|
Post by Nick on Feb 2, 2012 12:22:53 GMT 1
|
|
|
Post by Mee on Feb 2, 2012 13:13:12 GMT 1
Hela, al direct niet-bestaande pagina's op beginnen zoeken!
|
|
|
Post by Nick on Feb 2, 2012 13:35:07 GMT 1
|
|
|
Post by Mee on Feb 3, 2012 1:25:25 GMT 1
Veel tekst geschreven deze avond! Als er geen grote problemen meer opduiken maak ik hem morgenavond "officieel".
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 3, 2012 4:08:12 GMT 1
LOL Nick wins at Spa -> Something went wrong. Volgens mij is dat gewoon het racerverslag toch? ;D
|
|
|
Post by Mee on Feb 8, 2012 19:53:06 GMT 1
Slecht nieuws, echt slecht nieuws...
De bandengrafieken en stats die nu op de website staan zijn gemaakt aan de hand van de parameters in de TBC-bestanden. Zoals in rFactor 1. In rFactor 2 worden die TBC-bestanden echter enkel gebruikt voor de AI! Voor de menselijke piloot worden nu de uitgebreide TGM-bestanden gebruikt. Dat geeft echt een volledige fysieke beschrijving van de banden met hun verschillende rubberlagen, defelectiedinges, de strucuur ervan,... Resultaat: zaken zoals optimale temperatuur (ongeveer) en de grip/wear-data staat hier niet meer in! Vroeger waren dat vaste waarden, nu wordt die band volledig gesimuleerd en kan je dat dus niet meer op voorhand zeggen. Dikke dikke bummer als je het mij vraagt, want voor mij was dat de belangrijkste grafiek in het hele ding!
|
|
|
Post by Hill2button on Feb 8, 2012 20:39:47 GMT 1
Slecht nieuws, echt slecht nieuws... De bandengrafieken en stats die nu op de website staan zijn gemaakt aan de hand van de parameters in de TBC-bestanden. Zoals in rFactor 1. In rFactor 2 worden die TBC-bestanden echter enkel gebruikt voor de AI! Voor de menselijke piloot worden nu de uitgebreide TGM-bestanden gebruikt. Dat geeft echt een volledige fysieke beschrijving van de banden met hun verschillende rubberlagen, defelectiedinges, de strucuur ervan,... Resultaat: zaken zoals optimale temperatuur (ongeveer) en de grip/wear-data staat hier niet meer in! Vroeger waren dat vaste waarden, nu wordt die band volledig gesimuleerd en kan je dat dus niet meer op voorhand zeggen. Dikke dikke bummer als je het mij vraagt, want voor mij was dat de belangrijkste grafiek in het hele ding! Bart, this is your big break, unravel the code and land a job at Pirelli F1!
|
|
|
Post by Nick on Feb 8, 2012 20:42:56 GMT 1
M.a.w. er zijn zoveel verschillende factoren dat er eigenlijk geen eenduidige waarde meer te berekenen is? Alles hangt af van de racetijd, bandenhistoriek, enz...
|
|
|
Post by timothy on Feb 8, 2012 20:58:39 GMT 1
is eigenlijk goed nieuws qua spelplezier, toch??
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 8, 2012 21:02:36 GMT 1
Aiai. Echt slecht nieuws voor carstat, maar dat bewijst nogmaals de diepgang van rF2. Je kan de banden niet zomaar in een grafiekje gieten, dat is dan toch ook goed nieuws, want dat kunnen ze in't echt ook niet, zelfs niet op F1 niveau. Daar simuleren en trainen ze alle situaties om dan op raceday andere track conditions te hebben en nog voor verassingen te staan. All part of racing zeker?
|
|
|
Post by Mee on Feb 8, 2012 23:32:59 GMT 1
Bart, this is your big break, unravel the code and land a job at Pirelli F1! Op het ISI-forum heeft een van de werknemers deze pdf gepost: www.nhtsa.gov/staticfiles/safercar/pdf/PneumaticTire_HS-810-561.pdfMisschien nét iets te diepgaand ;D. Echt slecht nieuws voor carstat, maar dat bewijst nogmaals de diepgang van rF2. Jup, slecht voor CarStat, maar wel super realistisch! Als je dat tegenkomt merk je wel wat een enorme vooruitgang rFactor 2 tov 1 heeft gemaakt, hoewel je dat als eindgebruiker veel minder merkt. Van een zo goed als volledig vooraf gedefinieerd model naar een zo goed als volledig gesimuleerd bandenmodel, knap! Spijtig dat ik er momenteel physics-gewijs nog geen fan van ben .
|
|
|
Post by Mee on Feb 10, 2012 9:04:31 GMT 1
F*ck Google!!! Gisterenavond kreeg ik bericht dat mijn AdSense-account was uitgeschakeld omdat mijn "AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert". Een bezwaarschrift ingevuld hiervoor, maar heb terug bericht gekregen dat hij uitgeschakeld blijft. Die geven dus geen enkele reden waarom die account is uitgeschakeld, wat het probleem juist is dus. "om hun betaalsysteem te beschermen" Ik heb dus echt geen flauw benul waarom mijn account is uitgeschakeld, heb nergens aangezet tot het klikken op advertenties of andere illegale shit. Een nieuwe dikke vette streep door mijn rekening (letterlijk!) . Een welgemeende f*ck you Google!!
|
|
|
Post by Knarf on Feb 10, 2012 10:26:41 GMT 1
Join the club...
En dat lijkt op een levenslange schorsing want is bij mij jaaaaren geleden.
|
|
|
Post by brechtm on Jun 1, 2012 21:53:56 GMT 1
Okeeeeeeeeeeee...
|
|
|
Post by Mee on Jul 23, 2014 15:52:20 GMT 1
FYI: ik ben recent op code gekomen die het mij toelaat om de .mas-files lokaal uit te lezen. Maw: geen nood meer aan het heel vervelende systeem van alles uit te moeten pakken en het moeten gebruiken van een website. Dat betekent dat ik CarStat voor rF2 kan maken zoals dat voor CarStat 1 is gemaakt. Hoera! Ik ga mij daar de komende dagen/weken mee bezig houden. Juist die bandengrafieken zullen zoals al gezegd minder-zeggend zijn, maar kom. Er zijn ondertussen ook een hoop nieuwe parameters voor andere zaken toegevoegd. Toevallig ook net op het ISI-forum op deze thread gekomen, die gaat over deze website. Looks/sounds familiar? PS: de tijd vliegt toch ja, de laatste post hier is al meer dan 2 jaar oud!
|
|