|
Post by Buchinski on May 10, 2004 17:58:53 GMT 1
Sedert vorige week heeft GEM2+ plots beslist niet op te starten. Ik krijg een (leeg!) error venstertje waarbij ik alleen op OK kan klikken. Vervolgens wordt een debug tekstbestand gegenereerd. Ik heb geen weet van grote wijzigingen binnen mijn install waardoor GEM opeens van slag zou zijn (buiten het vervangen van de geluiden in de sounds folder)
Na een hernieuwde installatie van GEM/IGOR kreeg ik exact hetzelfde scenario. Op RSC heb ik de patch van P. Jackson (is dit juist?) gevonden en toegepast . Toen wou GEM wel starten! Ik heb dan de "vroc via gem" methode toegepast en krijg inderdaad de VROC knop i.p.v. de igor knop. Alleen heb ik geen manier om te weten in vroc of ik ook op een 65 server aanlog. Heb zware vermoedens dat ik zat rond te prutten met een 65 karretje tussen 67's, die gasten gingen er als een raket vandoor....
GPL starten vanuit GEM ging dan weer niet meer want dan krijg ik weerom het error venster scenario! Weet wel dat mijn 67 en 65 installs in diverse mappen staan, te weten c:\Sierra\gpl en c:\Sierra\gpl1965 en dat er aparte players zijn aangemaakt. Straks waarschijnlijk meer vragen maar nu moet ik even weg.... en ga dan verder testen.
|
|
|
Post by Timpreza on May 10, 2004 19:49:14 GMT 1
Da's nu juist het probleem van VROC: je kan niet zien of de server 65 of 67 rijd. Daarom is het niet aan te raden om dat te gebruiken voor pickup races op vroc. Als iedereen op voorhand weet welke auto's te pakken is er geen probleem, maar zomaar een race joinen in vroc is gevaarlijk, daar is dan iGOR beter voor.
|
|
|
Post by Knarf on May 10, 2004 20:22:15 GMT 1
Dat leeg error venstertje heb ik ook gehad... Ik heb toen mijn core.ini gewist en vanaf toen werkte het...
|
|
|
Post by arnold on May 11, 2004 6:41:15 GMT 1
Hallo, ook ik heb 2 verschillende mappen aangemaakt voor Gpl : 1 x met Gem+ geinstalleerd en volledig geconfigureerd voor de 65 Mod en 1 x zonder gem+ maar volledig geconfigureerd voor de 67 Mod en bij mij werkt dit fantastisch : als ik online wil rijden met de 67 ga ik via de ene map en Vroc , wil ik de 65 dan ga ik via de map met gem+ ! vr gr, Arnold. ps op mijn bureaublad staan er dan wel 4 icoontjes : 1 voor gpl 67 , 1 voor Vroc , 1 voor gem+ en 1 voor Igor
|
|
|
Post by Buchinski on May 11, 2004 7:58:47 GMT 1
Klopt Arnold, en dat is/was in het kort ook mijn "masterplan", alleen, als GEM+ dan begint met error venstertjes te geven dan sta je weer helemaal nergens. Afin ik denk na de uitleg van Tim (dat je in vroc niet kunt zien of je een 65 of 67 race joint) iets geruster ben in de zaken... Alleen hoop ik dat ik niet op zondagavond moet ontdekken dat ik nog één en ander over het hoofd gezien heb.... Misschien, enkele testraces meer in de week als dat mogelijk is? Of anders een langere qualificatie zodat iedereen nog de kans krijgt om de problemen te verhelpen en eventueel nog te connecten als er onverhoeds mochten problemen opduiken...
Mijn status nu (allé, tot gisterenavond...) : 1 installatie 1967 met vroc 1 installatie 1965 met GEM+ en IGOR waarbij de "vroc langs GEM" truuk is toegepast. GEM is gepatched met de P.Jackson fix om mijn "lege venster-error" te verhelpen.
Ik heb geprobeerd te joinen in een vroc pickup race langs GEM en dat bleek te lukken (buiten de probs vermeld in de vorige post en beantwoord door Tim) Ik kan ook 67 races joinen gewoon via vroc. Daarenboven heb ik mijn eerder gegenereerde 65-exes (gemaakt bij de allereerste keer dat ik in 65 reed, toen GEM nog werkte..) in een map gezipt en die kan ik nu elke keer weer terugzetten als ik gewoon langs IGOR wil. Als ik de "vroc langs GEM" methode toepas veeg ik alle 65-exes weg en gebruik die dat GEM op dat moment aanmaakt. De 65 install is gefixt met die patch van P.Jackson en die doet geen automatische save van de gegenereerde exes... dus na sluiten van "vroc via GEM" heb ik geen exes in mijn map staan. Wil ik dan toch offline rijden of gewoon via IGOR gaan pickup racen dan unzip ik mijn vroegere exes terug in de map. Het klinkt ingewikkeld (is het waarschijnlijk ook) maar moest je het zien dan zou je zeggen "ah, ja zo..." Alleen moet ik nu zien dat ik nooit die origineel gegenereerde exes vrlies want dan zit ik weer op de sukkel...afin...
Voor zover ik het kan nagaan lijkt (!) deze methode te werken. Ik moet nu alleen nog vaststellen als ik op de VRL server ga aanloggen of ik daadwerkelijk met de 65 carset op de 65 physics zit. Verder ga ik nog eens nagaan wat ik kan verhelpen aan die "lege venstertje-error". Misschien kan ik daar Knarf zijn tip eens proberen...
Enne.... by the way...way : gisteren mijn engelse sleutels genomen en eens in mijn Lotus versnellingsbak gekropen, lange 65-testsessie offline met de Lotus 33 Climax en PB met 1.12.70 ! Verder toch een lage 1.13 gehaald met full tanks (35L fuels), dus wat het ook moge zijn op de Glenn, I'll be waiting for you guys. Time to rumble!
|
|
|
Post by arnold on May 11, 2004 8:36:21 GMT 1
Enne.... by the way...way : gisteren mijn engelse sleutels genomen en eens in mijn Lotus versnellingsbak gekropen, lange 65-testsessie offline met de Lotus 33 Climax en PB met 1.12.70 ! Verder toch een lage 1.13 gehaald met full tanks (35L fuels), dus wat het ook moge zijn op de Glenn, I'll be waiting for you guys. Time to rumble! zal er niet veel woorden aan verspillen ( beetje psychologische oorlogsvoering ;D ) : met de Ferrari op WG 1.11.53 en met de Honda 1.11.56 , de Honda is excentriek een stuk sneller maar minder goed te controleren. dan volgt bij mij de Cooper met 1.12.76.... de rest ligt me niet zo goed ! so watch me next sunday Arnold.
|
|