|
Post by Knarf on Apr 20, 2011 9:47:45 GMT 1
|
|
|
Post by Cedric on Apr 20, 2011 9:58:51 GMT 1
Super Frank, ik ga er wat mee expirimenteren se Edit: Even een vraagje. Wat is het verschil tussen overlay, overlay monitor big en overlay monitor small? Garage lijkt me redelijk duidelijk. En is er een mogelijkheid om via een knop op het stuur te bladeren door het lijstje voor moest het te kort zijn? Alvast bedankt voor de tool
|
|
|
Post by Knarf on Apr 20, 2011 10:48:28 GMT 1
Dat zijn vragen voor CTDP eigenlijk :-) Ik weet alleen dat je als je in de garage staat je een andere overlay hebt met heel veel info op. Als je dan vertrekt verdwijnt dat allemaal na 1 meter rijden ofzo en wordt dat vervangen door je eigen ingestelde overlay. Ik vermoed dat bij Save As... in de editor je ook wel kan saven als garage overlay.
|
|
|
Post by Knarf on Apr 20, 2011 10:50:21 GMT 1
Super Frank, ik ga er wat mee expirimenteren se Edit: Even een vraagje. Wat is het verschil tussen overlay, overlay monitor big en overlay monitor small? Garage lijkt me redelijk duidelijk. Dat zijn vragen voor CTDP eigenlijk :-) Ik weet alleen dat je als je in de garage staat je een andere overlay hebt met heel veel info op. Als je dan vertrekt verdwijnt dat allemaal na 1 meter rijden ofzo en wordt dat vervangen door je eigen ingestelde overlay. Ik vermoed dat bij Save As... in de editor je ook wel kan saven als garage overlay. Neen. Je ziet steeds 5 piloten. In normale situaties zie je de 2 voor u, en de 2 achter u. Als je 1ste of 2de hangt, voorlaatste of laatste is dit natuurlijk anders. De posities die je ziet in de R&G HUD zijn R&G specifiek. Als je bijvoorbeeld 10de hangt maar 2de R&G wagen zal er een 2. voor uw naam staan.
|
|
|
Post by Cedric on Apr 20, 2011 10:50:46 GMT 1
Ok thx Tooltje werkt heel goed
|
|
|
Post by Knarf on Apr 20, 2011 11:37:27 GMT 1
Ik wil ook even iedereen er aan herinneren dat je via de CTDP website een donatie kan geven aan CTDP : www.ctdp.net/rfdynhud.htmlOp die manier hou je mensen gemotiveerd om zulke zaken in hun vrije tijd te ontwikkelen.
|
|
|
Post by covids on Apr 20, 2011 22:28:15 GMT 1
Net even getest, werkt perfect! Merci Frank!
|
|
|
Post by Knarf on Apr 21, 2011 7:21:54 GMT 1
Ik ben er wel tevreden van dat we eindelijk zo iets hebben. We zijn al seizoenen manieren aan het bedenken om de R&G cup meer in het daglicht te stellen. En een R&G HUD was enkele jaren geleden al een idee maar ondoenbaar, maar dankzij CTDP nu dus wel Volgens mij werkt deze HUD zeer motiverend voor R&G piloten. Als je ziet dat je 5de bent ga je meer gemotiveerd zijn om een tandje bij te steken om naar het podium te geraken dan wanneer je altijd 15de bent.
|
|
|
Post by DhStyleZz on Apr 21, 2011 12:07:17 GMT 1
dat klopt inderdaad frank ne dikke merci om u tijd daar in te steken.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 24, 2011 17:59:29 GMT 1
Volgens mij ben ik formeel ook onderdeel van CTDP, dus misschien moet ik die vragen proberen te beantwoorden. De "readme" op de site licht al een tipje van de sluier op (zie readme.ctdp.net/rfdynhud/readme.html) maar je kunt overlays maken voor allerlei specifieke situaties. Al die overlays maak je in de bijgeleverde editor en de naam van het bestand bepaalt welke overlay je op welk moment te zien krijgt. In het simpelste scenario gebruik je altijd dezelfde overlay. Dat doe je door alleen een overlay.ini in de map met overlays neer te zetten. Standaard staan er waarschijnlijk ook al andere overlay_*.ini bestanden. Die moet je in zo'n scenario weghalen. In complexere scenario's kun je overlays maken voor specifieke omstandigheden. Zo kun je per mod en per auto verschillende overlays maken. Omdat elke cockpit er anders uitziet, kun je de widgets voor elke cockpit op deze manier optimaal positioneren. Je kunt ook per type sessie verschillende overlays maken, zodat je bijvoorbeeld tijdens een race kunt zien hoe het met je brandstofverbruik gaat, en tijdens de kwalificatie duidelijk ieders sectortijden en snelste rondes kunt zien. Sinds de laatste versie (en daar ging de vraag hierboven over) kun je ook overlays laten tekenen op de session monitor. De session monitor is de view die je hebt als je niet in de auto zit, maar in de menu's zit. Die kun je op een kwart van je scherm bekijken, maar ook full screen. Voor beide gevallen kun je dus ook een overlay ontwerpen. Een andere vraag ging over de mogelijkheid om via een druk op een knop bijvoorbeeld door een lijst namen te bladeren. Dat kan, maar de maker van de widget (Frank in dit geval dus) moet daar wel ondersteuning voor bieden. Als hij dat inbouwt, dan kun je met de editor voor input bindings zelf configureren welke toets(en) of knop(pen) op je stuur je wilt koppelen aan zo'n blader functie. Tot slot nog een vraag aan Frank, uit interesse, zou je de broncode van je widget ergens ter download kunnen aanbieden? Dit is een leuk voorbeeld van een widget waar anderen wellicht ook hun voordeel mee kunnen doen.
|
|
|
Post by Cedric on Apr 24, 2011 20:58:40 GMT 1
Ok thx voor de uitleg Marcel Ik zou graag alle admins willen bedanken voor de leuke en handige progjes/plugins. Bart, Frank, Marcel,... Ik vergeet er volgens mij nog ;D Niet iedere leauge heeft zo'n handige tools als de vrl imo Bedankt om hier jullie vrije tijd in te willen steken, het wordt echt geaprecieerd
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 30, 2011 21:38:44 GMT 1
De credits voor verreweg het meeste werk gaan naar Marvin van CTDP. Hij heeft het grootste gedeelte van de code geschreven voor rFDynHUD, dus ik zal de dankwensen aan hem doorgeven!
|
|