|
Post by Buchinski on Dec 17, 2004 14:32:56 GMT 1
Voila, aangezien het de grote democratische eindejaarsactie is, vraag ik nogmaals jullie mening. Zoals het er naar uitziet zal de puntenrace op Snetterton niet doorgaan. Daarom dacht ik voor de geinteresseerden een alternatief te bieden. Maar we zijn er nog niet uit wat... Jullie mening dus graag :
1- Ik heb altijd al eens een oval-race willen doen met GPL Een klein woordje uitleg. Blijkbaar is setup de sleutel tot een goede oval-race. Heb je je setup verkeerd dan kan je het gewoon vergeten! Verder zijn er andere factoren (zoals pitstops, cautions en pace cars), die normaal oval racen boeiend maken niet voorhanden in GPL
2- Een leuk fantasy circuit. Ook hier een woordje uitleg. Het gaat hem niet om die echte "wacko trackos" maar om mooie, race circuits die gemaakt zijn voor GPL maar die niet in de realiteit bestaan. de mooiste circuits in GPL horen tot deze categorie (denk maar aan Gyral, Tomioka, Montrevault enz...) maar ik weet niet in hoeverre ze ook geschikt zijn voor online racing. Sommige wegen ook zwaar op het systeem en ik weet niet of er dan ook "light" versies bestaan voor mensen met minder krachtige PC's.
3- een ideetje van onze voorzitter :-) : een "race of champions" Er bestaan een aantal duel-tracks en een aantal rally stages. De ingeschreven rijders zouden dan in een knock out systeem per 2 een wedstrijd doen tot een "grand finale". Ik weet ook niet of dat online zou kunnen gerealiseerd worden en/of dat organisatorisch te doen is. Want dat betekent -tig races van 2-3 minuten die allen moeten gesaved, gereplayed en ge-replay analazid worden. Dus daar ga ik zeker hulp bij nodig hebben
Verder moet er nog beslist worden of het 65 of 67 wordt. Daar gaan we dan nog eens over stemmen in een 2de fase.... Amaai, democratie is omslachtig8 Denk er eens over na en dan lanceer ik binnenkort nog eens een poll op het forum waarin ieder zijn stemmetje kwijt kan. Ik ben benieuwd....
Indien de race op Snetterton TOCH zou doorgaan dan wordt dit voorstel verplaatst naar latere datum.
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 17, 2004 16:31:53 GMT 1
Ivm mijn voorstel van een soort ROC: De organisatie zou op zich wel moeten meevallen, hoewel dat relatief is. We nemen een of ander rallycircuit ofzo, niet te lang zoals gpl er een paar heeft, en een race is 1 ronde. Der zal zich iemand met pen en papier moeten bezighouden tijdens de race. Op voorhand stelt hij een schema voor van voorrondes, kwartfinales, semi's, en finale. Start de server gewoon in een lange trainingssessie van 120 minuten. Op de chat in gpl is de organisator de 'omroeper'. Die roept om wie er moet starten (2 per race) Als beiden aan de start staan telt de admin af. 3 - 2 - 1 - 0. Bij 0 mag vertrokken worden. De admin volgt de race en kijkt wie verder gaat naar de volgende heat. We kunnen 3 races per 'heat' houden wie 2 of meer races van zijn heat wint gaat verder. Als de mensen op de chat er geen zottekot van maken moet dat te doen zijn denk ik. T'is misschien een onnozel idee, maar bij gebrek aan gpl caravan-race mod is dat zo'n beetje het vreemdste dat ik kan bedenken
|
|
|
Post by Cash on Dec 17, 2004 16:49:17 GMT 1
Zo'n race of champions zie ik wel zitten eerlijk gezegd, is eens wat anders hé
|
|
|
Post by natas on Dec 17, 2004 18:51:55 GMT 1
Ik ben al blij als ik een rondje kan maken dat minder dan 10 sec boven de pole zit dus count me out
zit zo wieso vanaf woensdag in Hong Kong , en de eerste 6 weken van Januarie in India
|
|
|
Post by Buchinski on Dec 17, 2004 19:57:35 GMT 1
Ik ben al blij als ik een rondje kan maken dat minder dan 10 sec boven de pole zit dus count me out zit zo wieso vanaf woensdag in Hong Kong , en de eerste 6 weken van Januarie in India
|
|
|
Post by Buchinski on Dec 17, 2004 20:02:11 GMT 1
Na een paar eerste offline testjes zie ik al volgende alternatieven :
1- Race of Champions in een knockout system op de LFS Arena (of de RSC Arena en variaties ALS rsc terug online komt)
2- Rallycross op de Lfs Rallycross track
3- Oval op Daytona
4- Fantasy race op Gyral of Ridgehill Raceway
Hmm, ik bekijk hier net mijn map met fantasie circuits en er zijn er zoveel die zo goed zijn, of gewoon leutig zijn :
Shutoko = een race over de Ring in Tokio...
Snowitude = Solitude in de sneeuw, een blowende kerstman en de Titanic in een bevroren meer....
De tracks van Strava = allen gemodelleerd naar layouts van vroegere slot-racebanen
Alle Japanse fantasy tracks = allemaal pareltjes met adembenemende graphics, vooral Tomioka
|
|
|
Post by natas on Dec 18, 2004 6:29:52 GMT 1
Tja het leven van een proto monteur gaat niet over rozen ;D ;D ;D
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 18, 2004 8:18:00 GMT 1
Ik stem voor Jasper als rallystage ;D
Of Boomtown Park :-) Circuit met cross-over zodat ge head to head kunt crossen zoals in de echte special stages in WRC ;D
Wim
|
|
hermanh
Experienced VRL'er
Hope is dope.....
|
Post by hermanh on Dec 18, 2004 10:09:28 GMT 1
Er zijn voor de GPL rally's 1 & 2 een aantal circuits met cross-over, minstens voor gelijktijdig gebruik gemaak dacht ik, is zeker het proberen waard....
En anders een single stage, maar niet te lang dan (max 2 min of zo) , bvb LFS-Arena.
(Waar heb ik die setup's weer laten rondslingeren ;D ;D)
|
|
|
Post by Knarf on Dec 18, 2004 11:46:08 GMT 1
ROC met '65 wagens...
Of met de demo van LFS gaat het ook als ik goed begrepen heb? Dan is die ook goed.
|
|
|
Post by Buchinski on Dec 18, 2004 12:37:47 GMT 1
Er zijn voor de GPL rally's 1 & 2 een aantal circuits met cross-over, minstens voor gelijktijdig gebruik gemaak dacht ik, is zeker het proberen waard.... En anders een single stage, maar niet te lang dan (max 2 min of zo) , bvb LFS-Arena. (Waar heb ik die setup's weer laten rondslingeren ;D ;D) de arenas zijn kort (<2 minuten) : alleen krijg je in dien Arena bvb moeilijk 2 autos gelijk aan de startlijn, eentje zal altijd een wagenlengte eerder staan! Bovendien zal het ingeval van "close call" moeilijk zijn om geheel op objectieve waarneming te zeggen WIE er gewonnen heeft. Je hebt geen "race" dus ook geen rondentelling. Ik vermoed dat als je de server start voor een "race" je voor elke heat de server weer opnieuw moet starten. Dit moet absoluut eerst uitgetest worden de rally stages zijn moeilijk en voor gewone stervelingen toch tamelijk lang (5-8 minuten) Voor de rest zelfde opmerkingen als hierboven... de rallycross lijkt mij perfect uitvoerbaar. Heb gisteren wat tegen AI gecrosst (die trouwens pijnlijk traag zijn!) en leek mij wel fun, die afwisseling met offroad en asfalt. Het grote voordeel daarmee is dat je via de server en RA een objectieve uitslag en telling hebt. In alle geval voorzie ik in de keuze ook wat fantasie circuits
|
|
|
Post by Pe on Dec 19, 2004 7:15:50 GMT 1
Wat denk je van een mtm2 race op het demo circuit ? (http://microsoft.com/games/monster) Die demo kan je gratis downen en online spelen kan gewoon via IP adressen. Je kan dan ook een soort knock out systeem rijden met 2. Ik moet hier wel even vertellen dat je met mtm2 niet verplicht bent om de weg te volgen. je moet gewoon zo snel mogelijk van poort 1 naar poort 2 etc. Ik wil wel een replaytje online zetten waar je de shortcuts kan zien. Een extra voordeel van zo'n mtm2 race is dat ik ook eens kans heb om te winnen ;D . Vooral tegenstand van Frank en Rod denk ik. Alle gekheid op een stokje. Ik zal er waarschijnlijk niet bij zijn, dus have fun
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 19, 2004 13:17:59 GMT 1
Live For Speed met de LX6'jes.
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 19, 2004 19:25:51 GMT 1
Voor de gpl league gaan we het bij gpl houden.
|
|
|
Post by Pe on Dec 19, 2004 22:04:37 GMT 1
Die race heeft toch niets te maken met gpl league Het is toch een vlaamse racing league race, dus zou het eigenlijk gewoon een sim moeten zijn, blijft gelijk welke. Het probleem is dat dan mtm2 er ook weer uit valt ;D
|
|