RedC
Rookie VRL'er
Chris Goeman
|
Post by RedC on Apr 5, 2007 7:39:25 GMT 1
Normaal heb je op het stuur van de Holdens het toerental dat wordt aangeduid samen met de versnelling waarin je aan het rijden bent. Bij mij lijkt dit gewoon uit te staan Is dit een instelling die je ergens kunt aanpassen?
|
|
|
Post by Buchinski on Apr 5, 2007 9:04:36 GMT 1
tik eens een paar keer op uw F (functie) toetsen, F1? F2? ik weet het niet vanbuiten maar die cyclen instellingen
Bijvoorbeeld zoals de F3 cyclus : 1 spiegel, 3 spiegels, geen spiegels Zo doen andere functietoetsen dingen als wel HUD, bevroren HUD, geen HUD
(HUd is dus Heads Up Display, uw toerenteller en vitesse)
|
|
|
Post by Buchinski on Apr 5, 2007 9:06:55 GMT 1
Graphics probleem of toch iets anders Euhm, om correct op deze vraag te antwoorden : het is dus keuze b, "iets anders"
|
|
RedC
Rookie VRL'er
Chris Goeman
|
Post by RedC on Apr 5, 2007 9:42:02 GMT 1
Graphics probleem of toch iets anders Euhm, om correct op deze vraag te antwoorden : het is dus keuze b, "iets anders" Thnx! ga 't straks ns proberen
|
|
|
Post by Petrol on Apr 5, 2007 20:26:04 GMT 1
Eén van die modellen heeft ook een upgrade voor z'n stuur, niet? Dat zou ik dus eens checken. Als andere auto's uit bv. een andere mod wel goed werken ligt het niet aan uw instellingen.
|
|
RedC
Rookie VRL'er
Chris Goeman
|
Post by RedC on Apr 6, 2007 6:57:31 GMT 1
tik eens een paar keer op uw F (functie) toetsen, F1? F2? ik weet het niet vanbuiten maar die cyclen instellingen Bijvoorbeeld zoals de F3 cyclus : 1 spiegel, 3 spiegels, geen spiegels Zo doen andere functietoetsen dingen als wel HUD, bevroren HUD, geen HUD (HUd is dus Heads Up Display, uw toerenteller en vitesse) Dat was het dus niet
|
|
RedC
Rookie VRL'er
Chris Goeman
|
Post by RedC on Apr 6, 2007 6:57:51 GMT 1
Eén van die modellen heeft ook een upgrade voor z'n stuur, niet? Dat zou ik dus eens checken. Als andere auto's uit bv. een andere mod wel goed werken ligt het niet aan uw instellingen. Oki thnx Peter!
|
|
|
Post by Nolle on Apr 6, 2007 11:46:16 GMT 1
wat ik momenteel opmerk in rFactor is dat de achtergrond tijdens het rijden continue wordt bijgewerkt , m.a.w. tijdens het rijden op het lange rechte stuk zie ik in de verte steeds bomen bijkomen en niettegenstaande mijn instellingen op 4 X Anti-alyasing en 4 x Anisotropisch filteren staan ik nog steeds zaagtandjes zie in de witte boorden van de weg , in LFS heb ik daar TOTAAL geen last van. kan ik daar iets aan veranderen in m'n instellingen van rFactor ?
|
|
|
Post by Hill2button on Apr 6, 2007 11:53:29 GMT 1
wat ik momenteel opmerk in rFactor is dat de achtergrond tijdens het rijden continue wordt bijgewerkt , m.a.w. tijdens het rijden op het lange rechte stuk zie ik in de verte steeds bomen bijkomen en niettegenstaande mijn instellingen op 4 X Anti-alyasing en 4 x Anisotropisch filteren staan ik nog steeds zaagtandjes zie in de witte boorden van de weg , in LFS heb ik daar TOTAAL geen last van. kan ik daar iets aan veranderen in m'n instellingen van rFactor ? Meer voor u kijken Nolle Heb je dit ook op andere circuits? Pukekohe is grafisch niet zo'n topper.
|
|
|
Post by Nolle on Apr 6, 2007 13:00:21 GMT 1
Heb je dit ook op andere circuits? Pukekohe is grafisch niet zo'n topper. voila , eens Spa genomen ( GTR Spa ) met de Nisan , foto1 met als instelling in rF Config.exe "dx7 performance" en bemerk enerzijds duidelijk de zaagtandjes en anderzijds die zwarte lijn aan de horizon alsof het scherm daar wordt gescheiden : users.telenet.be/bmwman/rfactor1.jpgfoto2 idem maar dan met als instelling "Quality (DX9)" in rF Config.exe , zoals je ziet is er géén verschil : users.telenet.be/bmwman/rfactor2.jpg iemand raad ?
|
|
|
Post by Nolle on Apr 6, 2007 13:24:53 GMT 1
hmm , na wat testwerk zou het idd kunnen aan het circuit zelf liggen , op zolder en GTL Spa ( andere versie was GTR Spa ) perfect beeld...zal er dus mee leven op Pukekohe
|
|
|
Post by Hill2button on Apr 6, 2007 14:35:36 GMT 1
Die lijn bovenaan op Spa is een circuit fout.
Die stippelijnen onderaan mja, dat is gewoon een heel dunne lijn.
Ik heb dat hier met digitale tv, voetbal kijken doe ik altijd analoog want daar zijn de lijnen dikker, op het digitale kanaal zijn die scherper maar gezien mijn tv die niet voldoende weergeeft geeft dat een heel geblokte lijn. Dat wordt in rF wel gecompenseerd door AA enzo maar uiteindelijk zal enkel een hogere resolutie dit effect doen afnemen.
|
|
|
Post by Petrol on Apr 6, 2007 19:45:03 GMT 1
Hoe beter de circuits gemaakt/geconverteerd zijn hoe minder problemen. Als je grafische dingen wil testen, probeer dan zeker een standaard circuit. Anders zit je misschien een hele tijd te zoeken (en te posten) over iets dat niet aan uw instellingen of aan de sim ligt. Enkel de Track Detail bij uw graphics options zorgt ervoor dat de graphics van circuits sneller geladen worden. Hoe hoger het detail hoe meer er geladen wordt en van hoe verder ge het kunt zien, ten koste van fps.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 6, 2007 19:50:12 GMT 1
Ik had daar ook last van (nvidia hier).
Het heeft te maken met de mip-mapping instellingen. Mip-mapping zorgt ervoor dat dingen die ver zijn, waziger zijn (minder scherp). Bij mij stond dit eerst veel te hoog, zodat ik maar een drietal meter voor m'n auto de lijnen van het circuit duidelijk zag, daarna was het een witte gesmeerde vlek. Nu heb ik wat zitten klooien in de drivers en in de .plr-file en nu heb ik wat jij hebt, precies geen mip-mapping (hoewel, heel in de verte kan ik het wel zien). AA op 8x zetten werkt ook bij mij niet...
Je kan eens proberen in je plr-bestand de mipmap bias ofzo (weet naam niet juist, er zijn maar 3 dingen over mipmapping: aan/uit, snelheid v. auto, bias) wat hoger (gaat tot 2 of 5 denk ik) te zetten (eventueel lager proberen).
|
|