Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 5, 2005 11:27:49 GMT 1
ik rij altijd met de zelfde set-up ik moet erbij zeggen hij ligt mij goed ik verander juist naargelang van de lengte van de race is dat dom of naief zelfde set-up voor de race en de qual groetjes
|
|
|
Post by Knarf on Feb 5, 2005 11:35:47 GMT 1
ik rij altijd met de zelfde set-up ik moet erbij zeggen hij ligt mij goed ik verander juist naargelang van de lengte van de race is dat dom of naief zelfde set-up voor de race en de qual groetjes Bedoel je dat je voor iedere race (op verschillende circuits) identiek dezelfde setup gebruikt ? Of gewoon dat je op 1 circuit dezelfde setup gebruikt voor je kwali en je race (op de benzine na) ? Op verschillende circuits dezelfde setup gebruiken is niet echt verstandig. Je zou toch zeker je versnellingen moeten aanpassen. Voor de rest is het perfect mogelijk om snelle rondjes te draaien met diezelfde setup. In kwali en race voor hetzelfde circuit gebruik ik ook altijd dezelfde setup op de benzine na.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 5, 2005 11:48:58 GMT 1
yep voor ieder race en qualie hetzelfde ik weet niet hoe je de versnelllingen moet veranderen groetjes
|
|
|
Post by Hill2button on Feb 5, 2005 15:35:46 GMT 1
Als je de setup wil houden, en alleen de gears wil aanpassen, dan kan je best de gears van een 'alien' setup overnemen...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 5, 2005 15:36:51 GMT 1
Dit is hoe ik het aanpak: Ik verander bijna nooit de basis van de setup. Meestal rij ik 3-4 circuits met dezelfde setup, vooraleer ik iets fundamenteel aanpas, en dan nog wijzig ik maar in kleine stappen.
De uitzondering die de regel bevestigen: - Alleen op de ring zet ik de ride height veel hoger en de vering iets zachter. - op elk circuit verander ik de hoeveelheid benzine naargelang het aantal ronden van de race. Voor de qualif neem ik meestal maar voor 9 a 10 ronden mee. - Op elk circuit pas ik de versnallingen als volgt aan: 1) de diff ratio op 10/31 (het grootst mogelijke), en de 1ste versnelling pas ik aan tot de final ratio ongeveer 7 is. Dit is de langst mogelijke 1ste versnelling, en dat doe ik om teveel wheelspin te vermijden bij de start. Pas op: als je met de '65 rijd kies je wss beter een andere verhouding die je toelaat om efficient te starten. 2) Dan verander je de hoogste versnelling zodat bij de topsnelheid die je op dat circuit haalt, je op de toerenteller ongeveer 1 a 2 streepjes onder de toerentallimiet zit. 3) De tussenliggende versnellingen pas je aan zodat ze min of meer evenredig verdeeld zijn (normaal moeten de hoogste versnellingen IETS dichter bij elkaar liggen).
Je weet dat de versnellingen op het 2de setup scherm staan ? En dat je op het 1ste setup scherm ergens rechts onderaan op een pijltje moet klikken om er te geraken ? OK, domme vraag misschien, maar je weet nooit.
|
|
pieter
Rookie VRL'er
|
Post by pieter on Feb 5, 2005 18:14:42 GMT 1
Ik denk dat het in het begin niet slecht is om altijd met dezelde setup te rijden. Als je na verloop van tijd steeds dezelde tijden draait is het misschien tijd om eens een andere setup te proberen. Ik weet dat vele aliens op de versnellingen na ongeveer dezelfde setup gebruiken op alle banen. Zelf snap ik niet zoveel van die setups en ik denk dat de juiste lijn kunnen rijden vele malen belangrijker is dan 'de juiste' setup. Zo enorm veel verschillen mijn tijden in elk geval niet met andere setups, de ene rijdt wel comfortabeler dan de andere. Dit is vooral handig in een lange race.
Het blijft natuurlijk een voordeel als je de setups naar je hand kan zetten.
Pieter
|
|