|
Post by Kurt Roex on Nov 12, 2010 21:03:37 GMT 1
Hallo allemaal ! Ik stel me even voor : mijn naam is Kurt alias r6slider . Auto's is mijn beroep en sind kort ook mijn hobby dankzij jullie (of is het "jouw" Tim) site. Ook ik heb Rfactor ontdekt en met mijn G27 zal ik er nog veel plezier aan beleven. De raceseat is nog in de maak evenals een goede game-pc met de nodige randapparatuur. Nu dacht ik : ik installeer eventjes een track om zodoende een vriend van mij wat circuit ervaring te laten opdoen want binnenkort gaat hij met een F3000 of zoiets op Zolder rijden . Vermits ik toch al wat ervaring had in het modden ( zeg ik het juist?) ,lukt het me niet om op Zolder te rijden . Ik heb het volgende gedaan : effe Zolder-Terlaemen gedownload ,geunzipd en de volledige map in gamedata/locations gezet. Maar ik krijg Zolder niet te zien in de menu van circuits .Ben er al een paar weken mee bezig maar nu geef ik het op . Wie kan/wil mij helpen ? Heb versie 1.255
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Nov 13, 2010 13:41:12 GMT 1
Lijkt hard op een verkeerde mappenstructuur.
Kijk eerst eens wat de mappenstructuur in de zip-file zelf is. Sommige hebben al een structuur Gamedata\Locations ingebouwd. Als je die dan unzipt in de Locations-folder van rFactor, krijg je als het ware een dubbele Gamedata\Locations\Gamedata\Locations-toestand.
Check dus even de zip-file zelf. Als daar al een Gamedata\Locations-structuur inzit, unzip je recht in de rFactor-directory, niet in Gamedata.
Hoop dat het wat duidelijk is.
Timo
|
|
|
Post by covids on Nov 13, 2010 14:18:38 GMT 1
Heb even gekeken hoe het zit met de mappenstructuur in de zip (als het de 2.0 versie van benhur is toch). Gewoon de map zolder in locations plaatsen, niet enkel de inhoud. Dit werkt bij mij perfect. De track staat om een of andere reden wel helemaal bovenaan in de lijst ipv onderaan.
|
|
|
Post by Kurt Roex on Nov 14, 2010 17:24:39 GMT 1
Voila , alles nagekeken en nu zit Zolder wel in het menu . Maar als ik "load circuit " druk , dan valt RFactor uit. Wat nu gedaan ?
|
|
|
Post by Kurt Roex on Nov 17, 2010 21:37:30 GMT 1
Alles ok , het werkt nu . Alleen nog die soundfix doen op Zolder want ik wordt er gek van .
|
|
|
Post by Timpreza on Nov 17, 2010 22:01:49 GMT 1
Wat was het probleem? Edit: wat was de oplossing voor u probleem?
|
|
|
Post by Kurt Roex on Nov 18, 2010 12:32:28 GMT 1
Blijkbaar had mijn laptop 2 mappen gemaakt waar Rfactor in stond . Ik paste 1 map aan maar startte op met de .exe van die andere map .
|
|
|
Post by vinox on Nov 18, 2010 16:10:46 GMT 1
En uwe laptop heeft da vanzélf gedaan?? Zo'n zaken moete dus met rF zeker vermijden hè, het mappenbeheer is superbelangrijk met al die mods. Ik heb zelfs een shortcut naar mijn rF folder en een backup rF folder (voor ongebruikte rfm's) op mijn desktop staan.
|
|