|
Post by nicotineplijster on Sept 10, 2011 11:48:06 GMT 1
|
|
|
Post by oracle on Sept 10, 2011 11:54:56 GMT 1
Heel persoonlijk, werkt ook te samen. Plus valt nog wel wat aan te tweaken.
Ik verkies realfeel. Of sommige mods geen plugin maar das de uitzondering.
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 17, 2013 23:47:07 GMT 1
Ik weet niet of er naast Guy nog mensen zijn die geen goede FFB in de Indycars krijgen, maar de mijne voelt in elk geval super aan. Dit zijn mijn setting voor de Fanatec GT3RS V2. (Waarschijnlijk gaat dat niet zo goed werken op een ander stuur, maar t'is het proberen waard als het niet goed is.) realfeelplugin.ini: Backup die file eerst en vergeet dan niet je huidige auto te wissen (onderaan de lijst) anders blijft hij instellingen van die auto houden. [General] RealFeelIsOn=True ConsoleEnabled=False ConsoleRepeatDelay=0.200000 SpeechEnabled=True KeyRepeatDelay=0.200000 SteerForceInputMax=65535.000000 MinSpeed=16.000000 LogEnabled=False DefaultMaxForceAtSteeringRack=1750.000000 DefaultSteeringDamper=11500.000000 DefaultSmoothingLevel=0 DefaultFrontGripEffect=0.000000 VehicleDelimiterSize=64 DefaultKf=4000.000000 DefaultKs=7.000000 DefaultA=1.500000 DefaultKr=3.000000 In m'n controller staat de wheel angle op 540°, damper 0%. In rF speed sensitivity op 0 zetten, en de realfeel ffb upgrade kopen. In m'n setup staat de steering angle op 22 tot 24° voor road courses.
|
|
|
Post by oracle on Jan 18, 2013 0:05:59 GMT 1
Bedankt Tim. Zeker eens proberen.
Kreeg daarnet precies ook al beter resultaat, als ik de selfcentering verhoogde.
Nu voel ik precies enkel de achterbanden. Dan heb je bijna teveel ffb in snelle bochten en een los stuur in trage bochten. Vooral het laatste is zeer lastig. Zette dan maar alles full maar das geen oplossing eigenlijk.
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 18, 2013 0:37:00 GMT 1
Self centering staat altijd af bij mij. Dat aanzetten is eigenlijk niet echt logisch. Een auto doet dat ook niet. (als ge stilstaat blijft u stuur gewoon gedraaid staan als ge het lost...)
In de trage bochten heb ik niet echt veel ffb, maar voldoende. In de snelle bochten is't idd meer, maar zeker niet teveel hier. Als ik m'n caster naar 2° ofzo breng is't ook te licht om goed te zijn voor mij.
|
|
|
Post by oracle on Jan 20, 2013 17:53:17 GMT 1
Nu net weer een hele tijd aan het proberen geweest. En ik krijg het maar niet goed. Settings voor de fanatec niet gemaakt voor de t500 Selfcentering op de t500 doet ook iets anders want draait nooit zelfstandig terug. Heb nu ingesteld dat de game het regelt. Vrees dat ik dat nooit goed ga krijgen. Oefenen ga ik niet veel doen. Voelt te slecht. Nog erger dan basic content. Ofwel rukt hij bijna stuur uit mijn handen of er is amper tot geen ffb. Daarnet bij het proberen van verschillende instellingen had ik zelf alleen ffb op de straight Nu mijn instellingen van Iracing in de profiler. Lijkt op eerste zicht wel beter. Dus blijf hierop verder verfijnen....hopelijk vind ik toch die sweet spot.
|
|
|
Post by Rino on Jan 20, 2013 18:00:24 GMT 1
Nu net weer een hele tijd aan het proberen geweest. En ik krijg het maar niet goed. Settings voor de fanatec niet gemaakt voor de t500 Selfcentering op de t500 doet ook iets anders want draait nooit zelfstandig terug. Heb nu ingesteld dat de game het regelt. Vrees dat ik dat nooit goed ga krijgen. Oefenen ga ik niet veel doen. Voelt te slecht. Nog erger dan basic content. Ofwel rukt hij bijna stuur uit mijn handen of er is amper tot geen ffb. Nu mijn instellingen van Iracing in de profiler. Lijkt op eerste zicht wel beter. Dus blijf hierop verder verfijnen....hopelijk vind ik toch die sweet spot. Is uw feel dan plots verslechterd sinds de V8's? Ik verrander amper iets aan de settings van m'n plugin. Maar is Leoffb, niet realfeel
|
|
|
Post by oracle on Jan 20, 2013 18:36:53 GMT 1
Ja ik gebruik de realfeel plugin. Leo nog niet geprobeerd. kan ik nog eens testen. Hoewel ik er normaal geen fan van ben.
Ja de V8'en vielen wel mee. Beter dan gemiddeld. Rattelend stuur onder de 50kmu.
Maar nu is het te hard of te zacht. Geen gevoel das lastig. Ook vermoeiend aan u spieren, bij kleine correcties moet ik het stuiur maar op dat punt weten te houden... Of schokkerig ,niet bevorderlijk voor de controle....
|
|
|
Post by oracle on Jan 20, 2013 18:55:49 GMT 1
Moet ook vrij veel, meer sturen dan 90 graden ? Zelf geregeld voorbij de 180 graden ?
Zit nu op 540 angle en 22 lock. Miss moet ik eens 270 angle en 13 ofzo lock proberen..
Edit: Nu begint het te komen. Zal nooit ideaal zijn maar dat hoeft ook niet. Overal FFB effects verhoogd in profiler. En door de game geregelde centersteer was al goede aanpassing. Nu nog beetje ffb strenght verlaagt in rFactor, en dan was het pakje beter. Rijd nog wel beetje zonder voorbanden precies. Maar dat zal voor iedereen wel beetje zijn zeker ?
|
|