|
Post by Hill2button on Jan 3, 2008 13:00:00 GMT 1
Ik begrijp de theorie, maar ik kan dat moeilijk omzetten naar een solide afgewerkte setup. Vandaag kan ik uren aan een setup bezig zijn die goed lijkt te evolueren, en een dag later laad ik die diezelfde setup en lijkt die nergens meer op. Geen idee hoe dat komt, het zal mijn vak niet zijn... Meestal pas ik me wel redelijk vlot aan aan andersmans setup. Dat heb ik dus ook altijd voor.
|
|
|
Post by Mee on Apr 8, 2009 15:26:15 GMT 1
Bij de V8's kunt ge de "trackbar" instellen. Kan iemand uitleggen wat dat is, wat het doet en hoe ge dat best instelt?
|
|
|
Post by Timpreza on Apr 8, 2009 20:38:38 GMT 1
Voor wat ik tot nu toe gevonden heb over de trackbar:
Trackbar adjustment = rollcentre adjustment. Spoel even door in dit filmke tot ze over het roll centre beginnen.
Ik heb iets meer in detail gevonden ook:
Mijn conclusie hieruit: - Hoe hoger hoe meer overstuur en minder tractie. - Hoe lager hoe meer tractie en meer onderstuur.
|
|
|
Post by Webbienl on Apr 8, 2009 21:52:30 GMT 1
added, kan hier geen sticky van gemaakt worden ?
|
|
|
Post by Timpreza on Nov 15, 2009 22:23:13 GMT 1
|
|
|
Post by Cedric on Jan 18, 2011 15:44:28 GMT 1
Sorry voor in een oud topic te posten, maar ik denk dat ik een vraag heb die sommige beginners zich ook afvragen. Ik kan al redelijke setups maken, maar ben nog te afhankelijk van anderen hun setup. Vooral de gears willen niet lukken. Ik snap het principe: hoe korter de versnelling hoe een snellere acceleratie en hoe langer, hoe een hogere topsnelheid. Maar hoe pas je dit nu juist in de praktijk toe op bv een circuit als Sebring. Hoe weet je in welke versnelling je nood hebt aan acceleratie, en in welke eerder aan topsnelheid. Het leek mij wel een goede vraag omda ik dit eigenlijk nooit zie beschreven in setup guides. Alvast bedankt aan iemand die het mij wil uitleggen
|
|
|
Post by Mee on Jan 18, 2011 16:46:08 GMT 1
Je begint met je hoogste versnelling in te stellen: zo kort mogelijk, maar lang genoeg zodat je niet tegen de limiter zit als je op topsnelheid rijdt. En als je veel zoekt te slipstreamen (wat op Sebring goed mogelijk is) zet je hem nog een tik langer. Zet vervolgens uw andere versnellingen zodat je een mooi "zaagpatroon" hebt in dat schermke in uw garage, met gelijke afstanden tussen de verschillende gears dus. Vervolgens rij je een paar rondjes om gewoon te worden aan die versnellingen, en dan ga je kijken of je geen versnellingen meer moet aanpassen. Bij voorkeur niet natuurlijk: het perfecte zaagpatroon is normaal gezien ook de perfecte setup. Als je nu echter merkt dat je in een bepaalde bocht moet schakelen omdat je aan het accelereren bent, dán is het tijd om ook de tussenversnellingen aan te passen. Neem bijvoorbeeld de laatste bocht van Sebring. Als je daar in 3de ingaat (ik zeg maar iets ) en je moet nog voor het einde naar 4de schakelen, dan zet je best uw 4de wat korter... of je 3de wat langer, het valt te zien wat je het liefst hebt, maar een kortere 4de is veiliger. Hou er wel rekening mee dat je daardoor misschien op andere stukken/bochten in de problemen komt of dat er grote "gaten" in uw zaag patroon ontstaan die je dan weer moet rechttrekken. Het is een groot compromis natuurlijk. Nog een andere reden om tussenversnellingen aan te passen is als je merkt dat je nog net moet schakelen voor een (grote) remzone. Als je met de standaard verhoudingen een seconde of 2 voor een remzone nog van 5de naar 6de moet schakelen is het misschien voordeliger om je 5de een tik langer te zetten. Dan moet je een versnelling minder terugschakelen en - vooral - je hebt meer motorrem zodat je sneller stil staat. De motor heeft dat niet graag, uw rondetijden wel. Ook hier is het misschien weer beter om het zo te laten omdat je er ergens meer tijd/snelheid mee verliest. Proberen maar .
|
|
|
Post by Hill2button on Jan 18, 2011 18:46:38 GMT 1
met gelijke afstanden tussen de verschillende gears dus. Niet mee eens, algemeen genomen: hoe hoger de gear, hoe korter op elkaar, omdat je bij een hogere snelheid meer weerstand hebt en dus meer baat bij kortere gears.
|
|
|
Post by Cedric on Jan 18, 2011 21:28:50 GMT 1
Ok super bedankt voor de uitleg Ik ga da zeker eens de komende dagen proberen Als er nog vragen zijn dan stel ik ze hier wel.
|
|
|
Post by pe on Feb 3, 2011 17:57:40 GMT 1
hoi in rfactor - settings- controle1 staan de axisen .(hier staan er een stuk of 8 geloof ik). maar kan iemand zeggen welke deze van de gas en de remmen enz. zijn. bij mij staat alles momenteel op 50 %. ik rij met een G25 ..
|
|
|
Post by pe on Feb 3, 2011 18:39:39 GMT 1
|
|
|
Post by Obi-Jan on Feb 3, 2011 21:10:39 GMT 1
hoi in rfactor - settings- controle1 staan de axisen .(hier staan er een stuk of 8 geloof ik). maar kan iemand zeggen welke deze van de gas en de remmen enz. zijn. bij mij staat alles momenteel op 50 %. ik rij met een G25 .. Welke as wat doet staat in de "controller assignments" (knoppeke "Mappings"). Die schuifbalken bij controller 1 controleren de reactie van het spel op het "bewegen" van de controller. 50% wil zeggen lineair, m.a.w. de beweging in het spel is proportioneel aan wat ge in werkelijkheid doet. <50% wil zeggen gevoeliger in de buurt van de rustpositie dan in de buurt van de eindpositie en >50% minder gevoelig in buurt van de rustpositie dan in de buurt van de eindpositie (of andersom). Voor de meeste assen kunt ge dat het best op 50% laten, maar voor de koppeling kunt ge experimenteren met dat tussen de 20% en 30% in te stellen. Bij mij (Speed7 pedalen) geeft dat nen betere "feel".
|
|
|
Post by Cedric on Mar 19, 2011 0:44:24 GMT 1
Ik heb hier nog ff iets zeer handig gevonden: Race2play setup developer. www.virtualr.net/race2play-setup-developer-3-0-released/Aan de hand van vragen over hoe de auto aanvoelt, helpen ze je om je wagen af te stellen. Gewoon ff proberen. Kan wel handig zijn voor mensen die net beginnen te setuppen (inclusief mij ). Het kan denk ik wel helpen voor net die subtiele verandering te vinden. Ik dacht da het vroeger betalend was maar nu blijkbaar niet meer.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Mar 19, 2011 10:42:24 GMT 1
Ik heb hier nog ff iets zeer handig gevonden: Race2play setup developer. www.virtualr.net/race2play-setup-developer-3-0-released/Aan de hand van vragen over hoe de auto aanvoelt, helpen ze je om je wagen af te stellen. Gewoon ff proberen. Kan wel handig zijn voor mensen die net beginnen te setuppen (inclusief mij ). Het kan denk ik wel helpen voor net die subtiele verandering te vinden. Ik dacht da het vroeger betalend was maar nu blijkbaar niet meer. Dat is degene die ik, in vroegere versies, al een hele tijd gebruik. Is een fantastische tool imo.
|
|