|
Post by arnold on Apr 4, 2004 19:13:33 GMT 1
bon, ik sta klaar op startgrid en wil hem in z'n 1ste zetten om dan te werken met mijn clutch pedaal....ik krijg hem niet in 1ste ( lag ? ) en dan plots springt ie vooruit.....ik kon het al denken : een jumped start !! na de 1ste ronde krijg ik een "PIT IN" : ik ga binnen en doe een stop & go en vertrek weer,volgende ronde "PIT IN" , ik ga binnen en wacht.....( vroeger eens gewacht en gedisconnected ) dus ik wacht 10 seconden en vertrek weer , volgende ronde DQ !! kan er eens duidelijk gezegd worden wat te doen bij een "PIT IN" t'is verdomme nie leuk zeg als je er op gebrand bent om te racen en dan zoiets tegen komt !! vr gr, Arnold. ( ontgoocheld ! )
|
|
|
Post by Buchinski on Apr 4, 2004 19:44:15 GMT 1
Weet het ook niet, ben dat offline ook al tegengekomen. In de replay analyzer sta jij wel 2X in, één keer als "niet gestart" en één keer als disqualified...
|
|
|
Post by Buchinski on Apr 4, 2004 20:42:20 GMT 1
Arnold, ik heb het gevraagd na de race in de VRL chat en meerdere mensen wisten mij daar te zeggen dat PI IN hetzelfde is als DQ. Ze roepen je gewoon binnen. Doe je dat niet dan ben je DQ. Dus als je PIT IN ziet dan is het al te laat. Ze waren hard in die tijd...
|
|
|
Post by Obi-Jan on Apr 4, 2004 23:37:41 GMT 1
<snip>kan er eens duidelijk gezegd worden wat te doen bij een "PIT IN" <snip> Effe opletten, want 't is nie simpel. Als ge zo een "PIT IN" bericht krijgt moet ge binnen de 3 ronden naar de pits komen. Let op: den eerste keer dat ge het ziet telt mee, hoewel het op de meeste circuits, eens uw pitboard getoond wordt, al veel en veel te laat is om nog te vertragen en de pits binnen te rijden. Enfin, ge rijdt dus naar de pits en dan moet ge goed uit uw doppen kijken. Ergens hangt daar een zwart bordje met in gele letters uw naam op in het ijle. Ge moet daar net voor tot stistand komen. Als ge het overshoot moet ge nog eens rond (als ge nog ne ronde hebt tenminste) en opnieuw proberen. Den truk is om daar heel stillekes naar toe te bollen tot ge het ziet veranderen en dan alles toe te smijten. Als ge dus dicht genoeg zijt veranderd den tekst om de infractie te tonen. Meestal is dit "JUMPED START - WAIT" of "CUT TRACK - WAIT" en dan moet ge dus wachten tot dit bericht verdwijnt en dan moogt ge doorrijden. Als ge op de goeie plek stopt zult ge niet van de baan gehaald worden, maar het kan zijn dat, en da's een gekende online bug, dat bericht gewoon niet verdwijnt na 30 a 40 sekonden... in dat geval rijdt ge dus gewoon door en veegt ge uw gat aan wat het spel U verder nog verteld (waarschijnlijk DQ of eindeloze pit-in), dan scoren we U wel met de hand. Nu, in uw geval, moest het U niet lukken van de "black flag" (want zo noemt dat dan) te clearen en ge hebt 1 of 2 keer stop&go gedaan in de pits zonder resultaat, zullen we het U niet aanwrijven dat ge blijft rijden en U ook met de hand scoren. Wel opletten ivm de andere deelnemers, natuurlijk, want die kunnen uw positie in de race niet meer inschatten. Jan. =---
|
|
|
Post by arnold on Apr 5, 2004 6:22:01 GMT 1
oké bedankt Jan ! nu weet ik en de rest ook waarschijnlijk wat te doen bij zo'n "pit in" ! ik weet dat ik in de fout ging maar wist totaal niet wat doen.de vorige keer ben ik staan wachten juist voor dat zwarte bord met "Jumped start - wait" en ik werd plots gedisconnected ! daarom durfde ik zondagavond niet lang blijven staan. nu ik weet dat ik kan verder rijden en dat Jullie achterna zullen oordelen of ik manueel kan gescoord worden is dit een héle opluchting ! ik was echt zwaar ontgoocheld en ben daarom niet meer op de chat gekomen , sorry daarvoor aan allen ! tot zondag voor de race ! vr gr, Arnold.
|
|
|
Post by Knarf on Apr 5, 2004 6:47:52 GMT 1
Die disconnect is gekomen omdat je toen te lang ben blijven staan... Zoals Jan zei verdwijnt soms het bordje niet. Na 20 sec vertrek je dan gewoon. Als je eender waar te lang stilstaat in gpl wordt je automatisch gedisconnect. Normaal moet je 10 sec blijven staan voor dat bordje. Soms is het ook gewoon een stop&go heb al gemerkt (en Sebring had ik dat aan de hand wegens een Short-cut volgens het spel (terwijl ik niks verkeerd had gedaan maar dat is een andere zaak )
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 6, 2004 8:48:04 GMT 1
Ik heb (recent) al enkele malen gehad dat ik tot dat zwart bord reed, maar dat er geen enkele boodschap op stond. Heb dan gewoon gewacht en werd in de uitslag opgenomen. Ben er soms ook gewoon voorbij gereden omdat ik wou blijven rollen tot de tekst zou verschijnen en die niet verscheen. Heb hem dan al in achteruit gezet en lichtjes achteruit gereden en ook geen DQ.
Ik begrijp het niet zo goed, want vroeger verscheen die tekst wel, maar misschien hangt dat ervan af of het een add on circuit is of niet.
|
|