|
Post by Knarf on Oct 1, 2007 20:03:12 GMT 1
Enigste wat gewenning vraagt is de "korte" bak en het feit dat je eigenlijk geen neutraal hebt Dat van die korte bak wist ik. Het is niet hun bedoeling van een realistische H-shifter te maken, maar ene waarmee ge snel kunt schakelen. Staat ook zo op hun website. Ivm dat ge geen neutraal hebt vermoed ik dat ge bedoelt dat ge de shifter niet in het midden kunt zetten en dat uw auto dan in neutraal staat. Dat wist ik ook reeds van Andras Kiraly. Hij heeft zijn 8ste versnelling als reverse ingesteld, en de 7de als neutraal. Misschien een goede tip voor u (voor zover ge daar zelf nog niet op gekomen zou zijn).
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 2, 2007 8:35:13 GMT 1
Dat wist ik ook reeds van Andras Kiraly. Hij heeft zijn 8ste versnelling als reverse ingesteld, en de 7de als neutraal. Misschien een goede tip voor u (voor zover ge daar zelf nog niet op gekomen zou zijn). Ge hebt uw huiswerk al goed gemaakt Idd heb ik 7 en 8 op die manier ingesteld.
|
|
|
Post by fragske on Oct 2, 2007 22:17:39 GMT 1
Bij het gewoon afremmen voor een bocht bedoel ik (remmen + tegelijkertijd versnellingen naar beneden schakelen) . Heel-toe heb ik nog niet geprobeerd maar dat zal hetzelfde zijn hè . Ja dat bedoel ik ook. En als je dat goed wil doen moet je telkens een gasstoot geven, dit terwijl je met links de koppeling bedient en met rechts rem je natuurlijk. Dat wil dus zeggen dat je een voet te kort komt - vandaar heel-and-toe om met je hiel tussengas te geven. Ik kan u verzekeren: dat is verdorie niet simpel! ah godver ik was dat blijkbaar de hele tijd verkeerd aan het doen ik gebruikte mijne linkervoet voor clutch en brake , ni moeilijk dat da soms ni deftig afremt Terug helemaal ff opnieuw leren rijden ... pfoeh ni simpel inderdaad
|
|
|
Post by Knarf on Oct 11, 2007 22:23:22 GMT 1
Heel & Toe : nl.youtube.com/watch?v=qdWSyrqEnE4(let er ook op dat die mannen hun clutch niet gebruiken bij rechtse schakelingen, enkel voor degene waar ge van richting in de H moet veranderen, en nooit gas lossen)
|
|
|
Post by Hill2button on Oct 11, 2007 22:32:08 GMT 1
Heel & Toe : nl.youtube.com/watch?v=qdWSyrqEnE4(let er ook op dat die mannen hun clutch niet gebruiken bij rechtse schakelingen, enkel voor degene waar ge van richting in de H moet veranderen, en nooit gas lossen) Dat is nog echt racen. Vooral die brake-taps zijn geestig.
|
|
|
Post by Knarf on Oct 17, 2007 19:10:19 GMT 1
Vandaag shifter ontvangen. : Cool Echt wel degelijk materiaal, dat ziet ge zo. Alleen jammer dat het uiteindelijk bijna 2 keer zo veel kost dan als het zou kunnen gaan afhalen ergens. Het lukt allemaal al vrij goed, maar ik reed dan ook al altijd met een stick-shifter en niet met de flappers. Dus het 1-hand rijden was ik al gewoon. Het opschakelen is totaal geen probleem, het terugschakelen gaat soms nog verkeerd.
|
|
|
Post by Mee on Oct 20, 2007 22:55:15 GMT 1
Vraagje: gij rijdt nog altijd met autoclutch aan? (ik dacht dat gij de RGT non-clutch edition had?) Ik ben jaloers op uw snel schakelen in deze mod
|
|
|
Post by Bob van der Vleuten on Oct 22, 2007 20:11:49 GMT 1
is da nie kij zwaar op de assen da die kerel uit da filmpke vollebak remt zonder ook maar iets te ontkoppelen. Moeten toch serieuze vringkracht op die assen werken
|
|
|
Post by Hill2button on Oct 22, 2007 21:52:49 GMT 1
is da nie kij zwaar op de assen da die kerel uit da filmpke vollebak remt zonder ook maar iets te ontkoppelen. Moeten toch serieuze vringkracht op die assen werken Euhm?
|
|
|
Post by Knarf on Oct 23, 2007 7:25:52 GMT 1
Vraagje: gij rijdt nog altijd met autoclutch aan? (ik dacht dat gij de RGT non-clutch edition had?) Ik ben jaloers op uw snel schakelen in deze mod Goh... Dat weet ik eigenlijk niet, normaal gezien niet. Ik heb dat eens zitten aan en uitzetten maar ik merk eigenlijk niks verschil. Behalve dat als ik stop mijne auto stilvalt. Gisteren heb ik dat ook eens zitten aan en uitzetten omdat mijn achterwielen blokkeerden bij het terugschakelen 5-3-1 om te zien of dat iets uitmaakt maar dat bleef hetzelfde. Toen zei Terrence "ge moet door alle vitessen gaan...." Nu, ik schakel wel sneller maar ik heb gisteren even met seq. gereden en ik was dadelijk ne seconde sneller. Da's gene kattepis die zware remzones met zo ne H-shifter. Ge zit constant met 1 hand ne auto die wilt uitbreken te controleren, terwijl ge met uw ander hand een ander soort gecontroleerde beweging moet maken om correct terug te schakelen. Serieus moeilijk...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 26, 2007 11:41:58 GMT 1
Maar wel hé Frank ;D
|
|