|
Post by janson on Nov 13, 2004 10:35:11 GMT 1
Een klein vraagske ?? Ik heb gisteren met Chris wat geoefend en op een moment vroegen we ons af of er alleen 1965 en 1967 seizoen kan gereden worden ? Bestaat er geen mogelijkheid dat je ieder een nieuw seizoen start ? Bvb 1966 en zo meegroeit ? Het jammer of toffe is dat je op een moment bij de wingcars begint. Het is maar iets wat we afvroegen dus Ik heb enkele jaren geleden eens gehoort dat er simulator ging uitkomen waar je zogezegd het spel kocht en dan de add-ons. Bvb, seizoen 1965 of lemans 1966. Als ik me niet vergis was het iets met westracinggames of zoiets. Is daar nog iets van gekomen ? Het schijnt dat het nogal duur ging zijn en ik vermoed dat ik daar willy eens heb over gesproken vroeger.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 13, 2004 11:46:30 GMT 1
Die sim was/is (?) Racing Legends van de gebroeders West maar de vraag zal zijn of die er ooit gaat komen. Laat ons hopen van wel maar het is al enorm lang zeer stil rond die mannen. www.racing-legends.com/De laatste nieuwsupdate is ondertussen al een jaar geleden. Probleem is dat ze een beetje laten zien hebben van waarmee ze bezig waren en het door een groot deel van de simmers zo gehypte werd dat het enthousiasme omsloeg in teleurstelling omdat het allemaal te lang duurde eer het klaar was :/ In GPL is het dus voorlopig behelpen met 65 en 67 hoewel er ook gewerkt wordt aan 55, 66, 69 (voor zover ik weet) Wim
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 13, 2004 11:51:39 GMT 1
Een klein vraagske ?? Ik heb gisteren met Chris wat geoefend en op een moment vroegen we ons af of er alleen 1965 en 1967 seizoen kan gereden worden ? Bestaat er geen mogelijkheid dat je ieder een nieuw seizoen start ? Bvb 1966 en zo meegroeit ? Het jammer of toffe is dat je op een moment bij de wingcars begint. Het is maar iets wat we afvroegen dus Ik heb enkele jaren geleden eens gehoort dat er simulator ging uitkomen waar je zogezegd het spel kocht en dan de add-ons. Bvb, seizoen 1965 of lemans 1966. Als ik me niet vergis was het iets met westracinggames of zoiets. Is daar nog iets van gekomen ? Het schijnt dat het nogal duur ging zijn en ik vermoed dat ik daar willy eens heb over gesproken vroeger. Van hetgeen ik van je uitleg begrepen heb denk ik dat je vraag is of je nog met andere wagens kan rondrijden in GPL, buiten die van '65 of '67... -> Ja. Je kan een aantal carsets (grafische updates) downloaden zodat je met bv. wagens van '66 of '70s rondrijdt, alleen de physics worden niet aangepast natuurlijk, enkel het uiterlijk van de wagens. Ik denk dat je hier wel meer uitleg gaat vinden: forum.rscnet.org/Van die westracinggames: dat spel heette Racing Legends en voor zover ik weet bestaat de website van de West Brothers nog wel, maar is er al meer dan een jaar geen update meer geweest...'t Zag er nochtans goed uit www.racing-legends.com/news.htmEDIT: damn Wim, ik ging hier eerst op antwoorden 'k zal 't nu ook maar laten staan
|
|
|
Post by Buchinski on Nov 13, 2004 12:31:32 GMT 1
Met GEM kan je natuurlijk wel het 1 en ander forceren in beperkte mate. Zo heb ik mij eens beziggehouden met het maken van een "Tasman" seizoen, een 1966 seizoen en een 1968 seizoen. En nog talloze experimenten zoals F5000, Indycars ...
Tot 1968 en de komst van de "vleugels" (niet te verwarren met wingcars Janson, dat zijn de grondeffectwagens!) verandert er in wezen niets aan de physics van de wagens. De bandenmaten waren gelijk, de reglementering omtrent de motor was gelijk. Zelfs het 1968 is bijna te doen want sommige constructeurs hebben lang gewacht met het invoeren van de vleugels en de vleugels waren bijlange niet verfijnd en hun invloed in de beginperiode was redelijk klein!
Je kan met wat puzzelen een tamelijk realistische 1966 carset in elkaar steken. Je neemt bvb de graphics van de Lotus 33 uit de 1965mod en past daar d.m.v GEM een 2-liter motor in en je hebt een representatie van de Lotus waarin Clark en Spence een deel van 1966 doorbrachten. In hoeverre dit natuurlijk realistisch is is te debateren want in feite krijg je de volgende mix : de Lotus33 graphics met de Lotus47 physics en de prestatie van een (naamloze) 2-litermotor Je kan eveneen de GPLEA Lotus43 met BRM motor downloaden en dan pas je daar met GEM een BRM 16H motor in. Die Lotus reed ook in 1966! Je hebt dan wel de Lotus47 physics maar met de prestaties van de BRM 16 cylinder Bovenstaande ingrepen, hoewel niet 100% realistisch, vlakken de dingen wat uit in het 1966-veld. Er bestaat een "langneuzige" Cooper, die gebruikt werd in 1966, de Maserati motor had Cooper al in 1966! Eveneens had Brabham de Climax motor al, installeer gewoon de BT20 die al bij de GPLEA 1967 Brabham als optie zit. Je installeert ook de Honda RA273 van GPLEA .... You get the picture... Deze zaken werken natuurlijk alleen maar OFFline, als ik het goed begrepen heb.
Dat realisme heeft ook allemaal zijn beperkingen. Als je bedenkt dat we zelfs geen realistisch seizoen 1967 kunnen nabouwen (theoretisch kan het wel maar het zou een heel gedoe worden!). In 1967 alleen al nemen niet minder dan 47 rijders op de ene of de andere moment deel aan een manche van het WK!!! Dit dan in verscheidenen combinatie aan wagens en motoren ... Met de beperking van 7 wagen"slots" in GPL is het dus al onmogelijk om het 1967 seizoen na te bootsen. Wat doe je bijvoorbeeld met de Matra die op het einde van het seizoen erbijkomt? En de F2 wagens die meereden op de Nurnburgring?
Als je op die manier de seizoenen wil afleggen dan moet je natuurlijk voor elk seizoen een nieuwe carset samenstellen en aanpassen met GEM, en je moet telkens een nieuwe driver ini vinden of maken, zodat je Surtees in 1966 in een Cooper hebt en niet in de Honda of de Ferrari, en dan zwijgen we nog over de circuits waarop gereden werd en de juiste trackcovers daarvoor .... enz... Boeiend en leuk allemaal maar wel veel gedoe en veel tijd en werk!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 13, 2004 16:03:14 GMT 1
't Ja, 'k zal nu eenmaal sneller zijn zeker ;D Wim
|
|
|
Post by janson on Nov 13, 2004 19:40:09 GMT 1
Alleee !! Het zou toch wel mooi geweest zijn of nie ? Die Racing-legends zag er inderdaar veelbelovend uit. Was er niet een poll voor GPL2 op sierra duitsland ? Grtn, Jan
|
|