|
Post by Knarf on Dec 8, 2006 22:00:49 GMT 1
Ik heb een progske op de server gezet dat de rFactor logbestanden inleest en op zoek gaat naar de pb's per piloot en dit upload naar ne website www.vrl-simracing.be/rf_pb/Het zijn enkel pb's gereden op de VRL server, en gereden sinds de server opstaat voor de volgende race (dus als we volgend jaar een race rijden met dezelfde mod op hetzelfde circuit dan tellen de tijden van dit jaar niet meer mee). Zoals ge ziet staan daar ook niet VRL piloten tussen. Gewoon iedere piloot die op de server komt wordt gelogged.
|
|
|
Post by arnold on Dec 8, 2006 22:48:43 GMT 1
euh Frank , zou je er de wagen kunnen bijzetten ? zo zien we ook eens welke wagen er best uitkomt op een bepaald circuit.... enne : PB Kristof Engelen 1.40...ppfffttt....ikke 1.45... da ga Kristof makkelijk zat rijden als race gemiddelde , we worden weeral gedegradeerd tot rijdende chicane , kunnen we die "aliens" niet opzadelen met wat minder ( héél wat minder ) pk's ;D ?
|
|
|
Post by arnold on Dec 8, 2006 23:20:43 GMT 1
eigenaardig : ik rij ronde na ronde op de VRL server maar ik sta er niet bij op de lijst ?
|
|
|
Post by Petrol on Dec 8, 2006 23:44:05 GMT 1
Arnold, ik denk dat per wagen moeilijk gaat zijn. Ge gaat dan nog een pak meer namen op die lijst krijgen. En die mod werkt niet per chassis, als ge uw pb's wil bekijken in rF dan zult ge zien dat dat ook niet per wagen is, er wordt geen onderscheid gemaakt in deze mod. En die tijden vergelijken is relatief, denk eraan dat bij deze F1's de qualify tijden een pak lager liggen dan de racetijden door de speciale qualifybanden en de mogelijkheid om met uw koeling te spelen. De meeste van die tijden zullen dus qualify tijden zijn, gij denkt veel te snel dat ge weer een backmarker gaat zijn.
In LFS, en vroeger GPL was zoiets handig om toch ongeveer een idee te hebben van de tijden. En nu hebben we het ook in rF, bedankt Frank.
|
|
|
Post by arnold on Dec 9, 2006 9:25:44 GMT 1
En die tijden vergelijken is relatief, denk eraan dat bij deze F1's de qualify tijden een pak lager liggen dan de racetijden door de speciale qualifybanden en de mogelijkheid om met uw koeling te spelen. De meeste van die tijden zullen dus qualify tijden zijn, gij denkt veel te snel dat ge weer een backmarker gaat zijn. mee akkoord Peter , maar uw opmerking betreffende qualy tijden dat geldt ook voor mij dus het verschil zal evengroot zijn tijdens de race. maar waarom sta ik daar niet tussen ? ik heb nochtans zeker al genoeg ronden gereden online op de VRL server
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 9, 2006 10:39:06 GMT 1
Wss omdat de replay bestanden maar 2 dagen worden bijgehouden en Frank zijn prog dus enkel de die tijden heeft?
Zal deze avond eens zien, maar Frank, als je uw bestand op de replay baseert kan je de wagen er normaal bijzetten. Nuja, ik weet niet hoe dat software-technisch in elkaar zit...
|
|
|
Post by Knarf on Dec 9, 2006 11:27:49 GMT 1
Het is gebasseerd op de log bestanden werner (userdata\log\results).
Sommige bestanden kunnen wel niet geparsed worden omdat er ongeldige UTF-8 tekens in die XML steken. De versie van gisteren filterde daar al de chat messages zodat als daar een fout teken inzat dit al niet meer hinderde, nu filter ik er ook de scores en incidents uit.
Zal deze avond de nieuwe versie installeren of de server.
Teamnamen staan er nu bij. Als een piloot met meerdere auto's heeft gereden staat hij meerdere keren in de lijst (zoals ik op P3 met Williams en P12 met Ligier). Ik heb het programma nu laten lopen op mijn pc met logfiles die ik gisteren rond 17h van de server heb overgehaald dus tijden van gisterenavond staan er op dit moment niet in.
|
|
|
Post by Knarf on Dec 9, 2006 18:15:23 GMT 1
eigenaardig : ik rij ronde na ronde op de VRL server maar ik sta er niet bij op de lijst ? Nolle wanneer hebt ge gereden op de VRL server op Silverstone en wat gebruikte ge toen als naam? Ik heb alle log files van gisteren en eergisteren afgezocht naar 'arnold' maar ik vind helemaal niks terug.
|
|
|
Post by Petrol on Dec 9, 2006 19:44:03 GMT 1
Gaat er nog een update van die pb's komen? ;D
|
|
|
Post by Knarf on Dec 9, 2006 20:03:19 GMT 1
Dat wordt om de 30 minuten ge-update.
|
|
|
Post by Petrol on Dec 9, 2006 20:41:43 GMT 1
Zitten daar dan geen practice tijden bij of zo?
|
|
|
Post by arnold on Dec 9, 2006 21:16:09 GMT 1
eigenaardig : ik rij ronde na ronde op de VRL server maar ik sta er niet bij op de lijst ? Nolle wanneer hebt ge gereden op de VRL server op Silverstone en wat gebruikte ge toen als naam? Ik heb alle log files van gisteren en eergisteren afgezocht naar 'arnold' maar ik vind helemaal niks terug. arnold cottenier , heb dat zo moeten veranderen van Tim.....
|
|
|
Post by Knarf on Dec 9, 2006 21:37:18 GMT 1
We weten ondertussen wat het probleem is maar een oplossing weten we nog niet.
Het probleem is dat rFactor de resultaat bestanden op de server opslaat telkens aan het einde van een sessie (practice, kwalificaties, warmup en race).
Indien nu echter iedereen de server verlaat voor het einde van een sessie dan springt de server terug in 'wachttoestand' en breekt hij de huidig lopende sessie af. Helaas slaat rFactor dan de resultaten van die sessie niet op op de server.
We zijn dus aan het pogen uit te vissen hoe we de lopende sessie netjes kunnen laten verderlopen tot het einde van de sessie als de laatste man de server verlaat.
|
|
|
Post by Knarf on Dec 10, 2006 11:31:24 GMT 1
Het programma is aangepast zodat ook tijden van afgebroken sessies bijgehouden worden. Het team is wel onmogelijk te achterhalen in dat geval.
Ook zijn alle tijden van gisteren en eergisteren verloren gegaan in deze actie.
Tenslotte hebben we nu nog het probleem dat rFactor automatisch logbestanden opkuist na 1 week (net als replays maar dat vinden we niet erg). Als iemand toevallig weet hoe ge die periode kunt vergroten gelieve het hier dan te laten weten. Momenteel zijn het dus enkel pb's gereden in de afgelopen 7 dagen.
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 10, 2006 11:57:55 GMT 1
Replay probleem is ondertussen opgelost; rF slaat standaard 5 replays per sessie per circuit op. Dat staat nu op 50.
|
|