Deleted
Deleted Member
|
Problem
Nov 19, 2006 17:57:09 GMT 1
Post by Deleted on Nov 19, 2006 17:57:09 GMT 1
Hallo allemaal. Zit met een probleempje in mijn rFactor. Soms heb ik voor ,als ik "off-line" race , en als ik een race wil starten, dat mijn rFactor er helemaal uitgaat.Dan kan ik hem terug starten,maar begint met een schermpje waarop ik moet invullen enkele gegevens. Daarna moet ik ook mijn settings ,allemaal, terug instellen.Ook herkallibreren. Dacht eerst dat het aan een bepaalde auto lag,op een bepaald circuit, maar reed daarnet een race en gefinisht,daarna nog een paar keer en goed,en dan de volgende keer toen ik wilde race starten ,viel hij uit!! Heb al gekeken ,en mijn set-ups ben ik ook allemaal kwijt!Staan wel nog op mijne pc,maar niet meer in rFactor. Is er iemand die dit ook al eens heeft voorgehad,en zo ja,wat zou ik daaraan kunnen doen? Alle hulp is welkom!!!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Problem
Nov 19, 2006 17:58:57 GMT 1
Post by Deleted on Nov 19, 2006 17:58:57 GMT 1
Daarna kan ik wel weer racen ,hoor;Als ik de settings heb heringesteld is alles weer goed.
|
|
|
Problem
Nov 19, 2006 19:20:16 GMT 1
Post by Petrol on Nov 19, 2006 19:20:16 GMT 1
Dat ge alles opnieuw moet instellen zal komen doordat rF niet serieus kan afsluiten en al uw instellingen verdwijnen. Stel alles juist in, sluit af en maak voorlopig een backup van die instellingen (.plr file, controller files enz.). Dat is veel gemakkelijker dan elke keer alles terug in te stellen, vooral als ge bv. aangepaste controller instellingen gebruikt.
De reden van die crashes is iets anders, komt dit ook voor wanneer ge enkel wagens en circuits laad die origineel bij rF zaten? Het kan zijn dat er ergens een probleem is bij een bepaalde add-on wagen die soms voor de AI geladen wordt en die een crash veroorzaakt.
|
|
|
Problem
Nov 19, 2006 21:17:38 GMT 1
Post by Timpreza on Nov 19, 2006 21:17:38 GMT 1
Een gelijkaardig probleem voor mij, maar minder erg: De helft van de keren dat ik rF opstart gebeurt dat met een andere willekeurige veel grotere resolutie. rF sluit telkens goed af, maar ik doe er goed aan om iedere keer de graphics te configureren voordat ik rF start. Ik heb dat altijd gehad. Alsof hij die instelling niet onthoud.
|
|
|
Problem
Nov 19, 2006 22:11:27 GMT 1
Post by Petrol on Nov 19, 2006 22:11:27 GMT 1
Die rfconfig slaat uw gegevens op in Config.ini, in uw rFactor map. Kan het zijn dat die op alleen lezen staat? Anders, ik weet niet of dat lukt maar misschien kunt ge daar een kopie van nemen terwijl rF op staat met de juiste instellingen en dan die file nadien manueel aanpassen. Volgens mij heb ik op RSC daar ooit eens iets over gelezen maar da ben ik al lang vergeten..
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Problem
Nov 20, 2006 10:30:25 GMT 1
Post by Deleted on Nov 20, 2006 10:30:25 GMT 1
Dat ge alles opnieuw moet instellen zal komen doordat rF niet serieus kan afsluiten en al uw instellingen verdwijnen. Stel alles juist in, sluit af en maak voorlopig een backup van die instellingen (.plr file, controller files enz.). Dat is veel gemakkelijker dan elke keer alles terug in te stellen, vooral als ge bv. aangepaste controller instellingen gebruikt. De reden van die crashes is iets anders, komt dit ook voor wanneer ge enkel wagens en circuits laad die origineel bij rF zaten? Het kan zijn dat er ergens een probleem is bij een bepaalde add-on wagen die soms voor de AI geladen wordt en die een crash veroorzaakt.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Problem
Nov 20, 2006 10:35:10 GMT 1
Post by Deleted on Nov 20, 2006 10:35:10 GMT 1
Dat ge alles opnieuw moet instellen zal komen doordat rF niet serieus kan afsluiten en al uw instellingen verdwijnen. Stel alles juist in, sluit af en maak voorlopig een backup van die instellingen (.plr file, controller files enz.). Dat is veel gemakkelijker dan elke keer alles terug in te stellen, vooral als ge bv. aangepaste controller instellingen gebruikt. De reden van die crashes is iets anders, komt dit ook voor wanneer ge enkel wagens en circuits laad die origineel bij rF zaten? Het kan zijn dat er ergens een probleem is bij een bepaalde add-on wagen die soms voor de AI geladen wordt en die een crash veroorzaakt. Met de wagens die origineel bij rF zaten rij ik zeer zelden.Kan wel zijn dat dit nu terug een heel poosje duurt alvorens het weer voorkomt. Heb voor de laatste keer(van dit voorval),2 maanden gereden zonder probleem.
|
|
|
Problem
Nov 25, 2006 16:48:42 GMT 1
Post by arnold on Nov 25, 2006 16:48:42 GMT 1
hmm rFactro is een raar iets : ik start vandaag rFactor , kies in het menu voor Join , omdat de VRL server niet online is verlaat ik dat menu en kies voor "testen" en hij loopt vast. sedertdien kan ik rFactor niet meer draaien , loopt vast op openingsscherm...ik zet de volledige map terug vanuit mijn image maar het helpt niet , blijft hangen..... iemand énig idee ?
|
|
|
Problem
Nov 25, 2006 17:02:29 GMT 1
Post by Buchinski on Nov 25, 2006 17:02:29 GMT 1
Check rFConfig.exe in uw rFactor map. Waarschijnlijk is hij daar uw video instellingen kwijtgeraakt. Bij resolution staat wss een leeg veld.
|
|
|
Problem
Nov 25, 2006 18:13:50 GMT 1
Post by arnold on Nov 25, 2006 18:13:50 GMT 1
Check rFConfig.exe in uw rFactor map. Waarschijnlijk is hij daar uw video instellingen kwijtgeraakt. Bij resolution staat wss een leeg veld. bedankt , het werkt weer !
|
|