|
Post by Obi-Jan on Nov 28, 2002 12:42:54 GMT 1
Mannekes, Gisteren ben ik van de baan getikt in de MARA-E race door een wel heel bizar voorval. Op de computer van de persoon die de wagen achter mij bestuurde begon de virusscanner plotseling aan een auto-update. Diene mens werd bijgevolg op een download dialoogje getrakteerd, midden op zijn scherm, in een remzone. Gevolg: wreed accident. Daarom deze wijze raad van vader Jan: als ge online gaat simmen, zet alles af dat U maar mogelijk zou kunnen onderbreken. Instant messengers (ICQ, MSN), virusscanners, fileshare zaken/PCAnywhere, firewalls, tempertuur monitors, timers en clock synchronisatie toestanden, enfin... alles. Daar is ne util voor, nl. EndItAll die ge via GPL++ www.gplpp.com kunt downloaden. Tot zover deze mededeling van algemeen nut. ;D ;D Jan. =---
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 28, 2002 13:15:08 GMT 1
Jan, bedankt voor deze uitzending door derden van algemeen nut Nu een klein vraagske voor u: voor Le Mans GP zouden Wim en ik evt. vanop mijn lijn rijden. Denkt ge dat er een probleem zou kn zijn ivm latency? Bandbreedte up is 128kbit over een ADSL Go lijn, dus ik denk niet dat die een probleem zou zijn. Voor de rest zou Wim zijn 100mbit kaart aansluiten op mijn 100mbit hub die verbonden is met mijn 100mbit kaart in mijn Athlon1400TB op Win2K SP2 die op zijn beurt via een 10mbit aangesloten is op mijn externe Speedtouch Home ADSL modem. Sharing mechanisme zou de standaard internet connection sharing service van Win2K zijn. Wat denk jij als netwerkgoeroe? Tom
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 28, 2002 13:15:18 GMT 1
ken da voorval, van mij was het met msn , ofzoiets.... En in medal of honor, daar kreeg ik plots een communicatie venster in de midden van omaha beach. Iemand die vroeg hoe het was met mij :-I Ge kunt het antwoord wel raden dat ik in gedachten had ;-) sindsdien , ligt alles altijd af die met internet te maken heeft.
|
|
|
Post by Timpreza on Nov 28, 2002 16:54:20 GMT 1
Als ik op het strand lig moet er mij niemand nie komen storen!
Mijn trillian (icq en msn) ligt altijd af als ik de vrl racen rij, en mijne virusscanner update op vrijdag. Ik zou nie direct weten wa er mij nog kan storen. Ik denk er wel altijd aan.
Op zandvoort hadden we ook zo'n voorval met Gauthier: Hij kon niet meer resetten omdat hij zijn keyboard niet meer kon gebruiken omdat ergens iets in windows geopend werd.
|
|
|
Post by Obi-Jan on Nov 28, 2002 20:53:50 GMT 1
<snip> Voor Le Mans GP zouden Wim en ik evt. vanop mijn lijn rijden. Denkt ge dat er een probleem zou kn zijn ivm latency? Bandbreedte up is 128kbit over een ADSL Go lijn, dus ik denk niet dat die een probleem zou zijn. Denk ik ook niet... ge hebt maar een goei 19kb/s nodig per speler. Daar zal het probleem niet zitten... Huh? Ik ne netwerkgoeroe? -Hoe komt ge daar bij? Wat betreft de hardware zie ik geen probleem. Bandbreedte lijkt mij ruim voldoende en wat betrefd latency van uw lokaal netwerk moet ge U zeker geen zorgen maken, volgens mij. Nu, de software is mogelijk een andere zaak. Dat hangt er van af hoe transparant dat gedoe is (nog nooit gebruikt). Houdt elke PC zijn eigen IP adres en is er een soort "gateway" voor het internet of zo? M.a.w. is er een verschil tussen hoe dat uwen PC aan het internet hangt en die van de Wim in dat geval? Mijn gedacht kunnen we dat beter efkes testen eer dat het zover is. Anders moet ge uw beste Engels eens bovenhalen en eens vragen op de nieuwsgroepen van de GPVL (alt.games.gpl op 142.179.215.249, misschien crossposten naar alt.games.gpl.mara). Da wordt gelezen door een paar echte straffe gasten. Jan. =----
|
|
|
Post by Moerie on Nov 28, 2002 21:22:04 GMT 1
Als ik race, sluit ik alles af, om zulke voorvallen te vermijden Tot nu toe geen problemen gehad!
|
|
|
Post by Moerie on Nov 28, 2002 21:22:58 GMT 1
|
|
|
Post by markrenton on Nov 30, 2002 1:43:33 GMT 1
daar hebt ge groot gelijk in Tim Nu probeer ik inderdaat ook alles af te leggen
maar ik zal toch eens kijken achter dat enditall progske
|
|