|
Post by Timpreza on Aug 13, 2008 14:03:50 GMT 1
Ik heb het reglement eens in een nieuw jasje gestoken. Er is nogal wat beter geschikt, up-to-date gebracht en aangevuld, dus ik raad iedereen het aan om het nog eens goed door te nemen.
Wat is er vooral belangerijke aanpassingen: - Slingeren om banden te warmen mag niet meer. - Er is een gedetailleerde procedure voor de opwarmronde. Staande start en rollende start zijn verschillend. - Crash-O-Meter en Rookie Of The Year zijn erbij gekomen.
|
|
|
Post by Mee on Aug 13, 2008 15:36:16 GMT 1
Vraagje: Ook in de gewone practice sessies in de week? Ik vind het ambetant als je bij het testen of aanpassen van een setup (= redelijk veel terug naar de pits gaan) om heel die pits te doen tegen 80 km/h. Of ben ik gewoon veel te ongeduldig?
|
|
|
Post by Bob van der Vleuten on Aug 13, 2008 17:13:56 GMT 1
Vraagje: Ook in de gewone practice sessies in de week? Ik vind het ambetant als je bij het testen of aanpassen van een setup (= redelijk veel terug naar de pits gaan) om heel die pits te doen tegen 80 km/h. Of ben ik gewoon veel te ongeduldig? Ik ga hierbij akkoord met Bart, het is op bepaalde circuits met lange pitstraat echt een hel om telkens traag te moeten rijden terwijl er misschien maar 3 mensen op de server zijn.
|
|
|
Post by Knarf on Aug 13, 2008 17:15:59 GMT 1
Het lijkt me dat de reglementen enkel gelden tijdens momenten waarop de server beschermd is met een paswoord.
De VRL server is altijd publiek toegankelijk dus zitten er soms wel wat niet VRL'ers op die uiteraard het reglement niet kennen.
|
|
|
Post by Mee on Aug 13, 2008 17:36:59 GMT 1
Daar had ik nog niet aan gedacht .
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 13, 2008 18:16:12 GMT 1
Over dat slingeren dat niet is toegelaten: wat is het nut dan nog van een opwarmronde als je je banden niet mag opwarmen?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 13, 2008 18:18:29 GMT 1
Mja, slingeren geeft kans op spinoffs, maar ik vind dit toch ook nuttig voor de banden te warmen... Ook bij de rollende start: 80km/h lijkt me niet denderend snel om de banden op temperatuur te krijgen en bij lange circuits gaat dit behoorlijk lang duren. Desalniettemin kan ik me toch vinden in de nieuwe regels. Muggenziftmodus: enkele typo's in het reglement ontdekt: 3.3 Als je het circuit wil verlaten doe dat gecontroleerd en zorg dat je veilig van het asfalt rijd [T] voordat je op een veilige plaats tot stilstand komt 4.21 De lengte is afhankelijk van de wagens racen[]. Meestal racen we 45 minuten. Bij GT's is dat meestal 60 minuten of zelfs langer bij speciale endurance events. Soms houden we 2 korte races (heats) na elkaar van 30 minuten bij kleine eenzitters. Lees de racetopic altijd goed door om geen verassingen te hebben. 5.13 Er word een klassement bijgehouden voor het aantal onderlinge contacten met andere wagens. De score is het aantal contacten van de piloot per 10000km. Elk contact van de puntenraces wordt bijgehouden, samen met het aantal racekilometers. Elk contact telt, ongeacht wie schuldig is aan het contact. Contacten voor de start en na de finish tellen ook. In realiteit heb je ook kosten bij ieder contact, ongeacht wie schuldig is. Hoe minder aantal contacten per 10000km hoe beter en hoe hoger je in de lijst staat. Piloten die minder dan 50% van de raceafstand rijden komen niet in de lijst terecht. Elk seizoen wordt die lijst gereset. Een aantal piloten die bovenaan de lijst staan krijgen als beloning de eerste kans om een wagen te kiezen bij mods met verschillende chassis ' [meervoud van "chassis" is "chassis", zonder weglatingsteken (anders bezitsvorm)]. Preciese regeling van het aantal piloten die beloning krijgt hangt van de mod af.
|
|
|
Post by Hill2button on Aug 13, 2008 18:34:18 GMT 1
Over dat slingeren dat niet is toegelaten: wat is het nut dan nog van een opwarmronde als je je banden niet mag opwarmen? Spanningsopbouw Ik heb ooit de test gedaan: een trage ronde al slingerend en een trage ronde zonder slingeren. Het verschil in bandentemperatuur op het einde van de ronde is verwaarloosbaar.
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 13, 2008 19:34:07 GMT 1
Typo's zouden in orde moeten zijn, ik ben er nogal lang aan bezig geweest en heb het te snel overlezen. Banden warmen effectief goed op zonder slingeren. Ik slinger nooit gewoon omdat het te gevaarlijk is, en het niet veel opbrengt. Je bent meer bezig met slingeren dan met voor u op te letten, en je neemt de hele breedte van het circuit op.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 13, 2008 20:45:47 GMT 1
Ik warm mijn banden en remmen vaak op door achtereenvolgens gas te geven en te remmen. Dat is niet 't zelfde als slingeren als je 't goed bekijkt. Is het zinvol daarover nog iets op te nemen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 13, 2008 20:57:05 GMT 1
Ja ok, ik begrijp het
|
|