherpe tiijden draait. Mijn pb is 8.36, is wel al een jaartje oud, maar ja... Alhoewel ik nog nooit zoveel heb gereden ep de Ring. Daarom zouden tips nie mis staan om pb te verbeteren
De vraag is nu, waarop moet ik letten en wat is er zo belangrijk?? Denk da ge ep de Ring nie voluit moet gaan, zodanig da ge nie spint en dan ne behoorlijk tijd neerzet. Vooral veel trainen is hier noodzakelijk, zo'n lang circuit, tegen da ge elke bocht onder de knie hebt, da duurt een tijdje.
|
|
|
Post by Obi-Jan on Nov 1, 2002 13:15:35 GMT 1
Okido... met het risico van als nen overbeterlijke betweter over te komen (da's in sommige opzichten wel zo, daar nie van ;D ;D), gaan we nog maar eens wat advies in de rondte strooien. Ten andere, de Ring is altijd een van mijn sterkste banen geweest, dus 'k vind wel da 'k daar iets over te zeggen heb.
Volgens mij zijn er twee dinges belangrijk op de Ring:
1) 5 seconden verschil in rondetijd komt overeen met een miniem verschil in gemiddelde snelheid. Ge moet dus nie liggen pushen en continue over de limiet te gaan om er een ferme lap af te rijden. Gewoon soepel en vlot rondgaan en ge zit zowieso onder de 8m30s. Ik heb maanden gesukkeld om terug onder de 8m30s te geraken, na dat ik kort voor GPLRank van start ging mijnen beste Ring tijd (8m26s of zo met de Ferrari, nog gezet met versie 1.0.0.1) eens had moeten wegvegen wegens ne gewarpte ronde uit een online race. Ik pushte voor wat ik waard was, maar, als ik al nie rondging, moest ik toch een paar keer per ronde alle zeilen bijzetten om er nie af te gaan en dan den auto oprapen... beste tijd 8m30.03s. 't Is pas na dat mijne frank gevallen was i.v.m. de lengte van het parcours (en dus die scheve verhouding tussen rondetijd en gemiddelde snelheid) dat ik relaxed genoeg geraakte om werkelijk tijd goed te maken.
2) Ge moogt ook nie zo danig verzichtig rijden dat ge nie meer pusht waar dat veilig kan. Ok, Carroussel is een geduld zaak (want als ge een achterwieltje eruit zet gaat ge gararandeerd den decor in). Maar d'r zijn genoeg plaatsen die ge "vol" kunt nemen, Bergwerk/Kesselchen, bvb.
Trainen... bwoh, 't heeft natuurlijk zijn nut, maar 't is vooral instelling en geconcentreerd blijven. D'r zit een kern van waarheid in de rijdersplatitude dat het 100 ronden duurt om de Ring onder de knie te krijgen, waarvan 50 om het circuit te leren kennen en 50 om snelheid op te bouwen (vooral vanwege de weersomstandigheden/circuitcondities naargelang het uur van de dag op het werkelijke circuit). Maar, hoewel ik nu al wel over de honderd ronden zal zitten, heeft dat bij mij toch niet zo lang geduurt om onder de 8m30s te geraken en consistent te worden.
't Is ook nen bonus als ge de namen van de bochten een beetje kent, dat maakt het makkelijker om bepaalde secties te bespreken.
Jan. =----
|
|
|
Post by Moerie on Nov 1, 2002 18:34:26 GMT 1
Bedankt Jan, kheb graag da ge wa uitleg heeft. Ten eerste ge hebt er veel verstand van, en meestal als ik uwe raad op volg komt da altijd goe van te pas, allez bij mij toch.
Kga proberen u raad op te volgen we zullen wel zien é. Als ik in de 8.30 geraak zou da skoon zijn wi!
Btw sommige namen van de bochten ken ik wel, maar nie allemaal wi, zo'n lang circuit. De meeste bekende of beruchte bochten ken ik wel.
Het grootste probleem ep de ring vind ik toch, is het rempunt vinden voor de eerste linkse (naam v/d bocht ken ik niet), als ge de remsporen ziet, ben je al te laat. Moeilijk te vinden, ben ik de enige of zijn er daar bepaalde trukjes voor, please help mij.
|
|
|
Post by Timpreza on Nov 1, 2002 18:37:04 GMT 1
Uw commentaar is altijd welkom en graag gelezen Jan... Kga me een trackmapke mogen uitprinten dan...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 1, 2002 18:54:27 GMT 1
goe gedacht tim , oe printe zuk een mapke uit ??
|
|
|
Post by FleaBite on Nov 1, 2002 18:59:37 GMT 1
Het grootste probleem ep de ring vind ik toch, is het rempunt vinden voor de eerste linkse (naam v/d bocht ken ik niet), als ge de remsporen ziet, ben je al te laat. Moeilijk te vinden, ben ik de enige of zijn er daar bepaalde trukjes voor, please help mij. Ik had daar ook problemen mee. Maar de laatste tijd ga ik er niet meer af daar, of hoogstens een wiel in het gras. Probleem is nu dat ik te vroeg begin te remmen
|
|
|
Post by Petrol on Nov 1, 2002 19:00:37 GMT 1
Het grootste probleem ep de ring vind ik toch, is het rempunt vinden voor de eerste linkse (naam v/d bocht ken ik niet), als ge de remsporen ziet, ben je al te laat. Moeilijk te vinden, ben ik de enige of zijn er daar bepaalde trukjes voor, please help mij. Ik had daar ook problemen, ik doe het zo: links van de baan, vlak achter da hek, is de grond wit, daarna komt er gras, iets voordat het gras begint rem ik. het is effectief zo da ge relaxed moet rijden op de Ring, ik heb lang proberen pushen met ne Lotus om mijnen tijd daar te verbeteren, daarna heb ik onverwacht met nen Brabham verschillende keren onder de 8.20 gereden, ge kunt beter focussen op het foutloos rijden denk ik, want als ge slipt en ge zit dan achter nen tragere dan hebt ge 't zitten, Peter
|
|
|
Post by Moerie on Nov 1, 2002 21:17:03 GMT 1
Bedankt voor de tip Peter, kga erop letten. Hopelijk zal et veel helpen. Hopelijk ben ik nu rapper ;D
|
|
|
Post by Timpreza on Nov 2, 2002 14:39:54 GMT 1
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 2, 2002 15:30:42 GMT 1
thxs tim
|
|
|
Post by Moerie on Nov 3, 2002 16:48:05 GMT 1
Kunnen jullie ns jullie tijden noteren? Ik heb vandaag mijn pb verbeterert (8.27.653), gewoon om te weten hoe groot mijn achterstand is. Denk dak nog veel gaan moeten trainen, er moet nog een secondeke of 4 afkunnen.
|
|
|
Post by Timpreza on Nov 3, 2002 17:04:59 GMT 1
Kheb me gisteren op de rank onder Peter en Jan gesmeten met mijne 8:21.12 ;D Kheb rank -13 nu
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 3, 2002 18:04:48 GMT 1
Ik heb met mijn BRM 8.20.430.. kzou graag nog 1sec sneller gaan om de BRM negatief te krijgen
|
|
|
Post by Moerie on Nov 3, 2002 18:15:55 GMT 1
Idd, kheb nog veel werk voor de boeg! Mijne rank is nu voorlopig +9.45 sec. Zou nog veel willen afdoen aagezien da gulder allemaal zo rap zijt ep de ring Oe doe gulder da
|
|
|
Post by FleaBite on Nov 5, 2002 21:49:37 GMT 1
|
|