|
Post by arnold on Jun 22, 2005 16:47:49 GMT 1
hallo , bestaat er iets om zonder gpl setups in te lezen ? ik ben bezig iets in elkaar te zetten maar zou mijn setups moeten kunnen inlezen zonder dat gpl is geinstalleerd. vr gr,
|
|
|
Post by natas on Jun 22, 2005 18:15:57 GMT 1
E-mail voor de heer Nolle ;D
|
|
|
Post by arnold on Jun 22, 2005 18:53:50 GMT 1
E-mail voor de heer Nolle ;D bedankt Joop maar is nog dat niet wat ik wou , trouwens al de gegevens staan in Engelse/Amerikaanse ?? maten , dus in psi en Inch enz..... toch bedankt.
|
|
hermanh
Experienced VRL'er
Hope is dope.....
|
Post by hermanh on Jun 22, 2005 18:55:08 GMT 1
En zodat de rest er ook nog iets aan heeft de link naar GPL Race engineer: eaglewoman.rscsites.org/gpl/gre.htmEen programma waarmee je buiten GPL setups kan lezen en aanpassen.
|
|
|
Post by arnold on Jun 23, 2005 12:50:59 GMT 1
En zodat de rest er ook nog iets aan heeft de link naar GPL Race engineer: eaglewoman.rscsites.org/gpl/gre.htmEen programma waarmee je buiten GPL setups kan lezen en aanpassen. Thanks Herman maaaar : zelfde probleem : alle maten staan in psi of lb/inch....is moeilijk om dan te vergelijken met een setup in gpl zelf waar de maten daar anders staan.... vr gr,
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 23, 2005 13:04:35 GMT 1
En zodat de rest er ook nog iets aan heeft de link naar GPL Race engineer: eaglewoman.rscsites.org/gpl/gre.htmEen programma waarmee je buiten GPL setups kan lezen en aanpassen. Thanks Herman maaaar : zelfde probleem : alle maten staan in psi of lb/inch....is moeilijk om dan te vergelijken met een setup in gpl zelf waar de maten daar anders staan.... vr gr, Ja zeg, zet ze dan in GPL ook op Engelse maten of pakt rap uw rekenmachientje
|
|
|
Post by arnold on Jun 23, 2005 14:15:41 GMT 1
Thanks Herman maaaar : zelfde probleem : alle maten staan in psi of lb/inch....is moeilijk om dan te vergelijken met een setup in gpl zelf waar de maten daar anders staan.... vr gr, Ja zeg, zet ze dan in GPL ook op Engelse maten of pakt rap uw rekenmachientje ela ela...alle mogelijke setups die je kan downloaden staan in gewone maten. als we spreken over een bandenspanning van 138 dan weet iedereen ongeveer hoe hard /zacht de banden staan. als er daar dan plots 25 staat... ik ben bezig met iets in Excel klaar te stomen zodat men in één oogopslag een vergelijk kan maken tussen 2 setups , daarvoor leg ik een lijst aan met setups van verschillende chassis op verschillende circuits. momenteel neem ik gewoon schriftelijk al de gegevens over van op een setup scherm en geef ze dan in in Excel. maar dit is zeer tijdrovend vandaar mij oproep. maar alléé k'zal wel mijne plan trekken.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Jun 23, 2005 15:00:20 GMT 1
Nolle,
kan je via GPL Race Engineer die setups inlezen in Excel, ook al is het in Engelse maten? Als dat kan, kan het niet zo moeilijk zijn om in Excel een conversietabel te maken.
Timo
|
|
|
Post by natas on Jun 23, 2005 15:14:23 GMT 1
of ik nou wel of geen programma daar voor heb , ik kan toch geen setup maken , is allemaal abracadabra voor mij.
ik rijd wat ik stelen/krijgen kan :-)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 23, 2005 15:23:44 GMT 1
ela ela...alle mogelijke setups die je kan downloaden staan in gewone maten. Die setups "staan" niet in "gewone maten", die staan volgens uw instelling in GPL -> options menu, daar kan je kiezen tussen English / Metric weetjewel. als we spreken over een bandenspanning van 138 dan weet iedereen ongeveer hoe hard /zacht de banden staan. als er daar dan plots 25 staat... Voor mij is dit anders, alle fatsoenlijke setup-handleidingen op 't internet staan in 't Engels, en dus ook Engelse maten. M.a.w. ik ben van in 't begin vertrouwd met die Engelse maten met als gevolg da'k geen benul heb of '138' hard of zacht is...Dit terzijde want voor de rest kan ik u ook niet helpen ...en 25 is te hard.
|
|
|
Post by Obi-Jan on Jun 23, 2005 16:09:00 GMT 1
<snip> ...en 25 is te hard. Veel te hard. 19psi maximum in de '67 wagens en 20 of 21 nargelang het chassis in de '65 modellen. En Bart heeft gelijk, alles wat je op het net of in boeken vindt, gebruikt die "Engelse" maten. 't Is dus veel makkelijker van daar aan te wennen dan van dat altijd te gaan omrekenen. Jan. =---
|
|
|
Post by Knarf on Jun 23, 2005 16:19:31 GMT 1
Nolle, kan je via GPL Race Engineer die setups inlezen in Excel, ook al is het in Engelse maten? Als dat kan, kan het niet zo moeilijk zijn om in Excel een conversietabel te maken. Timo Dit is idd de eenvoudigste oplossing
|
|
|
Post by arnold on Jun 23, 2005 16:42:35 GMT 1
Nolle, kan je via GPL Race Engineer die setups inlezen in Excel, ook al is het in Engelse maten? Als dat kan, kan het niet zo moeilijk zijn om in Excel een conversietabel te maken. Timo zal dit uitproberen , als dit lukt dan is het idd niet moeilijk om die om te zetten ! ik hou jullie op de hoogte. vr gr,
|
|