|
Post by Knarf on Jun 15, 2004 17:55:23 GMT 1
Ik heb dus serieus wa problemen met lag (alé eigenlijk ik niet ma de anderen). Ik zit dus bij telenet, draai windows XP. Geen enkel programma loopt als ik race (laat eerst enditall zijn werk doen alvoor ik race). Spyware clean ik regelmatig. Geen netwerkje... Iemand enig idee wa ik hieraan kan doen ? Mijne meterke in gpl ziet er ongeveer zo uit. Dees is wel aan de hoge kant. Normaal staat het eerste wa lager. Nog wat extra info... Ne traceroute : En ne ping
|
|
|
Post by Timpreza on Jun 16, 2004 2:33:11 GMT 1
Van die onderste 2 pics heb ik geen idee, maar die meterkes in gpl zien er goed uit volgens mij.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 16, 2004 5:41:16 GMT 1
Problemen met lag had ik niet met u,had nogthans meerdere testraces met jou gereden.Vreemd dat Pieter je zag flikkeren
|
|
|
Post by arnold on Jun 16, 2004 7:34:25 GMT 1
Hallo Frank, ik heb ook ne keer "gepingd" en ik krijg bij minimum,maximum en gemiddeld de waarden nul (0) !. weet niet of je hier wijzer uit wordt maar wou gewoon helpen. vr gr, Arnold.
|
|
|
Post by FleaBite on Jun 16, 2004 7:38:25 GMT 1
Hallo Frank, ik heb ook ne keer "gepingd" en ik krijg bij minimum,maximum en gemiddeld de waarden nul (0) !. weet niet of je hier wijzer uit wordt maar wou gewoon helpen. vr gr, Arnold. Het kan zijn dat je ISP pings blokkeert. Als dat zo is, krijg je tijdens het zenden van de pakketten niet "antwoord van..." maar "doelhost onbereikbaar" of iets dergelijks. Als je wel antwoord krijgt, heb jij ofwel een connectie die aan de snelheid van het licht vooruit gaat, of er klopt iets niet
|
|
|
Post by arnold on Jun 16, 2004 8:06:30 GMT 1
Het kan zijn dat je ISP pings blokkeert. Als dat zo is, krijg je tijdens het zenden van de pakketten niet "antwoord van..." maar "doelhost onbereikbaar" of iets dergelijks. Als je wel antwoord krijgt, heb jij ofwel een connectie die aan de snelheid van het licht vooruit gaat, of er klopt iets niet ik krijg wel degelijk antwoord..... dus : connectie aan lichtsnelheid ? ;D arnold.
|
|
|
Post by PhilipDC on Jun 16, 2004 8:06:56 GMT 1
Frank, misschien helpt dit. Ik heb onder win98 met TCP optimizer mijn internetverbinding duidellijk kunnen verbeteren. Blijkbaar werkt het nu ook voor XP, daar het ik geen ervaring mee. www.speedguide.net/downloads.php
|
|
|
Post by FleaBite on Jun 16, 2004 8:13:26 GMT 1
dus : connectie aan lichtsnelheid ? ;D dat zal dan wel de enige logische verklaring zijn ja...
|
|
|
Post by Obi-Jan on Jun 16, 2004 9:57:49 GMT 1
Ik heb dus serieus wa problemen met lag (alé eigenlijk ik niet ma de anderen). Ik zit dus bij telenet, draai windows XP. Geen enkel programma loopt als ik race (laat eerst enditall zijn werk doen alvoor ik race). Spyware clean ik regelmatig. Geen netwerkje... Iemand enig idee wa ik hieraan kan doen ? Mijne meterke in gpl ziet er ongeveer zo uit. Dees is wel aan de hoge kant. Normaal staat het eerste wa lager. <snip foto> Nog wat extra info... Ne traceroute : <snip foto> En ne ping <snip foto> Als ge naar www.pingplotter.com gaat en daar de gratis versie download (v1.3 oid.) zult ge zien wat er aan de hand is. Pingplotter produceert namelijk een soort van grafische versie van een cumulatieve traceroute met min/max/avg per hop over een aantal traces. Als ge die traces bedicht genoeg zet (1 of 2 sekonden interval), zult ge zien dat (vooral s'avonds) de latency op de gateway bij Telenet (eerste hop) soms scherp de hoogte in schiet. De befaamde latency spikes. Mijn ervaring is daar niet veel aan te doen. Het heeft gewoon te maken met dat de belasting op het Telenet netwerk toeneemt in jouw buurt... Telenet wil dooreengenomen natuurlijk z'n apparatuur zo efficient mogelijk gebruiken en daarmee is die gewoon te licht als toevallig iedereen tegelijk surft/e-mailt/download. 't Is dus gewoon afwachten en hopen dat het niet erger wordt. Nu, bij U is het nog niet zo erg... ge had mij ne keer moeten zien gisterenavond... 't is te hopen dat dat na de blokperiode betert. Dat Pieter U werkelijk zag aan een uit knipperen is vreemd, gezien er in de serverreplay wel wat gevolgen van spikes te zien zijn, maar ge verschuift telkens alleen maar, ge zijt niet weg. Vreemd, maar niet ongewoon. Ik hoor vaker van deelnemers dat die of die zwaar problemen had, terwijl daar in de serverreplay niet veel of omzeggens niks van te merken is. Jan. =---
|
|
|
Post by Knarf on Jun 16, 2004 14:49:37 GMT 1
Vooral de voorlaatste hop geeft ne piek... (wel om 17h40 getest)... En in hop 10 heb ik 10% packetloss...
|
|
|
Post by Knarf on Jun 16, 2004 14:52:42 GMT 1
Problemen met lag had ik niet met u,had nogthans meerdere testraces met jou gereden.Vreemd dat Pieter je zag flikkeren Pieter hebt gij daar altijd last van ? Of alleen op de vrl server ? Of altijd behalve als ik host ?
|
|
|
Post by Obi-Jan on Jun 16, 2004 16:55:56 GMT 1
Strange dat gij helemaal anders gerouted wordt dan ik (verschillend aantal hops ook). Ge zoudt toch veronderstellen dat eens bij Pandora buiten dat voor ons allemaal hetzelfde zou zijn. Hier hebt ge er eentje uit de echte zwarte periode van mij... Jan. =---
|
|
|
Post by Knarf on Jun 16, 2004 19:22:42 GMT 1
Die is wel bangelijk slecht hé Jan die van u
|
|
|
Post by Knarf on Jul 22, 2004 14:06:59 GMT 1
|
|