|
Post by Arpé on Nov 3, 2006 9:24:38 GMT 1
Ik heb geen FF in rFactor. Heb al een beetje zitten rondneuzen op RSC-forum, maar wordt er niet wijzer van.
Alles staat nogthans op. Zowel bij spelbesturingen als in rF. Ik he ook de effecten op negatief gezet zoals vermeld op RSC. Ondanks dit alles heb ik totaal geen FF.
Kan er iemand helpen??
|
|
|
Post by arnold on Nov 3, 2006 9:51:41 GMT 1
Chris , ga eens naar je map "Rfactor/UserData/uw naam" en open eens in ( bv kladblok ) de file "Controller.ini" en zie eens bij het onderdeel "ForceFeedback" , daar zou onder andere in de eerste regels volgende moeten staan :
[ Force Feedback ] FFB Device Type="1" // Type of FFB controller: 0=none 1=wheel, 2=stick/custom, 3=rumble pad. FFB Effects Level="2" // Number of FFB effects to use: 0=No Effects, 1=Low, 2=Medium, 3=High, 4=Full, 5=Custom. FFB Gain="0.80690" // Strength of Force Feedback effects. Range 0.0 to 1.0. FFB Ignore Controllers="0" // Do not use FFB on: 1=controller1, 2=controller2, 4=controller3 (or add values to ignore multiple controllers)
misschien helpt dit je een beetje vooruit ? anders zou ik het ook niet direkt weten.
|
|
|
Post by Arpé on Nov 3, 2006 11:00:50 GMT 1
|
|
|
Post by Hill2button on Nov 3, 2006 11:16:02 GMT 1
Het helpt dus niet, ik heb nog steeds geen FF Heb je dit enkel in rF? Mss een probleem met het stuur zelf? Of mss geen voeding?
|
|
|
Post by arnold on Nov 3, 2006 11:17:20 GMT 1
ben eens gaan zien in rFactor zelf , dit is wat bij mij staat : ga naar customize/settings/controls daar staat bij mij bij "presets" : Keyboard , niettegenstaande ik een Logitech Momo Force stuur bezig en de pedalen. maar ik heb gezien dat je daar verschillende types stuurtjes kan kiezen. bij de tab "Force Feedback" staat bij : Force feedback type : wheel force feedback effects : medium force deefback strenght : -80% , dus wel degelijk min 80 % kijk ook hier eens naar , zijn je instellingen die je moet in windows XP zelf , ga naar start/configuratiescherm/spelbesturingen/kies je stuur/eigenschappen/instellingen... users.telenet.be/bmwman/stuur.gifanders ben ik ook ten einde raad , tenzij eens je stuur met drivers verwijderen en herinstalleren of/en rFactor eens herinstalleren
|
|
|
Post by Arpé on Nov 3, 2006 11:36:48 GMT 1
Het helpt dus niet, ik heb nog steeds geen FF Heb je dit enkel in rF? Mss een probleem met het stuur zelf? Of mss geen voeding? Ja, enkel in rF;
|
|
|
Post by Arpé on Nov 3, 2006 11:39:07 GMT 1
ben eens gaan zien in rFactor zelf , dit is wat bij mij staat : ga naar customize/settings/controls daar staat bij mij bij "presets" : Keyboard , niettegenstaande ik een Logitech Momo Force stuur bezig en de pedalen. maar ik heb gezien dat je daar verschillende types stuurtjes kan kiezen. bij de tab "Force Feedback" staat bij : Force feedback type : wheel force feedback effects : medium force deefback strenght : -80% , dus wel degelijk min 80 % kijk ook hier eens naar , zijn je instellingen die je moet in windows XP zelf , ga naar start/configuratiescherm/spelbesturingen/kies je stuur/eigenschappen/instellingen... users.telenet.be/bmwman/stuur.gifanders ben ik ook ten einde raad , tenzij eens je stuur met drivers verwijderen en herinstalleren of/en rFactor eens herinstalleren Heb ik ook geprobeerd. Heb m'n besturingsprofielen verwijdert en terug aangemaakt, het helpt niet. Beide lichtjes op het stuur branden. Als ik het in windows test heb ik FF,ook in GPL... Ik versta het ook niet
|
|
|
Post by arnold on Nov 3, 2006 13:46:26 GMT 1
je kan ook eens je stuur en pedalen aansluiten bij iemand anders die rFactor heeft , kwestie van te elimineren : werkt het daar wel dan is het je pc en software , werkt het daar ook niet dan zal het eerder je stuur zijn....
|
|
|
Post by Arpé on Nov 3, 2006 14:14:19 GMT 1
9 kansen van de 10 zal het software zijn. hoe kan het anders dat het on wondows, gpl, dtm2, nascar wel werkt...?
|
|
Jos Belgium
Experienced VRL'er
Stijn Wauters
|
Post by Jos Belgium on Nov 3, 2006 14:16:02 GMT 1
Heb je je controller al gecalibreerd in rFactor?
|
|
|
Post by Arpé on Nov 3, 2006 14:25:02 GMT 1
Heb je je controller al gecalibreerd in rFactor? calibreren?? kan dat ook in rF?
|
|
Jos Belgium
Experienced VRL'er
Stijn Wauters
|
Post by Jos Belgium on Nov 3, 2006 14:43:01 GMT 1
je moet je controller eerst mappen (steer, throttle, brake, ...) Dat doe je onder "Control" -> "Player" -> "Controller" -> mappings Eerst functie aanduiden en dan de juiste pedaal/knop/whatever gebruiken.
Er zijn nog mensen die hiermee problemen hadden. Kan goed zijn dat je daardoor ook geen FF had.
|
|
|
Post by Arpé on Nov 3, 2006 14:51:00 GMT 1
je moet je controller eerst mappen (steer, throttle, brake, ...) Dat doe je onder "Control" -> "Player" -> "Controller" -> mappings Eerst functie aanduiden en dan de juiste pedaal/knop/whatever gebruiken. Er zijn nog mensen die hiermee problemen hadden. Kan goed zijn dat je daardoor ook geen FF had. Dat heb ik ook gedaan, maar het veranderd niets
|
|
Jos Belgium
Experienced VRL'er
Stijn Wauters
|
Post by Jos Belgium on Nov 3, 2006 15:05:59 GMT 1
Bij andere sims heb je dus force feedback, dus aan je stuur zal het niet liggen...
hoe staan je instellingen onder de tab "Force Feedback"?
|
|
|
Post by Arpé on Nov 3, 2006 15:15:35 GMT 1
Heb je msn?
|
|