|
Post by Arpé on Oct 24, 2004 16:26:44 GMT 1
Ik heb vandaag GPL geinstalleerd op een andere snellere pc, maar ik heb nu last methet geluid. Vanaf dat de wagen in hogere toeren komt dan ben ik precies met een slijpschijf in een schuur bezig. Ni te doen!! Ik heb nogthans alles geinstalleerd volgens de installatiegids (tot 2 keer toe) maar het helpt niet. Ik heb nu een AMD 1700 en een soundblaster Live dat alles onder xp draaiend. Het rare is dat in gewone windows de klank wel perfect is. Wie kanermij helpen? In deze omstandigheden kan ik onmogelijk meerijden vanavond... Please help me Chris (D2)
|
|
|
Post by Timpreza on Oct 24, 2004 16:37:12 GMT 1
Er is ergens een tandwiel van u soundkaart gevlogen zeker? Nee, serieus, ik zou het echt niet direct weten...
|
|
|
Post by Pe on Oct 24, 2004 17:40:37 GMT 1
anders moet je eens proberen van die 65 carsound niet te installeren. Sla die stap gewoon over...
Dan zit je natuurlijk wel met het geluid van de wagens uit '67 met de wagens uit '65 te rijden, maar dat is volgens mij nu niet het einde van de wereld.
Dit is natuurlijk wel in de veronderstelling dat het geluid van die '67 wel goed werkt...
|
|
|
Post by Hill2button on Oct 24, 2004 17:44:06 GMT 1
Ik heb ook problemen met het geluid, als ik spin, dan wordt het opeens 'anders' bruut, allez, moeilijk te omschrijven. Ik moet dan gewoon opnieuw spinnen, en het probleem is opgelost... Soit, dat helpt u niet verder natuurlijk. Maaaaar, ik heb ook een soundblaster live... Zou het daaraan liggen?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 24, 2004 17:53:22 GMT 1
|
|
|
Post by Buchinski on Oct 24, 2004 17:54:59 GMT 1
Jouw probleem is een gekend probleem Hill2Button. Een of andere bug, ik heb daar ook soms een probleem mee ... afin, ik vind mijn "bruut" geluid wel goed klinken dus ik hoop altijd dat hij dat doet.
Chris, jouw probleem lijkt mij eerder een fast CPUfix die niet is geinstalleerd, hoewel, als je Knarf zijn gids volgt dan zou dat moeten gebeurd zijn ...
|
|
|
Post by arnold on Oct 24, 2004 22:05:43 GMT 1
Jouw probleem is een gekend probleem Hill2Button. Een of andere bug, ik heb daar ook soms een probleem mee ... afin, ik vind mijn "bruut" geluid wel goed klinken dus ik hoop altijd dat hij dat doet. Chris, jouw probleem lijkt mij eerder een fast CPUfix die niet is geinstalleerd, hoewel, als je Knarf zijn gids volgt dan zou dat moeten gebeurd zijn ... euh sorry Willy maar ik denk dat dat niet wordt vernoemd in de gids......of ik moet het over het hoofd hebben gezien !
|
|
|
Post by Knarf on Oct 25, 2004 7:22:11 GMT 1
euh sorry Willy maar ik denk dat dat niet wordt vernoemd in de gids......of ik moet het over het hoofd hebben gezien ! All-in-one-patch bevat cpu-fix... En de all-in-one staat in mijne gids dus...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 25, 2004 7:43:50 GMT 1
Ik heb net dezelfde miserie meegmaakt met mijn SB Live. Het probleem is dat ik een OEM versie gekocht had en er bijgevolg geen officiele driverupdates voor die dingen gereleased worden door Creative.
Ik had ook gen enkel probleem in XP zelf maar N2003 en GPL liepen compleet in het 100. Soms was het helemaal vervormd tot ik een muurtje raakt of spinde, dan was het weer normaal tot ... enz...
Enfin, ik heb geprobeerd drivers voor de retail versie te installeren maar het probleem is dat het installatieprogramma mijne SB niet herkende aangezien het een OEM versie was.
Ik weet niet je ook met een OEM versie zit maar als dat het geval is, gewoon dat installatieprogramma laten lopen. Op het moment dat je het vensterke krijgt dat hij protesteert omdat geen geluidskaart herkend wordt, laat je dat gewoon zo staan en ga je in je temporary files zoeken. Daar staan alle drivers die in de installatie zitten, uitgepakt. Eens je die weet staan, kan je ze manueel installeren.
Ik gebruik op dot ogenblik de EMU10k1 driver van 24/07/2002, versie 5.12.2.252
Het kan ook helpen als je de hardware acceleratie voor het geluid een pak lager of zelfs helemaal afzet en het aantal geluiden in GPL lager zet.
'k Heb ook eens opensource drivers geprobeerd (naam ontglipt me nu), die werkten ook maar waren nogal ingewikkeld om alles in te stellen...
Wim
|
|
|
Post by arnold on Oct 26, 2004 10:45:19 GMT 1
Jouw probleem is een gekend probleem Hill2Button. Een of andere bug, ik heb daar ook soms een probleem mee ... afin, ik vind mijn "bruut" geluid wel goed klinken dus ik hoop altijd dat hij dat doet. Chris, jouw probleem lijkt mij eerder een fast CPUfix die niet is geinstalleerd, hoewel, als je Knarf zijn gids volgt dan zou dat moeten gebeurd zijn ... euh , waar kan ik die fast CPUfix vinden ? alvast bedankt !
|
|
|
Post by Arpé on Oct 26, 2004 11:58:55 GMT 1
Het lukt me nog steeds niet. Heb de drivers terug geinstalleerd maar het blijft hetzelfde. Ik heb op verschillende forums gezien dat het aan XP en soundblasterlive combinatie ligt. Ik ga dan proberen een andere kaart in te krijgen en zien of het dan opgelost geraakt. In alle geval alvast iedereen bedakt voorde info en hulp!!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 26, 2004 14:00:27 GMT 1
Heuj 't schiet me net te binnen maar met Windows 98 had ik ook last van dat krijsende geluid.
|
|
|
Post by Timpreza on Oct 26, 2004 22:31:14 GMT 1
Heeft niemand een occasie soundkaart liggen?
De mijne is al verpatst vrees ik, momenteel zijn de onboards goed geonoeg dus denk ik dat er wel een tweedehandskaartje moet te vinden zijn?
|
|
|
Post by Buchinski on Oct 27, 2004 8:52:56 GMT 1
Heeft niemand een occasie soundkaart liggen? Heb een Hercules Muse LT III (als ik mij niet vergis...) die voor 15 EUR van eigenaar mag veranderen, quasi ongebruikt (misschien 2x een dagje in een PC gezeten - wegens betere aankoop achteraf), 20 EUR als ik ze moet brengen (...) Mail me als interesse .... Anders ook nog een oude Creative Soundblaster 64PCI, heeft altijd gewerkt zonder 1 enkel probleem op diverse systemen bij mij .. (10 EUR)
|
|
|
Post by Cash on Oct 27, 2004 9:24:49 GMT 1
Ik heb dus ook zo'n raar geluid probleem, maar ik heb bij mij ook een manier gevonden om het op te lossen, mssn werkt het voor u ook. Ik gebruik WinXP Home, en heb een Creative SB Audigy LS steken. Meestal als ik begin te rijden heb ik ook zo'n raar geluid(in de lage toeren klinkt het nog een beetje normaal, maar alles boven 4-5000 toeren klinkt zoals een slijpschijf), wat ik dan doe is gewoon vertrekken tot je een redelijke snelheid hebt(tot in 3e versnelling ongeveer)... dan gas lossen, in achteruit schakelen en terug naar 3e of 2e, als ik dan gas geef heb ik terug het normale geluid.... handig is het niet (bv bij de start van een race kun je dit moeilijk doen..) maar het helpt me alvast een beetje.... Het is wel raar dat dat alleen werkt als ik aan't rijden ben, dus stilstaan achteruit schakelen en terug vooruit helpt niet....
|
|