|
Post by PhilipDC on Mar 15, 2007 22:32:35 GMT 1
Als ik traag rij werkt mijn stuur goed en juist. Maar als ik snel rij is de hoek die ik maak aan mijn stuur veel groter dan die op het stuur in de cockpit. Zo erg zelfs dat ik op een rechte met plankgas bijna niet van de linker zijde van de weg naar rechter kan of ik zou mijn stuur volledig naar een hoek moeten draaien.
Alle hulpfuncties staan af behalve koppeling. Volgens mij heb ik dit probleem sinds ik op versie 1.250 geupdate heb.
Wie kan helpen of wie, die het zelfde stuur heeft stuurt me zijn settings eens?
Bedankt vooraf
|
|
|
Post by Knarf on Mar 15, 2007 22:53:41 GMT 1
In het settings menu --> Controls --> tabblad Rates --> Daar is het volgens mij de setting 'Speed Sensitivity'.
Default staat dat op 50% ofzo... Ik heb dat op 10%, sommigen op 0.
Die setting wilt zeggen dat uw stuur feller reageert als ge traag rijdt, en minder fel hoe sneller ge rijdt.
|
|
|
Post by Petrol on Mar 15, 2007 22:55:24 GMT 1
Ik heb van andere mensen vernomen dat ze ook problemen hadden met hun controllers na die patch. De oorzaak was dat hun settings veranderd of gereset waren na die installatie.
Eerst zou ik dus je stuur eens opnieuw proberen goedzetten zoals je deed toen je rF voor het eerst installeerde. Ik kan je wel de controller file die ik voor m'n broer z'n zwarte Momo gemaakt had eens doorsturen als je wil.
|
|
|
Post by PhilipDC on Mar 16, 2007 7:17:30 GMT 1
@ Frank dit was het dus THX.
@ Peter, ik wist niet meer wat ik allemaal veranderde in den beginne. ;D Stuur me aub die controller file die je voor je broer maakte? Die kan zeker dienen als referentie. THX
|
|
|
Post by Petrol on Mar 16, 2007 19:43:02 GMT 1
core-team.org/coreteam/Petrol/Controller_MomoRacing.rarDat is die file. Je zal dan wel opnieuw je assen en knoppen moeten instellen. Of het beter of slechter is dat is gewoon je eigen voorkeur. Maak voor de veiligheid eerst een backup van je huidige Controller.ini file, en dan kan je nadien ook makkelijk vergelijken. Bij mij heb ik die gewoon "Controller.ini" genoemd en in m'n player map gezet. Maar je kan die ook in de Userdata\Controller map zetten en die settings dan in game loaden. M'n broer had nadien nog z'n FFB Effects op Medium of Low gezet ipv High. Die Speed Sensitivity setting die Frank aangaf is zeker belangrijk, en ook uw Force Feedback Strength: die moet negatief zijn voor een Logitech. Check ook of uw pedalen goed gecalibreerd zijn, bij rFactor moet je dat soms meerdere keren na elkaar doen voordat ze hun volledige slag gebruiken. Het zijn allemaal kleine dingen maar ze geven een enorm verschil.
|
|
|
Post by PhilipDC on Mar 16, 2007 21:06:26 GMT 1
Thx Peter
|
|