Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 6, 2011 0:13:10 GMT 1
Komend weekend zal er een test event gehouden worden bij sim-racing.org. Zoals de meesten van jullie wel zullen weten, is het grootste probleem met endurance racing in rFactor het feit dat je niet meer opnieuw can connecten nadat je de verbinding met de server bent kwijtgeraakt. Dit probleem wordt verergerd door een niet geheel stabiele rijderswissel, waardoor je na zo'n wissel soms je eigen connectie verliest en er af en toe zelfs andere wagens wegvallen. Al een hele tijd heb ik gewerkt aan software om dit probleem te omzeilen door een complete race in een practice sessie te draaien. Samen met sim-racing.org gaat die software nu dus voor 't eerst getest worden en daarvoor kunnen we natuurlijk best een flink veld gebruiken! Voor meer informatie, en om je in te schrijven: www.sim-racing.org/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?5480
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 6, 2011 7:44:20 GMT 1
Klein detail: Zo te zien rijden ze Enduracers op Estoril. Ik ben normaal vrij, ik probeer er bij te zijn.
|
|
|
Post by oracle on Sept 6, 2011 10:38:26 GMT 1
Probeer er ook bij te zijn.
Wil wel swappen met iemand. VRL Rookies ?
Wel vraagje de escape toets testen = race over ?
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Sept 6, 2011 11:24:25 GMT 1
Probeer er ook bij te zijn. Wil wel swappen met iemand. VRL Rookies ? Wel vraagje de escape toets testen = race over ? Kan niks beloven. Denk dat ik alle voorbereiding kan gebruiken voor Norisring... Nurnberg trials enzo brrrrrr.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 8, 2011 6:56:21 GMT 1
Wel vraagje de escape toets testen = race over ? Nee, je kunt bij de test altijd weer meedoen. We zullen wel detecteren dat je op ESC gedrukt hebt zodat we uiteindelijk kunnen zien dat je dat gedaan hebt en je van de rest van de race uitsluiten, maar in dit event kun je er gerust op drukken en dan weer verder rijden.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 8, 2011 7:03:24 GMT 1
Klein detail: Zo te zien rijden ze Enduracers op Estoril. Er wordt gebruik gemaakt van SimSync, een download tool waarmee het een fluitje van een cent is om je installatie up to date te houden. Je begint met een rFactor Lite install, start SimSync en enige minuten later heeft hij alles gedownload wat je voor de server nodig hebt.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 10, 2011 15:46:05 GMT 1
|
|
|
Post by nicotineplijster on Sept 12, 2011 15:54:07 GMT 1
hoe ging de test race?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 12, 2011 19:06:32 GMT 1
De korte samenvatting: goed! Het was de eerste test, en dus verwachtte ik nog veel kleine kinderziektes. Daar hebben we er inderdaad een aantal van gevonden. Het belangrijkste, dat je in practice na een disco kan reconnecten en weer verder rijden, is met deze test bewezen. De auto wordt weer herkend zodra je inlogt en de stand bijgewerkt. Er is ook nog een hoop te doen, zo moeten we nog blauwe vlaggen gaan tonen op de juiste momenten, en een aantal penalties (zoals voor het cutten van de track) moeten nog geimplementeerd worden, maar daarvan weet ik dat 't kan. Een lastig vraagstuk blijft nog hoe we om moeten gaan met een auto die damage had, disco't en dan weer reconnect. De schade kunnen we dan niet teruggeven, maar we kunnen de auto wel verplicht een tijd in de pits laten wachten op "reparatie" van die schade. Ik ben blij met het resultaat tot nu toe en we verwachten nog dit jaar een echte 24 uurs race te kunnen rijden hiermee!
|
|
|
Post by bazookajoe on Sept 12, 2011 19:28:17 GMT 1
De korte samenvatting: goed! Het was de eerste test, en dus verwachtte ik nog veel kleine kinderziektes. Daar hebben we er inderdaad een aantal van gevonden. Het belangrijkste, dat je in practice na een disco kan reconnecten en weer verder rijden, is met deze test bewezen. De auto wordt weer herkend zodra je inlogt en de stand bijgewerkt. Er is ook nog een hoop te doen, zo moeten we nog blauwe vlaggen gaan tonen op de juiste momenten, en een aantal penalties (zoals voor het cutten van de track) moeten nog geimplementeerd worden, maar daarvan weet ik dat 't kan. Een lastig vraagstuk blijft nog hoe we om moeten gaan met een auto die damage had, disco't en dan weer reconnect. De schade kunnen we dan niet teruggeven, maar we kunnen de auto wel verplicht een tijd in de pits laten wachten op "reparatie" van die schade. Ik ben blij met het resultaat tot nu toe en we verwachten nog dit jaar een echte 24 uurs race te kunnen rijden hiermee! Ik kon er jammergenoeg niet bijzijn, maar hoedje af Marcel
|
|
|
Post by Mee on Sept 12, 2011 20:03:31 GMT 1
Ik vind het eigenlijk heel jammer dat er terug helemaal van 0 is begonnen voor zo'n reconnect-systeem terwijl er een jaar geleden al een erg gelijkaardig maar verder gevorderd (toch op dit moment) systeem bestond. Ik heb het dan over het L2R-systeem dat niet perfect was, maar wel zijn ding deed. Blauwe vlaggen, escapes detecteren, online en realtime standings via een overlay,...
Ik ga niet ontkennen dat dit systeem uiteindelijk beter gaat zijn dan het L2R-systeem (vooral de rfdynhud-plugin is een grote extra troef), maar het moet toch weer verder ontwikkeld worden met alles tests en kinderziektes als gevolg. En dat terwijl rFactor 2 er toch zit aan te komen...
|
|
|
Post by Knarf on Sept 12, 2011 20:15:43 GMT 1
Concurrentie zorgt vaak voor meer vooruitgang dan met z'n allen aan 1 product werken Dat Marcel hier momenteel nog zo hard aan werkt wilt volgens mij overigens zeggen dat dit in rF2 niet opgelost gaat zijn, en dat rF1 plugins met niet al te veel moeite overzetbaar zijn naar rF2. Alé dat is wat ik gok
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 16, 2011 18:25:59 GMT 1
Bart, ik ben verder gegaan waar ik een tijd geleden gebleven ben. L2R is niet open en kan niet door alle leagues gebruikt worden (dat laatste heb ik niet zelf bevestigd). Sterker nog, het volledige verhaal is dat het idee van het runnen in practice origineel van mij vandaan komt. Dat L2R dat uiteindelijk sneller geïmplementeerd had, tja, dat kan gebeuren en dat maakt verder ook niet uit. Ik had liever gezien dat ze hun software gewoon als open source uitgebracht hadden. Frank, ik denk dat je me goed kent.
|
|