|
Post by Knarf on Aug 9, 2004 20:53:58 GMT 1
Naar aanleiding van dit: forum.rscnet.org/showthread.php?t=155879Klopt het dat ge voor veel minder laps benzine moet meenemen dan da ge laps moet doen met de 65 En kunde ergens in uwe auto zien hoeveel benzine ge nog hebt?
|
|
|
Post by Buchinski on Aug 9, 2004 21:03:19 GMT 1
Er is serieus waar een benzine meterke in uw cockpit! Het is 1 van die kleinere meterkes : je hebt watertemperatuur, oliedruk en benzine als ik mij niet vergis. staat in elke auto wel op een andere plek ...
Heb mij nog niet beziggehouden met verbruikstests. Ik geloof dat dat veel meer opgaat voor "full" Grand Prix' en minder voor internediate en short races. Ik giet er altijd exact de voorgestelde hoeveelheid in en heb nooit problemen gehad.
|
|
|
Post by Petrol on Aug 9, 2004 21:17:17 GMT 1
Het benzineverbruik van de '65 wagens is minder dan van de '67 en het is afhankelijk van het chassis en van uw rijstijl. Dus moet ge best niet vertrouwen op de info in het setup menu. Een testrit is de beste manier om uw verbruik te berekenen. Elke wagen heeft een benzinemeter, let wel: dit is een benzinedrukmeter, de wijzer blijft rechts wijzen totdat er nog maar een paar liter in zit, dan daalt de druk en ziet ge de wijzer bewegen. Bij elke wagen staat die ergens anders in het dashboard, doe er 1L in, rij tot de motor begint te pruttelen en kijk dan welke wijzer er er daalt. ;D
|
|
|
Post by Buchinski on Aug 9, 2004 21:20:06 GMT 1
- Afbeelding verwijderd - www.the-real-buchinski.be/VRL_stories/Clipboard.jpg zou ik denken, als er iemand eem betere ontcijfering heeft...?? In alle geval kan je met de meterkes niets doen. Als je oliedruk bvb op nul valt dan gaat je motor exploderen, maar je kan hem niet laten repareren. Evenmin als dat je kunt "bijtanken" ....
|
|
|
Post by Petrol on Aug 9, 2004 21:35:20 GMT 1
Willy, bij de Lotus is de uiterst rechtse meter de benzinemeter.
|
|
|
Post by Buchinski on Aug 9, 2004 22:03:09 GMT 1
Willy, bij de Lotus is de uiterst rechtse meter de benzinemeter. Euh .... OK ;D Overweeg nog een cd speler met wisselaar te laten installeren voor de eenzame kilometers op de Ring ....
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 10, 2004 20:26:25 GMT 1
Net geprobeerd: als ik 45liter tank, kan ik 6 ronden rijden op de ring. Mijn teldoos zegt me dan dat ik met 38 liter, zonder problemen 5 ronden kan rijden. To be checked....
|
|