|
Post by Nuvolari on May 17, 2004 17:49:58 GMT 1
Ik heb net mijn eerste multiplayer race met de 65-mod gereden. En heb gemerkt dat ik met een ernstig probleem zit: als ik enkele achterblijvers nader, begint de framerate opeens heel erg te dalen (mss 5-10 frames). Of hij blijft gewoon steken voor enkele seconden, zodat ik niets kan doen. Vervelend om daardoor je auto in de graskant te zien belanden . Mijn vraag is nu: wat kun je allemaal lichter maken aan de modellen van de 65-cars (lite??) om zo optimaal te kunnen draaien op mijn pc (athlon 1.2 ghz, 256mb sdram, geforce II) In offline races heb ik echter niet zoveel problemen, maar merk toch dat de framerate daalt bij veel autos in beeld gr wouter
|
|
|
Post by arnold on May 17, 2004 18:15:25 GMT 1
Ik heb net mijn eerste multiplayer race met de 65-mod gereden. En heb gemerkt dat ik met een ernstig probleem zit: als ik enkele achterblijvers nader, begint de framerate opeens heel erg te dalen (mss 5-10 frames). Of hij blijft gewoon steken voor enkele seconden, zodat ik niets kan doen. Vervelend om daardoor je auto in de graskant te zien belanden . Mijn vraag is nu: wat kun je allemaal lichter maken aan de modellen van de 65-cars (lite??) om zo optimaal te kunnen draaien op mijn pc (athlon 1.2 ghz, 256mb sdram, geforce II) In offline races heb ik echter niet zoveel problemen, maar merk toch dat de framerate daalt bij veel autos in beeld gr wouter Hallo Wouter, ik denk dat het een combinatie is van enkele componenten : Gpl leunt nogal zwaar op het systeem , vooral op de processor,ik zie ook dat je met sdram zit wat een stuk trager is dan DDRam , 256Mb is ook het minimum als je systeem onder Windows XP draait ( is wel het beste systeem kwa multimedia ! ). tevens zie ik dat je videokaart in prestaties eigenlijk een beetje tekort schiet om zo'n spel goed te kunnen draaien....... dus denk ik dat er niet veel zal aan te doen zijn tenzij eens de pc flink updaten..... vr gr, Arnold.
|
|
|
Post by Timpreza on May 17, 2004 18:34:37 GMT 1
Er zijn ook tal van gratis oplossingen: In Options mag de detail slider mag niet op het maximum staan. Als je D3D gebruikt, probeer eens OpenGL (of omgekeerd) Anti-aliasing en anisotropic filtering ligt toch af in de opties van u videokaart? Normaalgezien zou de 65lite niet zwaarder mogen zijn dan de originele. Met u pc zou je de lite's zeker moeten aankunnen. Ik denk dat er nog geavanceerde oplossingen zijn, maar daarvoor zou ik verder moeten zoeken
|
|
|
Post by Timpreza on May 17, 2004 18:40:34 GMT 1
Als ik u race verslag lees hapert u pc maar soms, en later in de race. Loopt u cpu of vga kaart niet te warm door het zware gamen? (ik gok eerder op cpu) Of draait er niets op uw achtergrond (update van virusscanner, iets dat in standby gaat, msn, outlook,....) Daar is een goed programke voor: enditall. (www.google.be)
|
|
|
Post by m635csi on May 17, 2004 19:36:42 GMT 1
ter info p3 667 mhz videokaart 32 mb.(just like the old f1) lite 65 install en extra 67 install. geen problemen met framedrops
|
|
|
Post by Knarf on May 17, 2004 21:40:06 GMT 1
Oplossingen... 65 lite kiezen in gem Dan het detail schuiverke op zo een 25% hoog zetten resolutie : 800x600 Smoke en dust of dirt ofzo uitzetten...
Normaal moet het dan vlot bollen zu...
Bij mij heb ik eerder offline framedrops (omdat er dan meerdere auto's tegelijk in beeld komen)...
|
|
|
Post by arnold on May 18, 2004 6:50:19 GMT 1
Oké, nog ne keer ikke hier : Jullie hebben natuurlijk gelijk als je beweert dat het ook gratis kan , maaaare als je alles op minimum moet gaan zetten trekt dat dan nog op iets ? de fun van gpl ligt toch ook voor een groot deel door de graphics ? bij mij staat de resolutie op 1280 X 1024 met alles op full , wagens in hiress,alle extra's en addons voor de tracks,mirorr detail op full,trackside objects op all.....en géén framedrops ! t'is natuurlijk wel zo dat ook ik mijn progs die op de achtergrond draaien uitzet bij het online racen....maar dit is eerder omdat ze dan niet plots ongewenst in actie kunnen schieten ! vr gr, Arnold.
|
|
|
Post by Timpreza on May 18, 2004 15:22:46 GMT 1
Allemaal goed en wel Nolle, maar met zo'n pc moet het toch goed lopen, zeker als het bij Xavier goed loopt op een 667... Er is ergens een probleem.
|
|
|
Post by Knarf on May 18, 2004 15:32:57 GMT 1
Een athlon 1.2Ghz en een P3 667Mhz da komt ongeveer overeen uit zu.... (in tegenstelling wat amd aanhangers beweren)...
Videokaart maakt niks uit in gpl. Met een mega radeon of een gf2 draait da spel juist even goed.
Hebt ge misschien een 3D soundcard want dat zorgde voor mij voor een fps drop van 10fps bij de start.
Ik vind het vooral raar dat het probleem zich pas na een tijdje voordoet.
|
|
|
Post by Knarf on May 18, 2004 15:34:10 GMT 1
de fun van gpl ligt toch ook voor een groot deel door de graphics ? Nah De fun ligt bij de gameplay... De graphics zijn mooi meegenomen maar mij intresseren graphics eigenlijk bitter weinig :-)
|
|
|
Post by Nuvolari on May 18, 2004 19:59:35 GMT 1
Even een update: Ik heb gpl nogmaals opnieuw geïnstalleerd, ditmaal met de lite 65 mod. Kheb de indruk dat het nu al wat beter gaat (enkel getest in offline races), maar soms hapert hij af en toe toch voor een fractie van een seconde. Kheb ook eens de laatste nieuwe drivers voor mijn gfx-kaart geinstalleerd, en zoals tim zegt: anti-alliasing en anisotpric filtering afgedaan in instellingen. Maar kheb niet echt de indruk dat dit veel verschil uitmaakt. Ook OpenGL maakt niet veel uit. Mijn sound card is een Soundblaster Live ! series (kweet ni of da 3d is , zoals Knarf zegt). Enfin, feit is dat het nu toch wat beter draait denk ik (nog geen multiplayer race gedaan). Maar zoals Tim zegt, zal er toch wel nog een ander probleem zijn. Als ik Gpl installeer, gaat alles goed tot ik de fast cpu patch toepas. Als ik dan GPL probeer op te starten, zie ik enkel het zwart scherm met het logo op en mijn muis. Enkel ctrl-alt-delete (of zelfs reset!) kan ik dan nog doen. Maar als ik de 65 mod installeer, start het spel wel nog op (enkel 65, 67 lukt niet). Dus ik denk dat er wel nog meer aan de hand zal zijn dan dat. Gr, wouter
|
|
|
Post by Knarf on May 18, 2004 20:03:03 GMT 1
Da is 3D ja... Ik had het geluk dat ik ook onboard sound had op mijn mobo. Da scheelde ne hoop.
Dat het soms effe hapert lijkt me wel normaal (da is hier ook)... Ik heb da kunnen oplossen door smoke en dirt of te zetten (want ik had da altijd als ik in het gras kwam).
Verder zou het normaal online beter moeten lopen dan offline omdat ge online maar 5 auto's ofzo voor u ziet en 3 achter u terwijl ge online alles ziet wa er te zien valt.
|
|
|
Post by m635csi on May 18, 2004 20:42:28 GMT 1
dat die cpupatch niet werkt is wel niet normaal.hebt ge wel de engelse versie (de patch is landsafhankelijk).ik moet natuurlijk zeggen dat bij mij ook alles afstaat.de antialiasing, dirt, smoke ttz de ganse rechterzijde op het grafics blad is uitgeschakeld .detail staat op 50%.Ik heb gezien op tim zijne computer dat het prachtig is met de full grafics maar uiteindelijk gaat het om racen en kijkt ge enkel waar ge naartoe moet .ook zijn bij mij de spiegels op enkel "cars "afgesteld.meer moet ik ook niet zien.ik ben blij dat het voorlopig nog werkt.ik heb nog niet gekeken hoeveel frame rates ik heb maar ik heb er genoeg om comfortabel te racen. in het laatse geval zou ik ook "end it all" aanraden.wie weet loopt er iets dat ge niet nodig hebt. allez succes toegewenst Xavier
|
|
|
Post by Nuvolari on May 19, 2004 17:24:26 GMT 1
Van die cpu-patch ben ik zeker dat het de juiste versie is (UK). Het vreemde is dat mijn eerste, originele gpl-installatie ook versie 1.2.0.2 is (dus met cpu-patch). En met deze heb ik geen enkel probleem. Ik vind het toch zo raar dat iedere keer ik gpl installeer, het maar traag opstart tegen dat ik op iets kan klikken. Zou het kunnen omdat het er nu al zo veel keer opstaat (4 keer om precies te zijn: offline, multiplayer, 65, kopie ) Enfin, ik overweeg toch om mijn pc deze vakantie eens te upgraden (enige sugesties mss? ). Mss dat ik dan van al die probs verlost zal zijn. gr wouter
|
|
|
Post by Knarf on May 20, 2004 11:02:33 GMT 1
(enige sugesties mss? ). Zeker ne Intel P4 Hyper Threading pakken... Alé tegen dan is er misschien iet anders...
|
|