|
Post by Arpé on Feb 19, 2007 16:00:00 GMT 1
Ik heb al enkele keren horen spreken van teamspeak. Kan iemand mij uitleggen wat dat is en hoe het werkt?
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 19, 2007 17:41:07 GMT 1
Google is u vriend: www.goteamspeak.com/Heel kort: Teamspeak is gratis en je hebt een koptelefoon en micro nodig. Je kan joinen op publieke of privé servers in TS en je kan daar dan een kanaal aanmaken met paswoord, en je vrienden kunnen daarop joinen. Handig bij online testsessies met pilotenwissels enz. Je kan een knop instellen die je moet indrukken zoals een walkie talkie zodat je maar dan iets op TS zegt, of je kan ook zorgen dat het automatisch de micro openzet van het moment dat TS je stem hoort.
|
|
|
Post by Arpé on Feb 20, 2007 11:45:23 GMT 1
Thx Tim. Gebruiken wij dat binnen de vrl?
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 20, 2007 13:44:17 GMT 1
Niet naar mijn weten, misschien sommigen onderling. We hebben het officieel gebruikt bij de LFS endurance races om in contact te staan met je teammaat zonder te chatten.
|
|
|
Post by Arpé on Feb 20, 2007 13:50:14 GMT 1
Dus niet echt ndig om dat te installeren....
|
|
RedC
Rookie VRL'er
Chris Goeman
|
Post by RedC on Feb 20, 2007 14:04:34 GMT 1
Is mss wel is handig om uit te testen ipv te chatten.
Sommigen zie ik rijden en chatten tegelijk... :s
|
|
|
Post by Arpé on Feb 20, 2007 14:55:45 GMT 1
ja, maar ik vrees dat als er veel TS gebruiken het een kakafonie van stemmen worden en dat het ook niet meer verstaanbaar is...
|
|
RedC
Rookie VRL'er
Chris Goeman
|
Post by RedC on Feb 20, 2007 15:21:12 GMT 1
Da's ook waar + de bandbreedte...
Maar we kunnen eventueel afspraken maken net zoals je niet mag chatten tijdens de quali...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 20, 2007 15:39:29 GMT 1
Ge kunt een knop instellen die ge moet indrukken om te spreken.
|
|
|
Post by Nolle on Feb 20, 2007 15:43:38 GMT 1
installeer "skype" , is volledig gratis van pc naar pc , maak een lijstje aan met enkel uw teamgenoten , één iemand start een "vergadering" , Jullie zijn dan continue met elkaar én énkel met elkaar in verbinding en nogmaals : volledig gratis !.....werkt uitstekend met headsetje ( kost 2 x niks... ). succes.
|
|
|
Post by Knarf on Feb 20, 2007 16:09:57 GMT 1
- Skype is gemaakt om te telefoneren. Ze hebben dus bij hun software de nadruk gelegd op geluidskwaliteit ten koste van de hoeveelheid data die door de lijn gaat. - Teamspeak is speciaal ontwikkeld om tijdens het gamen met elkaar te kunnen babbelen. Zij hebben hun dus gefocussed op het verbruiken van zo min mogelijk bandbreedte (om lag te voorkomen) dit wel ten koste van de geluidskwaliteit.
Teamspeak werkt ook volgens de walki-talki methode. 1 partij babbelt, de andere luistert. Bij skype kunt ge alle 2 tegelijk babbelen. Die walki talki methode legt de verbinding dicht als er niemand babbelt. Ik denk dat skype constant bandbreedte verbruikt (en dus lag genereerd) ?
Normaal gezien zou Teamspeak dus veel geschikter moeten zijn om te gebruiken het gamen. Ik heb skype zelf nooit getest en bovenstaande argumenten zijn ook maar dingen die ik gelezen heb dus ja...
Ipv Skype zou ik trouwens voipbuster aanraden als telefoonvervangend ding (als dat nog bestaat). Ook gratis bellen naar vaste nummers in 50 landen ofzo...
|
|
|
Post by Arpé on Feb 20, 2007 16:10:37 GMT 1
Het lijkt me inderdaad wel iets interessant om te communiceren tijdens het racen (in teamverband bvb) maar ook om setups te bespreken op een directe manier. Zo kan je makkelijker uitleggen wat welk goed gaat en wat niet....
|
|