hermanh
Experienced VRL'er
Hope is dope.....
|
Post by hermanh on May 13, 2004 10:23:29 GMT 1
Gelet op de eigenheden van de 65 mod denk ik dat het aangewezen is de reglementen nog wat aan te passen.
Ik denk hierbij voornamelijk aan het slipstreamen wat aanzienlijk aan belang gewonnen heeft in de mod.
Bij de pickup races heb ik gemerkt dat er al wel eens krampachtig gezigzagd wordt eens je in de slipstream van de voorligger komt.
Om onnodige discussies uit te sluiten lijkt het mij nuttig hierover nu reeds de nodige afspraken te maken. Ik denk hierbij aan de actuele F1 regels die, als ik mij niet vergis, slechts 1 trajectwissel toestaan.
Wat zijn jullie gedachten of voorstellen in dit verband?
Herman
|
|
pieter
Rookie VRL'er
|
Post by pieter on May 13, 2004 11:13:46 GMT 1
ik moet altijd lachen met krampachtige zigzaggers. Zigzaggers leggen veel te veel meters af en zijn daardoor trager. Meestal doen ze het omdat ze trager zijn en om sliptreamen te voorkomen. Ik laat die mannen zigzaggen: dikwijls vliegen ze er toch snel af in hun vlijtige concetratie op de achterligger. Iemand die zwaar begint te zigzaggen geeft en teken dat hij niet harder kan en zich aangevallen voelt. In dat geval steek ik graag een tandje bij met de bedoeling dat de zigzagger nog meer begint te zigzaggen, met meestal een sortie als gevolg. Een zigzagger moet ik niet verbaasd zijn al ik mijn neus op de raarste plekken begin tussen te steken. Het is aan de voorligger te bepalen welke risicos hij wenst te nemen. Ik zal wel maken dat ik er voorbij kom
|
|
|
Post by Buchinski on May 13, 2004 14:03:22 GMT 1
Ik beoog geen veranderingen van de reglementen van wat dan ook maarre,.... gewoon een losse opmerking. Ik zei het gisteren ook nog tegen de Nolle, met de 65 mod en de close racing zal er bij het dubbelen en bij het voorsteken serieuze medewerking moeten zijn van diegene die wordt ingehaald, anders kan het eens vies tegenvallen soms. Van de moment dat je van de lijn gaat of uit de slipstream komt of een petieterig fouje maakt ben je eraan voor de moeite. Je verliest dusdanig veel snelheid dat je prooi alweer weg is en dan moet je er weer enkele ronden achteraan. Of ligt het gewoon aan mij??
|
|
pieter
Rookie VRL'er
|
Post by pieter on May 13, 2004 17:06:20 GMT 1
ik denk dat het inhalen met 65 veel beter en langer op voorhand moet worden gepland. Jammer genoeg betekent dit in vele gevallen wachten op een foutje van de voorligger. In vergelijking met 67 vind ik de 65 mod ook hierin stukken toegeeflijker. Zowel wat betreft rare lijnen nemen (gras etc. inbegrepen) als bruuske moves maken. In de 65mod is er ook gewoonweg meer tijd om te reageren op onverwachtse toestanden. Ik heb soms het gevoel dat de remmen en de grip seriues overdone zijn. Mijn ervaring is dat close duelleren goed kan lukken als je elkaar goed kent. Dit wil zeggen dat je weet welke je eigen limieten zijn, maar ook die van de ander. Voor mij zijn alle voorliggers als een rode lap voor een stier. Maar het komt er vooral op aan zelf uw geduld niet te verliezen. Oefenraces zijn de perfecte gelegenheid om de grenzen van de limieten van de circuits te testen in duels. Tot hier toe heb ik toch situaties mogen meemaken waarbij rondjes afgelegd worden met 3 autos op pakweg 50 cm van elkaar rijden en waarbij zowat in elke bocht onzeker is wie er er het eerste zal doorkomen. Heerlijk, tot op het moment dat er een disco valt. DIt soort races is dus ook enkel mogelijk op perfecte servers, met verwaarloosbare lag. Dat was voor mij duidelijk minder hét probleem met 67, waar ik ook maar heel sporadisch disconnecteerde. Met 65 lit dat wel even anders Ik probeer ook altijd zo sportief te zijn om iemand terug voor te laten nadat ik die er een beetje door mijn inbreng wat naast gaat. mijn gedacht : allemaal een beetje redelijk zijn en komt goed. Eerst zien dat we allemaal goeie connectie krijgen
|
|
|
Post by Petrol on May 13, 2004 19:57:37 GMT 1
Stond er al niks in de regels over het niet constant veranderen van lijn op een recht stuk?
|
|
|
Post by Timpreza on May 13, 2004 23:12:54 GMT 1
Nee, als het circuit veel rechte lijnen heeft zet ik dat wel in de mail, maar nu hebben bijna alle circuits zo'n stukken. Ik wil daarvoor wel zo'n richtlijn invoegen in de regels, eerder een richtlijn dan een regel.
|
|
|
Post by Petrol on May 14, 2004 15:52:26 GMT 1
Ik wil daarvoor wel zo'n richtlijn invoegen in de regels, eerder een richtlijn dan een regel. Goed genoeg, ik denk ook niet dat de VRL-ers zich zo onsportief zullen gedragen, de 65 mod kan wel wat raceline-verwisseling teweegbrengen wanneer er meerdere keren van positie veranderd wordt bij het slipstreamen, maar dat is iets anders.
|
|