|
Post by Mee on Feb 26, 2011 23:30:40 GMT 1
Sommige mensen hebben de nieuwe functie misschien al een tijdje geleden ontdekt, maar nu wil ik graag officëel het doek trekken van de "Piloten"-functie op onze homepage. Surf daar naar toe en je krijgt een lange pagina te zien met allerlei verschillende lijstjes: # overwinningen, DNF's, afgelegde km's, gereden ronden en véél meer. Erg leuk als je graag zo'n statistieken bekijkt! Via de dropdown-box bovenaan de pagina kan je ook de individuele statistieken van elke piloot bekijken. Als je nog denkt "dat zou een leuke statistiek zijn!", laat het hier dan maar weten. De kans is echter tamelijk klein dat die er in komt, want veel meer kan ik niet uit de resultfiles trekken. De grote ontbrekenden voor mij zijn het totale aantal punten (zit veel code achter), het aantal botsingen (onbetrouwbaar in resultfile) en het aantal pitstops (ook tamelijk onbetrouwbaar). Het is ook jammer dat er pas is beginnen rekenen vanaf de Summer Trophy 2009, vermits we door servercrashes alles ervoor zijn kwijtgespeeld . Als je nog verbeteringen ziet, laat maar weten! PS: Leuk weetje: sinds de ST 09 zijn we met zijn allen al liefst 3 keer virtueel rond de aarde gereden!
|
|
|
Post by kartonflash on Feb 27, 2011 7:06:34 GMT 1
Super bart! Statistieken altijd leuk en motiverend....vrij compleet ook.Misschien kan je nog het aantal top 5 finishes per piloot laten zien.
|
|
|
Post by robin on Feb 27, 2011 10:20:14 GMT 1
Erg leuk! Wordt dit direct uit de xml's berekend of zit hier toch een database of Google docs achter?
Uit deze statistieken zou je kunnen concluderen dat Wilfred altijd wint ;D Wie is die ene keer sneller geweest bij de kwalificatie?
Ik zag overigens nog een foutje: in twee tabellen staat dezelfde kop: "Percentage DNF's per piloot met minstens 3 races "
|
|
|
Post by nicoroman on Feb 27, 2011 11:31:51 GMT 1
heel tof bart. heb de stats geanalyseerd en ben tot de bevinding gekomen dat robin geen slechte piloot is :
|
|
|
Post by robin on Feb 27, 2011 11:41:44 GMT 1
heel tof bart. heb de stats geanalyseerd en ben tot de bevinding gekomen dat robin geen slechte piloot is : Hahaha ik word vooral met mijn neus op het feit gedrukt dat ik gemiddeld altijd wel wat plaatsen verlies ten opzichte van mijn startpositie
|
|
|
Post by Hill2button on Feb 27, 2011 12:23:26 GMT 1
heel tof bart. heb de stats geanalyseerd en ben tot de bevinding gekomen dat robin geen slechte piloot is : Hahaha ik word vooral met mijn neus op het feit gedrukt dat ik gemiddeld altijd wel wat plaatsen verlies ten opzichte van mijn startpositie Senna ook hoor. Nice Bart!
|
|
|
Post by oracle on Feb 27, 2011 12:36:14 GMT 1
Leuk om te zien hoeveel ruimte er is voor verbetering Vond al een rare naam voor die tab WIP, maar nu ben ik mee Als we die afgelegde afstand nog eens maal drie doen zitten we bijna op de maan.
|
|
|
Post by Mee on Feb 27, 2011 12:43:36 GMT 1
Misschien kan je nog het aantal top 5 finishes per piloot laten zien. Will do. Erg leuk! Wordt dit direct uit de xml's berekend of zit hier toch een database of Google docs achter? Uit deze statistieken zou je kunnen concluderen dat Wilfred altijd wint ;D Wie is die ene keer sneller geweest bij de kwalificatie? Ik zag overigens nog een foutje: in twee tabellen staat dezelfde kop: "Percentage DNF's per piloot met minstens 3 races " - Wordt rechtstreeks uit de xml-files gehaald. Ik had eerst eens gekeken om het via de MySQL-db te doen, maar dan zou ik het in PHP moeten schrijven ipv mijn geliefde C#. - Kijk naar Wilfried zijn persoonlijke pagina: www.vrl-simracing.be/index.php?drivernaam=WilfredvdBrink&page=driverstatMatthijs en Dennis @ LeMans dus . - Dat is geen foutje: beide tabellen zijn in se gelijk, maar de ene tabel is aflopend in percentage (de non-finishers dus ) en de andere oplopend.
|
|
|
Post by robin on Feb 27, 2011 12:43:41 GMT 1
Is het mogelijk om de seizoenen te linken naar de afzonderlijke seizoenstatistieken, zoals van de VRLST09 etc.? Die vind ik ook altijd erg mooi, mede vanwege de 'trends' grafieken. Die grafieken zouden voor de 'persoonlijke' pagina's misschien ook mooi zou zijn. Een persoonlijke lijngrafiek van de gereden 34 races met: - startpositie - finishpositie - positie in het klassement En misschien zou je de 'Hall of Fame' ook in de Piloten pagina moeten opnemen. Hoort bij elkaar en scheelt weer een navigatietabje.
|
|
|
Post by kartonflash on Feb 27, 2011 12:48:58 GMT 1
Bij mijn stats heb ik allemaal streepjes bij de quali posities
|
|
|
Post by Mee on Feb 27, 2011 13:35:03 GMT 1
Is het mogelijk om de seizoenen te linken naar de afzonderlijke seizoenstatistieken, zoals van de VRLST09 etc.? Die vind ik ook altijd erg mooi, mede vanwege de 'trends' grafieken. Die grafieken zouden voor de 'persoonlijke' pagina's misschien ook mooi zou zijn. Een persoonlijke lijngrafiek van de gereden 34 races met: - startpositie - finishpositie - positie in het klassement En misschien zou je de 'Hall of Fame' ook in de Piloten pagina moeten opnemen. Hoort bij elkaar en scheelt weer een navigatietabje. - "Is het mogelijk om de seizoenen te linken naar de afzonderlijke seizoenstatistieken", dat moet je mij wat beter uitleggen . - lijngrafieken met start- en finishpositie zouden idd mooi en doenbaar zijn. Omdat er geen punten worden berekend is positie in het klassement nog niet te doen. - Hall of Fame... dat weet ik nog zo niet. Dat gaat ook over andere sims met piloten die hier al jàren niet meer meerijden. En die stats zijn pas sinds de ST09 dus dat geeft een vertekend beeld. Bij mijn stats heb ik allemaal streepjes bij de quali posities Inderdaad, dat betekent dat je minstens één kwalificatiesessie niet hebt meegedaan waardoor er in mijn programma wat scheef zit. Dat wordt nog opgelost.
|
|
|
Post by Cedric on Feb 27, 2011 14:15:25 GMT 1
Dit vind ik nu eens ongelooflijk handig se Prachtig gedaan Bart. Ook vree handig dat er nu een overzicht is met de races die piloten gereden hebben ;D Mss handig om ook de cuts mee te geven? Maar die cutviewer is moeilijk integreerbaar zeker?
|
|
|
Post by robin on Feb 27, 2011 14:38:16 GMT 1
"Is het mogelijk om de seizoenen te linken naar de afzonderlijke seizoenstatistieken", dat moet je mij wat beter uitleggen. ik bedoel dat die pagina's er ook nog zijn, en niet bereikbaar vanuit deze statistieken (als ik niets over het hoofd gezien heb). In de persoonlijke pagina's kun je, onder het kopje 'Gereden races', een kolom opnemen met per race het bijbehorende seizoen (bijv. VRLST09) met een linkje naar de statistiekenpagina van dat seizoen --> VRLST09.
|
|
|
Post by kartonflash on Feb 28, 2011 5:59:39 GMT 1
Bij mijn stats heb ik allemaal streepjes bij de quali posities Inderdaad, dat betekent dat je minstens één kwalificatiesessie niet hebt meegedaan waardoor er in mijn programma wat scheef zit. Dat wordt nog opgelost.[/quote] Alrighty.
|
|
|
Post by Nick on Feb 28, 2011 10:51:31 GMT 1
Mooi gedaan!
|
|