|
Post by Timpreza on Sept 29, 2004 15:04:07 GMT 1
Ik ben hier weer. Kheb er een nieuwe topic over gestart anders zal mijn idee te vlug spoorloos geraken. Gezien we in D1 weer met de 67 rijden is er misschien nood aan een regel ter vervanging van de chassisregel zodat we weer geen Lotus of Eagle velden krijgen. Dit is mijn idee: Je hebt vrije keuze van chassis maar van de 10 races die er zijn mag je er maximum 4 met een Lotus of Eagle rijden. Per race dat je met Lotus rijd moet je een andere race met een BRM rijden, per race dat je met de Eagle rijd moet je een race met de Honda rijden Als blijkt dat een piloot een race teveel gereden heeft met een Lotus of Eagle, zonder compensatie in een BRM of Honda dan verliest hij de punten van de races die hij teveel gereden heeft in Lotus of Eagle. Als iemand dus met Lotus wil rijden kan hij dat, maar niet meer dan 4 keer, en dan moet hij 4 keer met BRM rijden ter compensatie. Mensen die bvb met een Ferrari rijden mogen heel het seizoen daarmee rijden, zonder probleem. Een praktisch voorbeeld: Race 1: Honda > Zo heb ik een optie om later in het seizoen met Eagle te rijden. Race 2: Lotus > ik moet nog een race later met BRM rijden Race 3: Ferrari Race 4: Ferrari Race 5: Eagle > optie van race 1 opgebruikt Race 6: Brabham Race 7: BRM > compensatie voor race 2 enz... Het enige probleem is hoe we dat op een overzichtelijke manier kunnen op de site zetten zodat iedereen ziet hoeveel races hij tegoed/tekort heeft in het seizoen met een bepaald chassis. Joepie, weeral stof tot discussie...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 29, 2004 16:04:29 GMT 1
Dat zal een Ferrari challenge worden vrees ik.Een serieuze straf om de Lotus of Eagle te nemen,dus die neem ik al zeker niet.Ik heb het er niet voor over om in een BRM of Honda gezet te worden .Zondag test ik alvast de Brabham uit
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 29, 2004 16:40:26 GMT 1
Nou ja; in ieder geval is 't erg goed uitgelegd Maare ja; gaat nou niet iedereen voor de Ferry zoals Steve aangeeft?
|
|
|
Post by Pe on Sept 29, 2004 18:46:12 GMT 1
In D2 hebben we (gelukkig genoeg) geen chassisregel, maar ik denk dat ik Rod en Steve hier moet gelijkgeven.
Was wel zeer goed gevonden van Tim maar de straf (BRM of Honda) is te zwaar.
Ik zou al beginnen met de regel dat iedereen in elke wagen een keertje moet plaatsgenomen hebben. Er zijn 7 wagens, dus heb je dan al 7 races gecoverd. De vraag dan is wel nog hoe je die volgende 3 races gaat vullen.
1 mogelijkheid die mij net te binnen schoot is deze... Blijkbaar zijn de Lotus en de Eagle de beste, terwijl de Honda en de BRM de snelste zijn. Dat zijn 4 van de 7 wagens, dus schieten er nog 3 over. En ook 3 races... Je kan ze dus in die 3 races de vrije keuze laten tussen 1 van die 3 wagens (Ferrari, Brabham, Cooper). Als je het dan nog wat moeilijker moet maken kan je zeggen dat je in die 3 races telkens met een andere (van die 3) wagens moet starten. Iedereen start dan 1 keer met de Lotus, de Eagle, de Honda en de BRM en 2 keer met de Ferrari, de Brabham en de Eagle. En dan is het seizoen weer over en kan je naar een andere regel op zoek gaan ;D
|
|
|
Post by FleaBite on Sept 29, 2004 19:22:09 GMT 1
Ik vind Tim's voorstel zeker niet slecht, maar het gevaar dat iedereen met Ferrari gaat rijden is inderdaad reëel denk ik.
Ook Pe's voorstel vind ik goed klinken, al denk ik dat het dan nog enkele malen bijna-unanieme chassis-keuzes zullen worden voor bepaalde races.
Misschien kunnen we Tim's voorstel nog wat uitbreiden en de Ferrari ook in de beperking meetrekken en er een ander chassis tegenover zetten?
*edit: PS. voor mij hoeft een chassisregel eigenlijk helemaal niet
|
|
|
Post by Buchinski on Sept 29, 2004 19:24:51 GMT 1
Het probleem stelt zich niet in D2 maar als ik mag mee voorstellen dan zou ik gaan voor :
1) een puntenhandicap voor de podiumplaatsen met de uberwagens. Dat is denk ik duidelijker en overzichtelijker en biedt voor sommigen misschien een grotere taktische uitdaging Bijvoorbeeld : 1ste plaats met een Lotus of een Eagle : -3 punten 2de plaats met een Lotus of een Eagle : -2 punten 3de plaats met een Lotus of een Eagle : -1 punt 1ste plaats met een Ferrari : -1 punt De overige klasseringen en wagens zonder puntenhandicap
2) Hetzelfde voorstel als hierboven maar dan de positieve benadering ! Haal je bijvoorbeeld een 1ste plaats met een Cooper of een BRM +5 bonuspunten. Enzovoort bijvoorbeeld +3 bonuspunten voor een 2de plek en bvb 1 bonuspunt voor een 3de plaats. Je kan de verschillende wagens (behalve de superfavorieten Lotus, Eagle en Ferrari) een bonificatie systeem geven voor de podiumplaatsen bvb BRM/Honda bonuspunten voor de 1ste,2de en 3de plaats zijn +5, +3, +1. Bonuspunten voor de Brabham en Cooper zijn +3, +2, +1 en de superwagens GEEN bonuspunten
3) Zelfde systeem als Tim maar zonder de strafcomponent. Gewoon, er zijn 10 races en iedereen kiest over het hele seizoen 2x de Lotus, 2x de Eagle, 2x de Ferrari, 1x de Brabham, 1x de Honda, 1x de BRM en 1x de Cooper
4) Er tegelijk een team management spel van maken. Iedere rijder krijgt een virtuele som geld aan het begin van het seizoen. Daarmee "lease" je per wedstrijd een wagen. De verschillende wagens kosten geld, hoe beter (vb.: Lotus) hoe duurder. Elke klassering in een wedstrijd levert een bepaald virtueel bedrag op. aan de hand van je virtuele geld zal je al dan niet betere wagens kunnen kopen. Ik ben nu maar wat aan het verderdromen maar je kan eventueel de mogelijkheid inbouwen dat mensen aan het begin van het seizoen hun kapitaal samenleggen om (een) team(s) te vormen waarbij je een betalend rijder krijgt en een kopman die voor het kampioenschap gaat. Eventueel met het inhuren van derde rijders die rijden voor klasseringen (voor zover ze een D1 licentie hebben..) enzovoorts... de mogelijkheden worden dan alleen beperkt door de fantasie van de deelnemers en een belangrijke component van het echte racen maakt dan zijn intrede : politiek!
5) Of iets helemaal anders natuurlijk want elk van de bovenstaande voorstellen heeft ook zijn nadelen. Mijn moto is altijd : als we maar kunnen racen !
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 29, 2004 19:26:37 GMT 1
Ik zou al beginnen met de regel dat iedereen in elke wagen een keertje moet plaatsgenomen hebben. Mja, probleem is wel (misschien) dat velen meteen de BRM gaan pakken de eerste race, dan zijn ze daar al van af èh. Denk dat je dan ook specraces in de hand gaat werken. ...Blijkbaar zijn de Lotus en de Eagle de beste, terwijl de Honda en de BRM de snelste zijn. Euuuhhnnee...ik weet eigenlijk niet goed wat je juist bedoelt met "de beste" ? Lotus en Eagle zijn gewoon de beste én de snelste ;D BRM is robuust ja, maar zeker niet snel (trust me, I know )
|
|
|
Post by FleaBite on Sept 29, 2004 19:36:14 GMT 1
4) Er tegelijk een team management spel van maken. Iedere rijder krijgt een virtuele som geld aan het begin van het seizoen. Daarmee "lease" je per wedstrijd een wagen. De verschillende wagens kosten geld, hoe beter (vb.: Lotus) hoe duurder. Elke klassering in een wedstrijd levert een bepaald virtueel bedrag op. aan de hand van je virtuele geld zal je al dan niet betere wagens kunnen kopen. Ik ben nu maar wat aan het verderdromen maar je kan eventueel de mogelijkheid inbouwen dat mensen aan het begin van het seizoen hun kapitaal samenleggen om (een) team(s) te vormen waarbij je een betalend rijder krijgt en een kopman die voor het kampioenschap gaat. Eventueel met het inhuren van derde rijders die rijden voor klasseringen (voor zover ze een D1 licentie hebben..) enzovoorts... de mogelijkheden worden dan alleen beperkt door de fantasie van de deelnemers en een belangrijke component van het echte racen maakt dan zijn intrede : politiek! Origineel, maar dit lijkt me wel wat . Is waarschijnlijk ook ideaal voor GTR
|
|
|
Post by Knarf on Sept 29, 2004 19:36:41 GMT 1
Ik zou gewoon Tim zijn voorstel pakken maar dan zonder straf...
Ge moogt 4x Lotus of Eagle rijden en de rest moet ge met andere auto's rijden... That's it...
Maakt het ook ineens overzichtelijker :-) De Honda zal niet veel gebruikt worden dan maar als Wim meerijdt zal de Cooper toch regelmatig bemant zijn als Jan meerijdt den BRM ook dus worden bijna alle auto's gebruikt hé...
Ik ben radicaal tegen een puntenhandicap geval omdat dat zeer onduidelijk werkt. Da teammanagement ding is wel leuk bedacht maar ook wel veel te ingewikkeld :-)
|
|
|
Post by Pe on Sept 29, 2004 19:47:47 GMT 1
Euuuhhnnee...ik weet eigenlijk niet goed wat je juist bedoelt met "de beste" ? Lotus en Eagle zijn gewoon de beste én de snelste ;D BRM is robuust ja, maar zeker niet snel (trust me, I know ) Oops, typo natuurlijk... Ik bedoelde lotus en Eagle de beste (of snelste) en BRM en Honda de slechtste (of langzaamste) Voor de rest vind ik die politiek van Buchinski (versie 4) geweldig gevonden ;D
|
|
|
Post by Hill2button on Sept 29, 2004 20:39:48 GMT 1
Wat heeft iedereen hier in hemelsnaam met Eagle? Vergeten jullie toch even dat in 67 Brabham constructeurskampioen werd...
|
|
|
Post by Knarf on Sept 29, 2004 20:46:16 GMT 1
Wat heeft iedereen hier in hemelsnaam met Eagle? Vergeten jullie toch even dat in 67 Brabham constructeurskampioen werd... Enkel en alleen door betrouwbaarheid. Als ik me nie vergis heeft den Eagle in 67 trouwens aan een deel races niet deelgenomen? Brabham kan niet komen rieken aan den Eagle en nog minder aan de Lotus. Eagle is volgens mij den enigste auto die op de standaardtracks op 1 circuit sneller is dan de lotus (zijnde op Spa). Gewoon omda de auto's in gpl behoorlijk wa betrouwbaarder zijn dan hun echte versies. Zolang ge juist schakelt en nie te hoog in toeren gaat kan ter niks gebeuren... Defecten in GPL zijn niet random en komen altijd door een fout van de rijder.
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 30, 2004 5:37:11 GMT 1
Idd, Daar zit wat in, tenzij we tegenover de Ferrari de Cooper zetten... Aan de andere kant slaagt Wim erin om ons af te drogen in een Cooper, en dan moogt ge alle chassisregels in de vuilbak smijten. Willy's 3e systeem lijkt me niet zo slecht, maar ge laat de mensen dan niet echt met een keuze. Sommigen willen een heel seizoen met dezelfde auto rijden. Wel ga je zo zeker geen dominantie van een persoon krijgen tenzij hij echt beter is, en dan heeft hij dat dik verdiend. Er een geldsysteem insteken staat me niet aan. We zijn hier niet voor een virtuele boekhouding, maar om te racen. Ze hebben zoiets ingevoerd bij Escors, en dat was 1 van de redenen voor mij om daarmee te stoppen. Frank's idee van maximaal 4x lotus of eagle en that's it heeft ook wel iets. Als ge straffen oplegt krijg je gegarandeerd frustraties, niet op die manier. Ofwel racen we gewoon zoals het hoort: in wat we willen voor wat we waard zijn. ;D Met de brede top die we hier hebben zal dat zeker niet eentonig worden.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 30, 2004 7:39:34 GMT 1
Even mijn persoonlijke visie op GPL : ik speel dat spel al 4-5 jaar en dit vooral voor m'n eigen plezier. Ik weet van mezelf dat ik op pure snelheid niet kan tippen aan mensen als Wim of Tim of Wouter Knuysting ed al. Ik rij bijgevolg ook niet mee om te winnen maar om voor mezelf de bakens te verleggen, wat voor mij betekent : aankomen, het liefst zonder shift-r en zo hoog mogelijk proberen te eindigen. Komen daar nog eens leuke gevechten bij zonder dat er iemand werd afgereden, dan is het nog beter. Als daar plots een overwinning uit de bus komt, zal ik uiteraard heel blij zijn (is nog nooit gebeurd en heb in m'n hele carrière hoop en al 1 ronde aan de leiding van een league-race gereden), maar het is geen must. Ik zie me meer als een gentleman racer à la Joakim Bonnier of Carl Godin de B. of nog vele anderen die het ook meer deden voor de eer en het plezier dat ze eraan beleefden. Vertrekkende vanuit die houding heb ik dan ook tot nu toe bijna altijd in een minderwaardige auto (Cooper, Honda, Brabham, BRM) en bleef ik het hele seizoen die bolide trouw. OK, ik win er nooit een kampioenschap mee of zelfs een race, maar als ik de finishvlag zie ben ik net zo blij als een ander. Mij zul je dus niet seizoenenlang in een Lotus zien rondkarren, gewoon omdat ik weet dat ik niet zal meekunnen met de meeste andere Lotus-rijders en er weinig eer te behalen is om met een Lotus een BRM-rijder voorbij te gaan. Maar ja, ik ben een rare mens en Jan zal hier zeker ook wel weer commentaar op hebben . Persoonlijk vind ik nog altijd een compensatie qua punten voor de tragere chassis een goed voorstel, maar er staan er hier nog vele andere valabele.
|
|
|
Post by arnold on Sept 30, 2004 9:03:18 GMT 1
Even mijn persoonlijke visie op GPL : ik speel dat spel al 4-5 jaar en dit vooral voor m'n eigen plezier. Ik weet van mezelf dat ik op pure snelheid niet kan tippen aan mensen als Wim of Tim of Wouter Knuysting ed al. Ik rij bijgevolg ook niet mee om te winnen maar om voor mezelf de bakens te verleggen, wat voor mij betekent : aankomen, het liefst zonder shift-r en zo hoog mogelijk proberen te eindigen. Komen daar nog eens leuke gevechten bij zonder dat er iemand werd afgereden, dan is het nog beter. Als daar plots een overwinning uit de bus komt, zal ik uiteraard heel blij zijn (is nog nooit gebeurd en heb in m'n hele carrière hoop en al 1 ronde aan de leiding van een league-race gereden), maar het is geen must. Ik zie me meer als een gentleman racer à la Joakim Bonnier of Carl Godin de B. of nog vele anderen die het ook meer deden voor de eer en het plezier dat ze eraan beleefden. Vertrekkende vanuit die houding heb ik dan ook tot nu toe bijna altijd in een minderwaardige auto (Cooper, Honda, Brabham, BRM) en bleef ik het hele seizoen die bolide trouw. OK, ik win er nooit een kampioenschap mee of zelfs een race, maar als ik de finishvlag zie ben ik net zo blij als een ander. Mij zul je dus niet seizoenenlang in een Lotus zien rondkarren, gewoon omdat ik weet dat ik niet zal meekunnen met de meeste andere Lotus-rijders en er weinig eer te behalen is om met een Lotus een BRM-rijder voorbij te gaan. Maar ja, ik ben een rare mens en Jan zal hier zeker ook wel weer commentaar op hebben . Persoonlijk vind ik nog altijd een compensatie qua punten voor de tragere chassis een goed voorstel, maar er staan er hier nog vele andere valabele. hallo,ik heb met de hele problematiek niets te maken maar Mario verwoord hier wat ik al een tijdje probeer duidelijk te maken hoe ik tegenover het kampioenschap sta : ook voor mij telt het winnen niet , als ik de race kan uitrijden , daarbij mijn eigen pb kan verbeteren is het reeds oké , kan ik meestrijden des te beter. daarom vraag ik mij af of wel iedereen zal kiezen voor de Lotus of Eagle ? er moeten er toch nog meer zijn in D1 die willen zien of ze in een minderwaardig chassis toch nog kunnen wedijveren met de beste ? zie bv wat Bart heeft gepresteerd in D2....met de BT7 ! als er inderdaad zijn die kiezen voor een minder chassis dan is het probleem van een ganse meute lotussen of Eagles van de baan ? en als er dan moet gekozen worden : waarom niet werken met een random keuze ( lottrekking ) wie met wat rijd voor een bepaald circuit , waarbij als men één van de tragere chassis krijgt deze dan wordt verwijderd uit zijn persoonlijke lijst zodat voor het volgend circuit dat chassis al niet meer kan toegewezen worden...is maar een idee hé ! vr gr, Arnold.
|
|