|
Post by Buchinski on Aug 24, 2004 6:08:09 GMT 1
Efkes andere thread omdat ik die niet wou weven doorheen de "poll" thread. Om mijn stelling die ik gisteren poneerde aan de realiteit te toetsen ben ik nog eens met de 67 aan de slag gegaan. Ter herinnering : ik dacht dat, met de ervaring die ik heb opgedaan met de meer "handelbare" 65 ik in staat zou moeten zijn om mijn prestaties in de 67 danig te verbeteren. Gisteren dus met de 67Lotus op Mexico aan de slag gegaan en een semi-"alien" setup van Paul Jackson. Resultaat : niet alleen is die setup voor mij nu "beheersbaar" (wat verleden winter trophy zeker NIET het geval zou zijn geweest, daarenboven heb ik direct 2 volle seconden van mijn voormalige besttijd afgedaan ttz van 1.57 naar 1.55. Ok, dat is nog niet om naar huis te schrijven maar als ik op elk circuit een dergelijke verbetering haal dan gaat mijn 67ranking er serieus anders beginnen uitzien...! En volgens mij is dat omwille van de leerschool in de 65Lotus. Ik denk niet moest ik nog een 67seizoen gereden hebben dat ik een dergelijke sprong had (durven) maken. Ik zou nooit naar alien-like setups zijn gegaan, wegens niet controlleerbaar. Moraal van het verhaal?? Misschien is het goed om af en toe eens van mod te veranderen per seizoen.... (zie voorstel in poll thread) Wat ik was vergeten : - je kan niet de rempunten van de 65 aanhouden in 67 ;D - fuk jong, hoe onstabiel dat die auto's zijn, dat wringt en zet zich langs alle kanten - je kan perfect 360° rondgaan door gewoon op uw gas te duwen in een rechte lijn -ik hou meer van mijn 67 geluiden dan van mijn 65 geluiden Voila, zijn er nog mensen die in deze dagen van polling weer eens de beide mods aan het proberen zijn ?
|
|
|
Post by Knarf on Aug 24, 2004 7:10:43 GMT 1
Ik kan totaal niet meer overweg met de 67 :-) Wat een power en wat een snelheid op de rechte stukken (de snelheid is niet echt een probleem maar om die power onder controle te houden) Als ge die dingen rechtop zet kunt ge ze gebruiken als raket om u te lanceren naar de maan :-) Ik zit een seconde of 7 van mijn tijden van vorig jaar verwijdert in de andere richting...
|
|
|
Post by arnold on Aug 24, 2004 7:25:34 GMT 1
ook ik ben al eens gaan vergelijken....t'zegt me niks meer de 67 mod : véél power maar dat is dan ook alles ik beleef er geen plezier aan , zeker niet zoveel als aan de 65 mod. als je een foutje maakt kun je dat ook niet zo goed opvangen zoals in de 65. het geluid klinkt idd beter is normaal ook. de keuze voor mij : de 65 mod ! als ze de physics kunnen aanpassen in de 67 mod ben ik wel bereid om opnieuw te proberen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 24, 2004 8:03:33 GMT 1
- fuk jong, hoe onstabiel dat die auto's zijn, dat wringt en zet zich langs alle kanten That's power for you 'k Vind nog steeds de 67 enorm leuk om te racen, ook al is het een tijdje geleden. Zalig gewoon om die dingen te laten driften maar 'k versta hier wel geen zware zijwaartste stunts onder. De 65's zijn een stuk beheersbaarder om te driften onder grote sliphoek maar dat brengt helemaal geen snelheidswinst mee imho. In de 67 heb ik veel meer het gevoel dat ik bochten kan uitkomen, puur op de power, stuur rechthouden en de wagen die draait op controle van het gaspedaal. Voor mij zit het grote verschil tussen de 65 en de 67 vooral in de manier van sturen. 65: met een vette brake balance uwe wagen in de bocht proberen zetten en vooral het aanremmen/insturen en in het midden van de bocht bij controleren met de gas. Voor het uitsturen van de meeste bochten meestal geen probleem door de mindere power. 67: vanaf het midden vooral bij het uitkomen van de bocht de wagen bijsturen met de gas door redelijk agressief differentieel. In de 67's gaat het principe van "slow in - fast out" voor mij meer op dan in de 65's... Misschien persoonlijk gevoel van mij, ben eens benieuwd hoe anderen hier over denken. Wim
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 24, 2004 8:28:32 GMT 1
Daarnet nog eens enkele toerkes gedaan met Cooper op Mexico ('67 dus). 't Is dus (nogmaals) pijnlijk duidelijk geworden dat 2 mods tegelijk niet te doen is, voor mij toch niet Duurde een 10-tal ronden om terug wat gevoel te krijgen, en dan nog leek 't alsof ik als een bomma aan 't rondrijden was "slow in - fast out" zoals Wim zei; slow in ging nog, fast out resulteerde meestal in spin. Zal ook wel liggen aan 't feit dat je met '65 meer op 't gas kan 'slammen' en je dat nu eenmaal gewoon bent geworden. Wat me wel opviel (net zoals Willy ook al zei): ik had niet méér problemen om met een alien-setup rond te rijden. Of dat op langere termijn voordeel kan opleveren weet ik niet, maar de gedachte is toch leuk... Het geluid en de graphics vind ik allemaal veel beter dan bij de '65 maar daar zullen ook nog wel updates van komen veronderstel ik. 't Was nog wel eens leuk om terug een bocht te nemen waarbij je eerst moet opletten om je wielen niet te blokkeren, dan proberen de wagen stabiel te houden met het gas en zo proberen de bocht uit te sliden. Ook schakelen was weer aanpassen want je moet wel degelijk je voet van het gas halen of BOEM ! (idem bij starten trouwens, redelijk veel donuts gemaakt daarstraks ;D)... Tot mijn grote verbazing ben ik erin geslaagd om een PB te rijden : 1:53.399, toch 1/10 sneller...raar maar waar.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 24, 2004 11:01:57 GMT 1
Ik had meer dan 10 ronden nodig om een pb te verbeteren.Ik heb de laatste maand een race of 10 gereden in de 67 gewoonweg omdat ik geen full grid race vind met 65,de 67 wint weer aan belangstelling. De Lotus(vorig seizoen m'n favoriete wagen) vind ik onhandelbaar,met de Cooper of BRM gaat het stukken beter.En inderdaad de grafix en sound zijn beter,indrukwekkend vond ik die brede banden,als je een paar maanden met de 65 gereden hebt.Er ook komt er ook veel meer bij kijken,voorzichtig starten en dan nog ga je alle kanten op,een wiel op het gras betekent een spin,terwijl in de 65 bewust het gras word opgezocht op sommige circuits,om minder snelheid te verliezen en je kan daar toch vol op het gras.Ik maak nog enorm veel fouten,vooral bij het remmen.De 65 vind ik een prachtig klasse voor rookies,om circuits te leren kennen.En ik denk niet dat als je beide rijd dat je daardoor trager bent in 65.Tenminste niet als je een raceke als voorbereiding rijd.Om vd 67 naar de 65 te gaan is easy,omgekeerd is puffen en blazen.Maar het voelt tenminste als een F1 aan
|
|
pieter
Rookie VRL'er
|
Post by pieter on Aug 30, 2004 9:42:17 GMT 1
exactly Steve
Ik ben zelf ook noodgedwongen terug '67 aan het rijden na 5 weken afwezigheid en een defecte pc. Ik moet zeggen dat het beter lukt dan verwacht. Als ik vroeg genoeg rem gaat het bij momenten zelfs zeer snel. Het leuke aan de 67 is zijn moeilijkheidsgraad. De 65 is, omdat het gemakkelijker en toegeefelijker is, veel toegankelijker voor beginners. Ik vind de 65 wel leuk, maar de autos zijn minder levendig en de remafstanden een beetje te kort en greepgrens komt idd ver over het gras. Het zoals Wim stelt: in de 65 stuur je op het juiste moment in en dan maar de gas erop en klaar. Met 67 moet je heel subtiel te werk gaan in alle fasen van de bocht, zelfs tot een flink stuk na de bocht als je de apex niet helemaal juist nam. Toch denk ik dat we best een tijdje doorgaan met de 65 mod, omdat die zoveel nieuwe leden aantrekt die ook minder snel afhaken wegens te moeilijk. Ik zou zo lang mogelijk wachten om te beslissen wat we rijden in de volgende div1 trophy. Misschien komt er inderdaad op tijd iets nieuws uit.
|
|
|
Post by arnold on Aug 30, 2004 9:48:29 GMT 1
mijn besluit staat vast : bij de 65 Mod blijven ! ik heb de replay van de testrace in D1 gisteren op Brandhatch volledig uitgekeken en de strijd tussen Tim en Steve was werkelijk prachtig om volgen............wat Tim met de Cooper gisteren presteerde was werkelijk geniaal. dit maakt nog eens duidelijk dat de 65 nog niet aan zijn einde toe is en er zijn nog zoveel circuits te ontdekken. en zeker naar de nieuwelingen toe is dit een mod waarmee nog te rijden valt. ik herinner me nog goed mijn eerste races verleden jaar in de 67 toen ik pas lid was : ik kon wel uitrijden maar werd 3 tot 5 maal gedubbeld. voor Newbies is de 65 al een uitdaging maar er valt tenminste nog mee te rijden.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 30, 2004 10:33:29 GMT 1
mijn besluit staat vast : bij de 65 Mod blijven ! ik heb de replay van de testrace in D1 gisteren op Brandhatch volledig uitgekeken en de strijd tussen Tim en Steve was werkelijk prachtig om volgen............wat Tim met de Cooper gisteren presteerde was werkelijk geniaal. dit maakt nog eens duidelijk dat de 65 nog niet aan zijn einde toe is en er zijn nog zoveel circuits te ontdekken. De keuze tussen 65's en 67's staat of valt ook met de circuits die je wil rijden imho. Ik vind de 65's meer geschikt voor bochtige, korte en technische circuits zoals Falkenberg, Crystal Palace, Mosport, Clermont Ferand (hoewel niet erg kort). Op zo'n circuits is het nog mogelijk om een verschil te maken, om bepaalde lijnen of technieken te kiezen die u toelaten om puur op bochtensnelheid een aanval te plaatsen. Voor mij zijn de 65's voldoeninggevend op banen die zo al eerder selectief zijn op de piloot en niet op de wagen. Op het einde van de race zal het verschil tussen iemand die op 95% rijdt en iemand die op 90% rijdt wel duidelijk zijn. Een race in 65's op Spa, Le Mans, Sebring, ... waar het vooral op power dan op techniek aankomt, zijn eerder saai denk ik. Wat je goed maakt door een betere lijn, kan je dubbel en dik weer verliezen door een minder krachtige wagen op een lang recht stuk. Wat dat betreft vind ik de 67's op veel circuits nog steeds meer voldoening geven. De grens tussen hem net op de baan houden of er brutaal afgaan is veel nauwer. Je moet veel preciezer je lijn rijden want er is weinig marge voor correctie. Het kan frustrerend zijn als je er af gaat maar de voldoening is des te groter als je alles juist krijgt. Wim
|
|