|
Post by Bob van der Vleuten on Sept 18, 2007 17:29:15 GMT 1
Beste allemaal,
Ik ben opzoek naar een soort van "setups maken voor dummies" gids. Ik zou graag zelf mijn setups maken maar met de uitleg die ik op internet zelf heb gevonden ben ik niet veel, oftewel is het veel te uitgebreid en technisch, en andere keren is er zo weinig info dat je er niets mee kan aanvangen.
Weten jullie waar ik een goede uitleg kan verkrijgen?
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 18, 2007 18:08:05 GMT 1
Deze is voor Nascar, en redelijk technisch, maar je kan er dingen voor gebruiken voor je rF auto. Misschien ken je hem al. Bij de meeste onderdelen staat een synopsis die de boel handig samenvat. Deze is best handig om je shocks en dampers aan te passen, want daar ben ik ook niet echt bedreven in, en deze gids houd ik dan bij mij. www.racelinecentral.com/RacingSetupGuide.html
|
|
|
Post by Bob van der Vleuten on Sept 18, 2007 19:08:48 GMT 1
Bedankt, maar ik zie dat het hier vooral gericht is op nascar afstellingen die ik niet terugvind in rfactor of die zo beschreven staan voor gebruik bij nascar wagens op banked corners.
Iemand nog een idee?
|
|
|
Post by Bob van der Vleuten on Sept 19, 2007 10:51:14 GMT 1
kheb een goede gevonden, als iemand hem wil hebben laat maar weten
|
|
|
Post by Mee on Sept 19, 2007 11:32:15 GMT 1
kheb een goede gevonden, als iemand hem wil hebben laat maar weten Share it
|
|
|
Post by Nolle on Sept 19, 2007 11:34:27 GMT 1
kheb een goede gevonden, als iemand hem wil hebben laat maar weten héél graag Bob ! laat maar komen...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 19, 2007 11:48:23 GMT 1
|
|
fiorano
Rookie VRL'er
Cas
|
Post by fiorano on Sept 19, 2007 12:18:20 GMT 1
Hoi, Deze kwam ik laatst tegen. www3.sympatico.ca/cbarnett/SetupMatrix.htmlHij is wel goed. Alleen bij power en coast is zei Tim in een ander topic dat het effect andersom was. Volgens mij had Tim gelijk. Weet iemand hoe dit precies zit? Groeten, Cas
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 19, 2007 12:41:45 GMT 1
Hoi, Deze kwam ik laatst tegen. www3.sympatico.ca/cbarnett/SetupMatrix.htmlHij is wel goed. Alleen bij power en coast is zei Tim in een ander topic dat het effect andersom was. Volgens mij had Tim gelijk. Weet iemand hoe dit precies zit? Groeten, Cas Die coast kant klopt wel zo te zien, maar die power side uitleg lijkt me net averechts. Hoe minder difflock je zet bij op de power kant hoe meer je binnenwiel kan dooslippen ten opzichte van het buitenste. De kp's gaan altijd naar het wiel met de minste weerstand. Dat wiel gaat doorspinnen door gebrek aan weerstand, en je buitenste wiel krijgt niet veel power meer om je vooruit te helpen. Een soort tractiecontrole avant la lettre. Hoe meer power difflock je zet gaan hoe minder snel het binnenste wiel kan dooslippen ten opzichte van het buitenste wiel bij. Meer tractie dus, maar het is veel delicater om de pk's op de grond te krijgen.
|
|
|
Post by Bob van der Vleuten on Sept 19, 2007 12:48:32 GMT 1
|
|