|
Post by Knarf on Jan 11, 2012 20:00:48 GMT 1
- Naam blijft op Unknown staan
in c:\user\appdata\roaming\.rfactor open the rfactor.name with notepad:
write as I show!
nickname space-line (empty line) your name your family name your nick (again)
save it and the turn the file in "read-only"
- Goede FPS, maar om de bepaalde tijd een schokje (enkel bij Meganes)
Zoek in uw .PLR bestand de volgende lijn Flush Previous Frame="0"
Pas de 0 aan naar een 1.
- Steering rattle / te zware FFB op curbs en hobbelige wegen
Oplossing: zie isiforums.net/f/showthread.php/1860-If-you-are-experiencing-a-strong-noise-rattle-with-your-controller
- RPM meter op HUD gaat veel te laag voor een F1 waardoor die constant volledig op maximum staat
Andere HUD gebruiken
- Geen schade getoond in HUD
Bevestigd: Momenteel worden enkel afgebroken wielen en kapotte motoren getoond in de HUD.
- Strijkplanken effect van andere auto's + replays (auto's lijken eerder te zweven dan te rijden
Bevestigd: Nog steeds hetzelfde probleem als rF1
- Cars die overkop gaan op onrealistische wijze op curbs
Bevestigd: Nog steeds hetzelfde probleem als rF1
- Eerste x-aantal tijd van een sessie zéér lage FPS terwijl voor de rest de FPS zeer goed is, ook in multi-car battles
- Vanaf een bepaald aantal auto's CTD. Vanaf dan bij het joinen van deze server altijd CTD (tot nu toe enkel gezien bij classic F1) (enkel online)
- Bij sommige auto's ontbreekt het bandengeluid, of is het extreem stil (tot nu toe enkel voorgehad bij classic F2)
- Tripple screen: Virtual mirror onbruikbaar wegens gestretched over 3 schermen
- Onbruikbare HUD doordat hierdoor een lijn loopt met aan elke kant verschillende kleuren
- Tripple screen: bij 'bezel compensation' verdwijnt er een stuk van het beeld.
- Het valt soms voor dat de auto niet wordt hersteld in de pits (na een escape)
|
|
|
Post by Knarf on Jan 11, 2012 20:02:39 GMT 1
Volgens mij is het een goed probleem om een threadje 'problemen en oplossingen' te hebben voor rF2.
Ik heb daar nu in de 1ste post mijn problemen geplaatst. Jammer genoeg is er nog maar voor eentje een oplossing. Als anderen hier hun problemen posten (of nog liever oplossingen) zal ik de beginpost aanpassen.
Het bevestigen/ontkennen van problemen bij u die iemand anders meld is ook nuttig denk ik.
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 11, 2012 20:44:08 GMT 1
Die lijst kan wel heel lang worden, en weinig oplossingen bieden, tenzij 'in future builds' een geldig antwoord is.
Nog:
- Virtual mirror onbruikbaar op triplescreens omdat hij over 3 schermen word gestretched en het beeld uit proportie trekt.
- Omkippende auto's over curbs: Ik dacht dat het ging gefixt zijn, met hun nieuwe bandenmodel enzo, maar vandaag nog een Megane zien omkippen op Mills terwijl hij maar een beetje op 2 wielen ging.
- Crashes in replay: Als je een wiel verliest zie rij je met dat wiel af in replay voor het accident gebeurt.
(btw, replay's, collision model, bandenmodel, allemaal wip die nog gaat verbeteren. Er is nog véél werk aan de winkel hoor...)
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Jan 11, 2012 20:58:22 GMT 1
- Ik krijg mijn naam niet in het spel. Staat altijd Unknown. Heb wet gepruld aan die Roaming map in navolging van Filip zijn post maar nog geen resultaat.
- Door mijn hud loopt dikwijls (bijna altijd eigenlijk) een diagonale lijn met langs elke kant verschillende kleuren. Langs de ene kant heb je het klassieke paarsachtige voor de banden. Langs de andere kant dan een andere, meestal donkerdere kleur. Dat maakt de HUD voor info over de banden grotendeels onbruikbaar.
|
|
|
Post by Hill2button on Jan 11, 2012 21:13:15 GMT 1
- Ik krijg mijn naam niet in het spel. Staat altijd Unknown. Heb wet gepruld aan die Roaming map in navolging van Filip zijn post maar nog geen resultaat. - Door mijn hud loopt dikwijls (bijna altijd eigenlijk) een diagonale lijn met langs elke kant verschillende kleuren. Langs de ene kant heb je het klassieke paarsachtige voor de banden. Langs de andere kant dan een andere, meestal donkerdere kleur. Dat maakt de HUD voor info over de banden grotendeels onbruikbaar. Zelfde Unkown probleem hier, laat iets weten als je de oplossing hebt Timo.
|
|
|
Post by Filip Verbert on Jan 11, 2012 21:37:17 GMT 1
Dit is mijn probleem met bezel compensation. Een deel van het beeld verdwijnt aan de linker en rechterkant. Resolutie 6120x1080. Ik haal op FULL 65-80 fps, maar heb om de paar seconde een klein schokje (gekend probleem lees ik op het ISI forum) in het beeld. Dat heb ik ook als ik speel met 1 beeldscherm. Nieuwste ATI driver is geïnstalleerd.
|
|
|
Post by Knarf on Jan 11, 2012 22:09:16 GMT 1
Die lijst kan wel heel lang worden, en weinig oplossingen bieden, tenzij 'in future builds' een geldig antwoord is. Nog: - Virtual mirror onbruikbaar op triplescreens omdat hij over 3 schermen word gestretched en het beeld uit proportie trekt. - Omkippende auto's over curbs: Ik dacht dat het ging gefixt zijn, met hun nieuwe bandenmodel enzo, maar vandaag nog een Megane zien omkippen op Mills terwijl hij maar een beetje op 2 wielen ging. - Crashes in replay: Als je een wiel verliest zie rij je met dat wiel af in replay voor het accident gebeurt. (btw, replay's, collision model, bandenmodel, allemaal wip die nog gaat verbeteren. Er is nog véél werk aan de winkel hoor...) Die lijst kan lang worden ja :-) Maar ik ga altijd de vragen met oplossingen bovenaan plaatsen.
|
|
|
Post by Knarf on Jan 11, 2012 22:10:03 GMT 1
- Ik krijg mijn naam niet in het spel. Staat altijd Unknown. Heb wet gepruld aan die Roaming map in navolging van Filip zijn post maar nog geen resultaat. - Door mijn hud loopt dikwijls (bijna altijd eigenlijk) een diagonale lijn met langs elke kant verschillende kleuren. Langs de ene kant heb je het klassieke paarsachtige voor de banden. Langs de andere kant dan een andere, meestal donkerdere kleur. Dat maakt de HUD voor info over de banden grotendeels onbruikbaar. Is dat met alle 3 de HUDs die ge kunt kiezen zo ? Zien jullie overigens schade in die HUD ? Ik zie dus nooit gele lijntjes ofzo. Enkel bandentemps (in cijfers en kleuren).
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 11, 2012 22:19:43 GMT 1
@ Filip, da's toch net de bedoeling van die bezel compensation? Je knipt de breedte van de bezels weg. Je kan dat uitschakelen denk ik. Als die lcd's daar net deels invallen moeten die te customizen zijn, werk voor een modder.
@ Frank, ik zie ook nooit schade in de lcd nee, tenzij een wiel of motor weg is. Die bandentemps is eigenlijk ook maar iets raars, een band verhit en koelt echt zo snel niet, da's ook nog iets waar ze me bezig zijn denk ik, want ik heb ooit een filmke gezien waar ze die flatspots demonstreerden, en dat zag er daar geloofwaardiger uit dan nu. (Die flatspot verhitte lokaal in die grafiek, en rolde mee als die band rolde.)
|
|
|
Post by Knarf on Jan 11, 2012 22:23:56 GMT 1
Dat moet Filip idd nog eens tegoei uitleggen Want dat is inderdaad net de bedoeling. Maar in die foto ziet het er niet echt uitgelijnd uit ofzo ? Die bandentemps vind ik ook maar zéér vreemd. Die dingen kunt ge laten koken op ne halve seconde tijd.
|
|
|
Post by Filip Verbert on Jan 11, 2012 23:09:25 GMT 1
Ja ik weet wat het nut is van bezels hoor LOL, maar je ziet toch ook wel wat het doet met mijn HUD display over heel het middenscherm?
|
|
|
Post by Mee on Jan 11, 2012 23:32:03 GMT 1
Imo krijg je de temperatuur van de buitenkant van de band te zien ipv de binnenkant. Dat buitenste laagje rubber kan volgens mij wel zo rap opwarmen en afkoelen. Misschien kan je met de pijltjes die weergave veranderen?
|
|
|
Post by Filip Verbert on Jan 12, 2012 0:04:31 GMT 1
Het stotteren is enkel bij de Meganes merkbaar. Ik ervaar bij GPL en de World Series geen stotteringen.
|
|
|
Post by Nick on Jan 12, 2012 9:09:27 GMT 1
- Goede FPS, maar om de bepaalde tijd een schokje (enkel bij Meganes)
Het volgende blijkt te werken (zelf nog niet getest). Via isiforums.net/f/showthread.php/1680-Framerate-Stuttering?p=28841&viewfull=1#post28841OK this worked for me:
Open your player.PLR file and find this line: Flush Previous Frame="0" // Make sure command queue from previous frame is finished (may help prevent stuttering)
Change the 0 to a 1
This works for me, its a helluva lot better and the main thing its Driveable at Mills in the Cockpit of the Megane in a race with rain!
|
|
|
Post by Knarf on Jan 12, 2012 9:21:53 GMT 1
Eerste post aangepast.
Heb nu ook rode stukken tekst met problemen die er momenteel gewoon zijn en waar geen oplossingen voor zijn.
|
|