|
Post by Timpreza on Aug 22, 2006 15:33:15 GMT 1
De admins zijn volop aan het plannen voor de Winter Trophy 2007 dat zou lopen van halverwege oktober tot eind maart. Omdat er een paar belangerijke veranderingen doorgevoerd zullen worden breng ik jullie eens op de hoogte van een paar zaken die jullie al mogen weten.
Eerst en vooral het grote nieuws: er word dit seizoen geen GPL meer gepland. Het is niet onmogelijk dat GPL ooit terug komt mocht er weer plotse massale interesse komen, maar sinds we LFS organiseren is er een serieuze gpl leegloop geweest, en er komen zo goed als geen nieuwe leden bij. Het is jammer voor de die-hard gpl'ers, maar na 7 seizoenen gpl is het voor de VRL is het tijd om dit hoofdstuk af te sluiten en vooruit te gaan met de nieuwere sims.
Daarmee komen we op punt 2: Er komt naast een LFS seizoen van een tiental races ook een rFactor seizoen van evenveel races. We gaan hiermee verschillende mods aftasten, een beetje op een manier waarop gpl dit seizoen is georganiseerd. Met verschillende mini-competities van 3 tot 4 events per mod. Voor de GPL die-hards kan ik al verklappen dat we een decennium opschuiven en een mini-competitie met de F1 1979 zullen organiseren.
Ten derde zijn er een paar verschuivingen gebeurd onder de admins. -Ik heb een stap opzij gezet als LFS admin, Stijn Wauters (AKA Jos Belgium) heeft dat al een race of 2 van mij overgenomen, en zal ook volgend seizoen adminnen en plannen. Ik blijf hoofdadmin, maar er zitten privé heel drukke tijden aan te komen. - Werner Vansweevelt is onze nieuwe rF admin. - Willy Bouchez blijft admin, maar hij zal minder actief zijn nu gpl van de kalender verdwenen is. - Frank Wynants, Peter Raemen, Jan Verschueren en Wouter Naessens zijn 'technisch adviseur'. Rechterhand van de admins zeg maar die helpen bij de organisatie.
Meer info over het seizoen volgt nog als de planning vorm krijgt.
|
|
|
Post by jansongpl on Aug 22, 2006 18:47:04 GMT 1
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 22, 2006 19:28:16 GMT 1
Inderdaad,zeeeeer spijtig. Had ook graag de 69 gereden,deze mod is pas uit.
|
|
|
Post by PhilipDC on Aug 22, 2006 20:37:50 GMT 1
Dit vind ik heel erg. Voor mij is de combinatie GPL en LFS de beste keuze. rf zou ik mee nog moeten aanschaffen en wss ook mijn hardware moeten upgraden. Dit ben ik voorlopig niet van plan. GPL is nog niet aan zijn eind en er volgen nog vele mod´s die stuk voor stuk de moeite waard zijn. Waar ligt het probleem? Mss kan iemand van de diehard GPLers wel een taak overnemen, mezelf niet uitgesloten. Zodat er toch nog een competie kan gereden worden.
|
|
|
Post by Buchinski on Aug 22, 2006 23:24:10 GMT 1
Het is gewoon een kosten-baten analyse. LFS heeft een grote toeloop gekend, tegelijk heeft GPL een enorme leegloop gekend. Komt daarbij dat er een groeiende interesse is in rFactor.
Het valt te verwachten dat LFS even succesvol blijft als de afgelopen 2 seizoenen en dat rFactor een grote groei zal kennen. GPL heeft binnen de VRL een mooie en lang geschiedenis..maar .... Met een gemiddeld startveld van 10 mensen zit er in GPL geen groei meer. GPL testraces trekken quasi geen volk meer. De beslissing om GPL tenminste toch voor 1 seizoen op pauze te zetten is dus begrijpelijk. Tenslotte werken er achter de schermen bijna evenveel mensen aan het drijvende houden van GPL als er deelnemers zijn op de startvelden. Als er evenveel man werkt "achter den toog" als dat er klanten zitten in het cafe is dat een slechte zaak.
Deze Winter Trophy wordt er dus gekozen voor de grote groeipolen in de simwereld : LFS en rFactor. Dit betekent niet (zoals Philip zeer terecht opmerkt) dat GPL dood is! De beslisisng om GPL op pauze te zetten houdt enkelin dat er geen GPL kampioenschap ingericht wordt ... door de VRL.
Zoals meerdere mensen u kunnen vertellen zijn er online nog talloze liga's die diverse GPL mods rijden en die steeds op zoek zijn naar rijders. Niets weerhoudt er ons van om samen een team VRL op te zetten en deel te nemen aan andere wedstrijden en kampioenschappen. Vorig jaar reden een aantal leden een rFactor kampioenschap Porsche Cup bij een andere league, gegroepeerd in drie "VRL teams", een experiment dat toch positief uitdraaide. Persoonlijk zou ik wel graag zien dat het GPL forum een ontmoetingsplaats blijft van die-hard GPL'ers. Een plaats waar je met mede-vrl'ers je GPL races kan bespreken, setups kan uitwisselen en raad kan vragen.
Zo blijft de VRL-GPL community dan toch levend en zoals hierboven door Tim gezegd : het is niet uitgesloten dat GPL na de Winter Trophy terugkomt als er voldeoende interesse is.
|
|
|
Post by Knarf on Aug 23, 2006 8:10:55 GMT 1
Aan de GPL'ers raad ik toch heel sterk aan om gewoon rFactor te kopen, de F1-1979 mod te downloaden en een kans te geven. Die is gewoon echt heel goed. Indien je systeem niet van de nieuwste is probeer dan DX7 eens. Hieronder de minimum specs van je systeem. Een nieuwe videokaart steken van 150€-200€ kan al wonderen doen. Download het spel. Probeer in de demo uw FPS wat op punt te krijgen. Als dat lukt test koop het spel en test de F1-1979 demo
|
|
|
Post by Arpé on Aug 23, 2006 8:24:15 GMT 1
Niets weerhoudt er ons van om samen een team VRL op te zetten en deel te nemen aan andere wedstrijden en kampioenschappen. Persoonlijk zou ik wel graag zien dat het GPL forum een ontmoetingsplaats blijft van die-hard GPL'ers. Een plaats waar je met mede-vrl'ers je GPL races kan bespreken, setups kan uitwisselen en raad kan vragen. Zo blijft de VRL-GPL community dan toch levend en zoals hierboven door Tim gezegd : het is niet uitgesloten dat GPL na de Winter Trophy terugkomt als er voldeoende interesse is. Dat vind ik ook een heel goed idee. Ongeacht wat er met GPL gebeurt zal ik de vrl blijven steunen en waarschijnlijk op termijn ook wel afvloeien naar een andere game. Wat betreft een team te maken voor gpl verder te zetten in een eventueel andere liga zou ik wel zien zitten op voorwaarde dat het in m'n agenda past. Moest het er van komen geef me gerust een seintje!!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 23, 2006 13:38:58 GMT 1
Voor een VRL team in een andere liga ben ik zeker te vinden als het past in de agenda.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 23, 2006 15:13:05 GMT 1
Wil hier echt niet tegen de schenen van de GPL'ers sjotten, maar ik vind het goed dat er enkele rF-mods getest zullen worden, surtout de 79-mod . GPL is ne klassieker, ik heb het pas 1,5 jaar geleden leren kennen, mja, ne jonge stier loopt den berg af om zo rap mogelijke 1 koe te ...., ne ouwe stier gaat rustig naar beneden om ze 1 per 1 te .... . GPL niet constant gereden, en om daarvan te genieten en de leercurve te overwinnen moet ge er deftig wat tijd met spenderen. Na de GTR2-demo een tijd gespeeld te hebben, zal GTR2 sowieso op mijn HD komen, maar waarschijnlijk enkel voor de nieuwe circuits, wagens en driving school te testen, daarna zal het GTR2-verhaaltje snel gedaan zijn. Probleem zal voor mij de timing zijn, weekend-avonden zijn quasi heilig voor mij, kleine ent vrouwke. Ben eveneens nog altijd in men huis bezig (sinds nov vorig jaar), dus qua race-tijd is het echt krabben geblazen Zal proberen mijn schema iets of wat aan te passen, maar ga gegarandeerd niet alles kunnen meedoen, als het OK is voor VRL tenminste dat ik met de rF-races meedoe ;D
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 23, 2006 15:19:47 GMT 1
Zal proberen mijn schema iets of wat aan te passen, maar ga gegarandeerd niet alles kunnen meedoen, als het OK is voor VRL tenminste dat ik met de rF-races meedoe ;D Zou wel mogen na menne 100ste post hé ;D
|
|