Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 9, 2004 10:45:40 GMT 1
Hier ben 'k met weer een interessante vraag over setups Nu we met die '65-ers rijden probeer 'k hier en daar eens zelf een setup te maken (gewoon vanaf 0 vertrekkend). Soms lukt da, soms nie en dan vertrek ik van een DB of zo nen JK. Nu is mij het volgende opgevallen: voor Zandy ben 'k van één van die 65L6xx-setups vertrokken. Diff ratio stond op 22/xx en 'k wou dat veranderen maar ik kreeg daarna de oorspronkelijke waarde niet meer teruggezet (waarschijnlijk met zo'n programmake getweaked dus). Da's nie zo erg, ik had de final drive ratio's opgeschreven en nu blijkt dat die waardes exact dezelfde zijn als bij een 9/31 - diff ratio (kan ook 7/31 geweest zijn, 'k weet niemeer juist). Nu komt de vraag: is er een voordeel te halen uit die 22/xx diff ratio t.o.v. de 9/31 ? Final drive ratios zijn immers hetzelfde...
|
|
|
Post by Buchinski on Jun 9, 2004 15:45:06 GMT 1
Voor zover ik het heb kunnen volgen laten de diff ratios gewoon toe om een aantal waardes voor de versnellingen te kunnen kiezen. de diffs laten toe om met één klik AL je versnellingen langer/korter te maken. Ik heb nog niet nagekeken of je exact dezelfde waardes kunt hebben bij totaal verschillende diff ratios maar hoe hoger het nummer aan de linkerzijde hoe langer (al) je versnellingen dus in een 22/xx zouden moeten meer keuzes aan "lange" versnellingen zitten dan in een 7/xx.....
Niet ? ....
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 9, 2004 16:25:32 GMT 1
Ik weet er ook het fijne niet van,ik denk dat je zowat ingenieur moet zijn om aan alles uit te geraken.Maar ik zet iedere setup naar 9/31,zeker nu met de 65 omdat die naar mijn gevoel rapper zijn,dan pas ik mijn gearing aan zodat ik op het einde van het recht stuk zeker tegen de limiet zit,liever 2 sec tegen de begrenser dan 1000tr reserve.Waarschijnlijk niet aangeraden om GP te rijden maar een ronde of 15,zoals de meeste igor races is geen probleem.Van die ramp angles begrijp ik er eigenlijk ook niks van,meestal gebruik ik 60/60 of 45/45
|
|
|
Post by Petrol on Jun 9, 2004 20:27:26 GMT 1
Nu komt de vraag: is er een voordeel te halen uit die 22/xx diff ratio t.o.v. de 9/31 ? Final drive ratios zijn immers hetzelfde... normaal gaat het bij final drive over de verhouding dus denk ik niet dat daar een verschil zou inzitten, anders zou het ook wel cheaten worden
|
|