|
Post by TimoVermeersch on Jul 19, 2007 21:50:21 GMT 1
Kan er iemand, met het oog op de race van zondag, eens posten hoe je juist een pitstop uitvoert in rF?
Bij mij blijft dat altijd maar duren en duren. Zelfs als ik zonder schade binnen kom, sta ik regelmatig 1 volle minuut stil.
Timo
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 20, 2007 9:09:52 GMT 1
Heb je de pitstop (met S) aangevraagd?? Als je dit doet krijg je iets later een bericht te zien "Crew ready for pitstop".Dan staan ze klaar als je binnenkomt. Normaal gezien duurt een pitstop rond de 15 seconden.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Jul 20, 2007 9:13:09 GMT 1
Ik heb de aanvraag van mijn pitstop toegekend aan een knopje op mijn stuur en druk dat in.
Van het moment dat ik dat indruk gaat mijn menu wel automatisch naar het pit menu (benzine, type banden etc.) maar ik krijg geen bericht crew is ready of zo.
Timo
|
|
|
Post by Arpé on Jul 20, 2007 9:16:08 GMT 1
Een normale pitstop met enkel banden en benzine duurt inderdaad tussen de 15 à 30sec, maar als er schade is en je laat dat herstellen kan het wel heel lang uitlopen, tot 3 minuten zelfs. Bij sommige endurance races kan een gewone pitstop ook al 3 minuten duren. Ik heb dat al gehad op LeMans tijdens een endurance..... Best dus eerst offline testn hoe lang het duurt zonder schade.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Jul 20, 2007 9:22:48 GMT 1
Heb het zonder schade getest en de man met dat bord stop blijft eindeloos staan.
Timo
|
|
|
Post by Arpé on Jul 20, 2007 9:59:41 GMT 1
Dat is niet normaal, dat heb ik nog nooit gehad. ???Misschien heeft er iemand anders zulke ervaring gehad.
|
|
|
Post by jansongpl on Jul 20, 2007 11:40:43 GMT 1
is het niet zo dat je kan vertrekken als de tijd is afgelopen ? bvb : 26sec pitstop en wanneer de teller op 26 komt kan je vertrekken . Ik denk niet dat iemand van de pitcrew verdwijnt voor dat je vertrekt.
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 20, 2007 12:23:38 GMT 1
|
|
|
Post by Hill2button on Jul 20, 2007 14:20:15 GMT 1
Een halve ronde voor je aan de pit bent druk je op de pit request knop. Er verschijnt dan in het chat venster: "Pitstop requested". Het chat venster moet natuurlijk wel actief staan.
Een half minuutje later verschijnt er dan "Crew ready for pitstop". Je rijdt de pit in en stopt in het rode vak. Er begint in chat venster een timer te lopen. De tijd loopt en er staat ook hoe lang de stop ongeveer zal duren. Zo weet je perfect wanneer je weer kan vertrekken.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Jul 20, 2007 20:08:57 GMT 1
Bon, heb het nog eens geprobeerd off line daarjuist.
Vanaf het moment dat ik de pitstop request krijg ik in mijn linkerbovenhoek een blauw icoontje.
Als ik de pit binnen rijdt, staan de jongens klaar. De pitcrew blijft wel staan maar na een seconde of 10-15 verdwijnt dat blauw icoontje en kan ik weer op weg.
Dat Crew is ready en aftellen van de pitstop heb ik wel allemaal niet, dus iets schijnt niet te kloppen, maar met dat blauw icoontje werkt het ook.
Timo
|
|
|
Post by Timpreza on Jul 20, 2007 20:22:27 GMT 1
Misschien heb je ergens iets afstaan waardoor je geen chatmessages en andere messages ziet. Zie je bvb linksonder komen als iemand joint, dat de opwarmronde begint, dat je aan de laatste ronde bezig bent, dat je niet correct op de startgrid staat, enz? Als je dat niet ziet zou ik eens in je opties bladeren, dat komt allemaal in datzelfde scherm.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 20, 2007 22:22:48 GMT 1
Bordje of geen bordje, Het is mss een provocerende gedachte maar waarom ook niet gewoon doorrijden, vraag maar aan Albers;)
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Jul 21, 2007 5:30:35 GMT 1
Nog eens door mijn opties gelopen en mijn message center stond inderdaad uit. Aangevinkt en klaar was kees. Thanks voor de tips. Timo
|
|
|
Post by jansongpl on Jul 21, 2007 11:03:36 GMT 1
No problemo
|
|