|
Post by timothy on Aug 16, 2010 17:11:23 GMT 1
Mannen, ik zou (als mijn pc da trekt) een server willen hosten met de nippons...Maar ik heb geen flauw idee hoe je dat allemaal instlt en je er voor zorgt dat je server zichtbaar is. Heb het al geprobeerd via create in RF zelf maar mijn sessie was onvindbaar... Al geprobeerd via dedicated server via Rf programma maar ook dan was hij niet te vinden... Dus alle tips zij welkom...
|
|
|
Post by Hill2button on Aug 16, 2010 17:31:48 GMT 1
Timo, bezint eer ge begint! Uw pc zal wel zwaar genoeg zijn. Je hebt 2 mogelijkheden, ofwel host je vanuit de standaard rF, ofwel start je een dedicated op. Kijk eens in je rF folder, dat is een aparte exe met aparte menu's. Dat wijst zichzelf wel uit. Flag rules enzo kunnen voor problemen zorgen, daarom dat wij in de ini files de blue flags op "show but never penalise" zetten. Er zijn eindeloos veel instelmogelijkheden in die ini files. Grootste "probleem" zal uw router zijn. Je moet port forwarding aanzetten voor de rF poorten, meer bepaald forwarden naar het ip adres van de pc die host. 34447 TCP 34297 UDP 34397 UDP 39001 TCP 39002 TCP Inloggen doet iemand extern via je IP adres gevolgd door het poortnummer van de server, standaard 34297 dacht ik. Bijvoorbeeld: 178.63.46.198:34297. Zelf kan je ook inloggen, maar dan via je eigen intern ip adres, bijvoorbeeld 192.168.2.3:34297. Handig weetje: je kan binnen één installatie een rF dedi opstarten, en vervolgens met je 'gewone' exe opstarten en aanmelden op die dedi die op dezelfde pc draait. Succes, hopelijk lukt het, want ik weet uit ervaring dat je met zo'n routerzaken veel problemen kan hebben.
|
|
|
Post by Hill2button on Aug 16, 2010 17:34:39 GMT 1
Hou de maximale clients ook beperkt, 15 a 16 is meestal het maximaal haalbare met een upload van 700 a 1000 kbit/s.
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Aug 16, 2010 18:04:33 GMT 1
Succes Timo! Dat heb ik ook ooit eens vlug willen doen. Create in rF, instellingen kiezen, klikken en klaar... Niet dus! Dat heb ik maar snel terug opgegeven. Ik ben nooit goed geweest in chinees... ;D
|
|
|
Post by Mee on Aug 16, 2010 18:21:30 GMT 1
Het is zoals Werner zegt: - poorten openzetten - rFactor Dedicated opstarten - klaar! Peace of cake!
|
|
|
Post by Knarf on Aug 16, 2010 18:37:23 GMT 1
Op het router stukje na is het idd 'peace of cake'
|
|
|
Post by Mee on Aug 16, 2010 18:47:56 GMT 1
Op het router stukje na is het idd 'peace of cake' Vandaar de " " nog . Vroeger had je portforward.com/ waar er voor de meeste routers wel een guide stond over hoe poorten te forwarden. Maar die is nu betalend blijkbaar. De belangrijkste settings voor poorten te forwarden zijn: - de interne en externe poorten zelf (zie lijstje Werner). Die zijn best gewoon gelijk aan elkaar: dan wordt de data van de externe poort (= " 't internet" ) doorgestuurd naar de interne (= netwerk thuis) poort. - IP-Adres van de pc naar waar je die poorten wil doorsturen. Als je dit niet weet, doe dan uitvoeren -> cmd -> ipconfig <enter>. EN dan het eerste IP-adres dat je vindt. Hier zie je hoe dat bij mij is ingesteld (Linksys router), het zijn de laatste 3 regels die je nodig hebt: Attachments:
|
|
|
Post by Cedric on Aug 16, 2010 22:18:22 GMT 1
Timo, bezint eer ge begint! Uw pc zal wel zwaar genoeg zijn. Je hebt 2 mogelijkheden, ofwel host je vanuit de standaard rF, ofwel start je een dedicated op. Kijk eens in je rF folder, dat is een aparte exe met aparte menu's. Dat wijst zichzelf wel uit. Flag rules enzo kunnen voor problemen zorgen, daarom dat wij in de ini files de blue flags op "show but never penalise" zetten. Er zijn eindeloos veel instelmogelijkheden in die ini files. Grootste "probleem" zal uw router zijn. Je moet port forwarding aanzetten voor de rF poorten, meer bepaald forwarden naar het ip adres van de pc die host. 34447 TCP 34297 UDP 34397 UDP 39001 TCP 39002 TCP Inloggen doet iemand extern via je IP adres gevolgd door het poortnummer van de server, standaard 34297 dacht ik. Bijvoorbeeld: 178.63.46.198:34297. Zelf kan je ook inloggen, maar dan via je eigen intern ip adres, bijvoorbeeld 192.168.2.3:34297. Handig weetje: je kan binnen één installatie een rF dedi opstarten, en vervolgens met je 'gewone' exe opstarten en aanmelden op die dedi die op dezelfde pc draait. Succes, hopelijk lukt het, want ik weet uit ervaring dat je met zo'n routerzaken veel problemen kan hebben. Kunt ge da ook iets simpeler zeggen Want voor een noob als ik is da echt moeilijk te begrijpen Ik zat zelf ook al lang met die vraag. Hoe forward ge dan bv uw poorten?
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 17, 2010 6:16:53 GMT 1
Veel simpeler word het echt nie hoor Cedric. Die port forwarding kunt ge ergens vinden in het router setup menu. (te bereiken via u browser op het ip van u router)
|
|
|
Post by timothy on Aug 17, 2010 8:21:27 GMT 1
en bij deze worden de server plannen opgeblazen...heb te weinig kennis en zin om dat allemaal uit te pluizen...zullen prive testsessies worden...sorry mannen
|
|
|
Post by oracle on Aug 17, 2010 12:57:01 GMT 1
Vandaag eens geprobeerd dedicated te draaien maar niet gelukt. Poorten stonden open, getest met open port tester. Zit achter twee routers, maar had de eerste in dmz gezet, heeft op die manier al eens gewerkt, maar nu niet meer ?? De poort om te connecten is toch standaard 34297 dacht ik ? Is altijd nog al een gedoe, was het beu na nen tijd
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Aug 17, 2010 13:01:32 GMT 1
Elke fout wordt meteen afgestraft! te vroeg op het gas, te hard over de curbs, te hevig in de rem... Het eindigt allemaal in de bandenmuur. bandenmuur = race over! Probeer eens wat te spelen met de Differential Preload in de General tab van de setups. Vooral bij openwheelers kan je daar het gedrag dikwijls eenvoudig een stuk neutraler mee maken. Timo
|
|
|
Post by Hill2button on Aug 17, 2010 14:12:23 GMT 1
Vandaag eens geprobeerd dedicated te draaien maar niet gelukt. Poorten stonden open, getest met open port tester. Zit achter twee routers, maar had de eerste in dmz gezet, heeft op die manier al eens gewerkt, maar nu niet meer ?? De poort om te connecten is toch standaard 34297 dacht ik ? Is altijd nog al een gedoe, was het beu na nen tijd De poorten moeten niet alleen open staan, ze moeten ook geforward worden naar het juiste achterliggende ip adres. Bij Belkin noemt dat "Virtual Server".
|
|
|
Post by oracle on Aug 18, 2010 8:32:01 GMT 1
Thx Werner noemde wel anders op de b-box maar dat was het duidelijk Edit : rfactor://91.176.217.63:34297 Drie GP tracks(nieuwe versie Montreal) van de winter trophy met de nippons HAVE FUN Is er trouwens een manier om ip te posten zonder dat ge die kunt zien ?
|
|
|
Post by bazookajoe on Aug 18, 2010 11:46:24 GMT 1
Goed om weten!
|
|