|
Post by oracle on Dec 28, 2010 22:47:41 GMT 1
Paar vragen over de hotswap in de opkomende endurance races. Klopt deze procedure zowat ?
Op het internet eens gekeken en wat ik onthouden heb :
- in rfactor main menu, connect, settings, spectate op On zetten - dan joinen als spectator - de juiste wagen aanklikken en op race klikken - dan p duwen om passenger te worden, dit op de moment dat de pit word ingereden. - Dan moet de huidige driver in de HUD de volgende driver selecteren, voor die de box inrijdt. - Bij het uitrijden van de box of nog in de box ?? duwt de passenger op w om de wissel uit te voeren. - Na de wissel duwt de eerste rijder op p om terug spectator te worden en verlaat de track.
De eerste rijder, kan gewoon joinen zonder spectate op On te zetten ?
|
|
|
Post by bazookajoe on Dec 28, 2010 23:59:45 GMT 1
Paar vragen over de hotswap in de opkomende endurance races. Klopt deze procedure zowat ? Op het internet eens gekeken en wat ik onthouden heb : - in rfactor main menu, connect, settings, spectate op On zetten - dan joinen als spectator - de juiste wagen aanklikken en op race klikken - dan p duwen om passenger te worden, dit op de moment dat de pit word ingereden. - Dan moet de huidige driver in de HUD de volgende driver selecteren, voor die de box inrijdt. - Bij het uitrijden van de box of nog in de box ?? duwt de passenger op w om de wissel uit te voeren. - Na de wissel duwt de eerste rijder op p om terug spectator te worden en verlaat de track. De eerste rijder, kan gewoon joinen zonder spectate op On te zetten ? Vooreerst zeker zijn dat beide piloten dezelfde setup hebben (setupnaam+ inhoud) en dat deze bij alletwee assigned staat in rFactor. De ene gaat op de server en gaat aan het rijden. de andere zet spectator mode aan en joint de server. Wanneer de track geladen is klikt de spectator op Race, gaat met de + en - op het keyboard naar zijn teamwagen, en drukt dan en alleen dan pas op P om passagier te worden. De piloot krijgt nu normaal een bevestiging met de naam van de passagier. Piloot gaat de pits binnen en maakt een gewone pitstop, de naam in het pitmenu wordt niet veranderd. Wanneer de piloot wegrijdt na de pitstop (maar nog steeds in de pitlane is) drukt hij op de hotswap-knop (w) 3 seconden later is de wissel normaal gebeurd. Dan drukt degene die net passagier geworden is op P vooraleer de server te verlaten (om niet langer passagier te zijn). Easy as pie!
|
|
|
Post by oracle on Dec 29, 2010 0:05:57 GMT 1
Bedankt Kenneth Handig om een referentie te hebben moest ik het vergeten.
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 29, 2010 9:02:24 GMT 1
Ook opletten dat je zéker geen realfeel of leoffb (of andere) plugins in je rFactor staan hebt. Die ffb plugins zorgen gegarandeerd voor problemen. Andere plugins mogelijks ook.
|
|
|
Post by bazookajoe on Dec 29, 2010 12:48:57 GMT 1
Heel soms kan het ook gebeuren dat de piloot een verkeerde naam ziet wanneer de passagier op P drukt. (rfactor bug) Dan drukt de passagier nogmaals op P, verlaat de server en probeert opnieuw.
Dus best dat ge een ronde of 2 voor de pitstop al op de server gaat om te controleren bij de piloot of de juiste naam verschijnt (teamspeak).
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 29, 2010 13:47:00 GMT 1
Dat heb ik ook al meegemaakt. De rijdende piloot ziet een andere naam dan de piloot die wil overnemen. Even schrikken, maar geen reden tot paniek want eigenlijk maakt het niets uit voor zover ik gemerkt heb, na de wissel komt de juiste naam weer in de wagen.
|
|
|
Post by bazookajoe on Dec 29, 2010 14:10:01 GMT 1
Dat heb ik ook al meegemaakt. De rijdende piloot ziet een andere naam dan de piloot die wil overnemen. Even schrikken, maar geen reden tot paniek want eigenlijk maakt het niets uit voor zover ik gemerkt heb, na de wissel komt de juiste naam weer in de wagen. Ok, wij reconnecten dan altijd vanuit het 'je-weet-maar-nooit' principe
|
|
|
Post by Rino on Dec 29, 2010 14:14:04 GMT 1
Gaan we moeten testen. Tijdens de 12H van Spa, moest de rijdende piloot pitten en tijdens de stop wisselde rF dan de piloot. Dus de piloot die overnam reed weg uit de pitbox.
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 29, 2010 14:45:33 GMT 1
Gaan we moeten testen. Tijdens de 12H van Spa, moest de rijdende piloot pitten en tijdens de stop wisselde rF dan de piloot. Dus de piloot die overnam reed weg uit de pitbox. Toen was het inderdaad een "echte" swap. Bovenstaande is de hotswap. In principe kan dit ook gewoon on-track, maar de regels laten dit niet toe.
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 29, 2010 14:52:18 GMT 1
Dat heb ik ook al meegemaakt. De rijdende piloot ziet een andere naam dan de piloot die wil overnemen. Even schrikken, maar geen reden tot paniek want eigenlijk maakt het niets uit voor zover ik gemerkt heb, na de wissel komt de juiste naam weer in de wagen. Ok, wij reconnecten dan altijd vanuit het 'je-weet-maar-nooit' principe Dan weet je het inderdaad nooit.
|
|
|
Post by bazookajoe on Dec 29, 2010 15:04:55 GMT 1
lol, open goal eh Tim
|
|