spyder
Rookie VRL'er
Hans Poelmans
|
Post by spyder on Feb 26, 2007 18:46:41 GMT 1
heeft iemand dit ? zou het eens willen testen indien iemand dit heeft van het forum
wa zijn de bevindingen er evt van ?
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 26, 2007 19:54:06 GMT 1
Ik heb dit, en kan het niet meer missen. Het heeft me wel een paar weken gekost om het gewoon te worden. Ik wou ermee doorzetten en uiteindelijk ben ik het ook gewoon geworden, maar ik kan me goed voorstellen dat sommigen het door het raam gooien. Je moet u kop echt leren stilhouden tijdens het racen. Ge zou er van verschieten hoeveel ge eigenlijk beweegt, in het begin voelt ge u echt zat omdat ge nog geen synchronisatie hebt tss u hoofd en u beeld. De mijne is er nog een met 1 reflector, maar je kan een extra opzetstuk voor je pet bijkopen met 3 reflectoren, en dat is waarschijnlijk wel beter. Met 1 reflector ziet de TrackIR geen verschil of je je hoofd nu naar links draait of gewoon naar links leunt in je stoel, en dat maakt een groot verschil. Je kan bvb met die 3 reflectoren naar voor buigen zodat je inzoomt, en je moet je hoofd draaien om naar links te kijken. Als ik het niet gebruik lijkt het alsof mijn scherm half zo breed meer is. Die TrackIR verbreed u gezichtsveld serieus. Het is niet perfect, er zitten een paar haperingen in: als je teveel naar links kijkt en je refelctor buiten het gezichtsveld van de trackir valt slaat je beeld terug naar het midden. Er zijn een pak fijnregelingen, en hoe meer je het gewoon word hoe gevoeliger je die regelingen kunt zetten, t'is dus zoeken en aanpassen. T'is zo moeilijk als u FF goed afregelen bvb, want je moet iets op het gevoel gaan afregelen. De ene dag is het goed, de andere dag is't niet goed. Het effect in rF is wel minder dan dat in LFS, daar kan ik echt 360° rondkijken, in rF kun je maar zover kijken als u look left/ look right knoppen. In combinatie met die knoppen kun je wel dubbel zover naar een kant kijken, tot 90° schat ik, maar de meeste rF auto's hebben een cockpit die niet naar achteren gemodelleerd is, dus zie je dat je maar in een halve auto zit. In scherpe bochten kun je in de bocht kijken als je ze niet in je scherm ziet, bij inhaalacties kun je een beetje naar de kant kijken zodat je de baocht ziet aankomen en de auto naast u nog ziet, maar een voordeel haal je er niet uit vind ik. Je zit gewoon meer "in het spel" eens je het gewoon bent, t'is maar ne keer dat het dan afligt dat je beseft hoe aanhankelijk je eraan bent geworden.
|
|
spyder
Rookie VRL'er
Hans Poelmans
|
Post by spyder on Feb 26, 2007 19:57:35 GMT 1
en wa is kostprijs daarvan ?
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 27, 2007 5:00:32 GMT 1
Ik denk dat het toen rond de 100€ was voor de mijne (TrackIR 3 Pro) Maar kijk eens op hun site voor juiste prijzen, je kan ze daar bestellen.
|
|