|
Post by Mee on Aug 13, 2010 11:37:06 GMT 1
Dat was een beetje vanzelfsprekend, niet?
|
|
|
Post by Webbienl on Aug 13, 2010 12:02:41 GMT 1
|
|
|
Post by Mee on Aug 13, 2010 12:33:42 GMT 1
Ik moest Tim zijn post ook 2 keer lezen, ik heb een sterk vermoeden dat hij het positief bedoelde . "Wie iRacing getest heeft weet dat het nodig is dat rFactor een nieuw bandenmodel krijgt."
|
|
|
Post by Rino on Aug 13, 2010 13:29:41 GMT 1
Ik zoals vele anderen kijk hier echt naar uit zie. Graphics zijn van ondergeschikt belang vind ik personelijk. Hoe mooier hoe liever, maar "in race" let ge daar toch niet zo op. Als het realiteitsgehalte maar snor zit.
I hope : 1 uur durende qualy met alle piloten in dezelfde sesie én mogelijkheid van regen....
|
|
|
Post by Knarf on Aug 13, 2010 13:42:21 GMT 1
I hope : 1 uur durende qualy met alle piloten in dezelfde sesie én mogelijkheid van regen.... Op de regen na is dit ook mogelijk in rF maar wij stellen bij de VRL expliciet private q-sessies in.
|
|
|
Post by Hill2button on Aug 13, 2010 15:52:01 GMT 1
I hope : 1 uur durende qualy met alle piloten in dezelfde sesie én mogelijkheid van regen.... Op de regen na is dit ook mogelijk in rF maar wij stellen bij de VRL expliciet private q-sessies in. Ik denk dat Rino eerder duidde op de mogelijkheid dat het circuit effectief sneller/trager kan worden tijdens een sessie. In rF1 is dat niet het geval, tenzij je de ambient temp en surface temp bekijkt.
|
|
|
Post by Rino on Aug 14, 2010 3:53:42 GMT 1
Indeed Werner. Beetje zoals F1 vroeger. 1 uur , 12 laps (in en outlap incl) en geen esc mogelijk. Auto opgevouwd = einde sesie. Koppel daar dan mogelijk tot regen aan en de qualy wordt superspannend. Het "verkeer" dan nog niet vergeten...
|
|
|
Post by Webbienl on Aug 14, 2010 13:53:44 GMT 1
en het eerste half uur lekker een kopje thee drinken omdat niemand de baan op gaat vanwege een gebrek aan grip.... ;D
|
|
|
Post by Rino on Aug 14, 2010 14:31:38 GMT 1
Als het zonnig is ja ;D Bewolkt ? Dan heb ik toch liever een tijd op de tabellen Er is ook verkeer op de baan. Liever 2 hotlaps op een verse baan dan 2 wanneer er +20 man op baan is. Er zou (bijna) altijd wel activiteit op de baan zijn...
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 14, 2010 14:45:11 GMT 1
Vroeger reden we ik dacht iets van een 10 min quali in een niet private sessie. Afwachten op het juiste moment als er niet veel verkeer is om u ene sessie van 2 hotlaps te starten. Dat was wel spannend vond ik. Het nadeel is dat er erg was frustratie kon zijn bij verkeer en je zit natuurlijk ook maar 5 minuten te rijden, en de rest van de tijd af te wachten. Wat ook saai kan zijn.
|
|
|
Post by Rino on Aug 14, 2010 15:59:38 GMT 1
2 hotlaps is toch wel weinig dan. Als je een uur de tijd hebt , en 4 hotlaps ... 't is een extra parameter waar je rekening moet mee houden dat verkeer. Misschien het bekijken waard bij rF2 ?
|
|
|
Post by Mee on Aug 14, 2010 16:10:52 GMT 1
De kwalificatie langer of even lang als de race zelf... beetje raar hè . + wanneer zouden we dat inplannen? Als we het de zaterdag doen gaat er weinig volk komen, en als we het de week ervoor doen hebben we geen testrace...
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 14, 2010 17:48:15 GMT 1
Het zal al interessant genoeg worden als het kan regenen in de race. In't begin gaan we toch een pak testraces doen voordat we een rF2 seizoen plannen, dus daar gaan we een hoop zo'n speciallekes kunnen proberen, maar uiteindelijk gaat het om de race, dus op raceday wil je niet eerst een uur willen kwalificeren en wachten voordat je effectief mag racen. Wat ook heel leuk zou zijn: Dat je niet kan escapen tijden race of quali als je je wagen platrijd. Crash = sessie over. Als je auto dan gevaarlijk staat na de crash: locale gele vlaggen en marshalls/takelwagens die je wagen in veiligheid brengen en safety cars indien nodig. In't echt kan je je auto ook niet plots wegtoveren.
|
|
|
Post by Knarf on Aug 14, 2010 18:06:05 GMT 1
Safety car bestaat nu ook reeds maar die schakelen we uit.
Op die andere zaken (takelwagen enzo) zou ik niet hopen. Sims in het algemeen zijn al 'kaal' kwa randanimatie en rF is binnen het sims genre ook nog eens kaal (tov Simbin bijvoorbeeld)
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Aug 15, 2010 17:48:26 GMT 1
Safety car bestaat nu ook reeds maar die schakelen we uit. Waarom schakelen jullie die uit? Ik wist zelfs niet dat die kon uitkomen in rF. Frustratie en pech op de verkeerde momenten horen nu eenmaal bij het racen vind ik. Verkeer bij de quali, motorpech, safety car.... Het voorstel van Rino zegt me wel wat, maar wanneer is een goede vraag. Mss toch beter de week voor de race. Hoe lang duurt het ongeveer eer er genoeg fatsoenlijke mod's uit zijn als rF2 gereleased wordt? Is de 1ste keer dat ik de release van zoiets bewust zal meemaken, daarmee... En ik zou nie graag hebben dat als het eindelijk daar is, je een half jaar moet wachten eer er fatsoenlijke mod's bestaan.
|
|