spyder
Rookie VRL'er
Hans Poelmans
|
Post by spyder on Nov 2, 2006 17:43:44 GMT 1
Iemand tips voor een beginneling ivm racen met high powered cars ? moet me voorbereiden op de f1 1979 cup maar dit is hard !!
heb al wat geoefend met de ETCC en dit lukt vrij goed ! ook al met jietse melotte gespeeld met v8 supercars maar deze zijn echt erg moeilijk !!
iemand tips om goed te leren ?
nog een kleine vraag is er veel verschil tussen een formula force GP stuur van logitech en een MOMO ( buiten 2 knoppen extra en shifter )
|
|
|
Post by jansongpl on Nov 2, 2006 17:58:31 GMT 1
Als ik een auto moet leren kennen dan ga ik op mijn gemak wat rondjes rijden en probeer kalmpjes aan telkens de lat wat hoger te leggen. Eveneens kan je op die manier het circuit beter leren kennen. Zo ga je zien waar je na de bocht voluit kan gaan of waar je voorzichtig moet zijn. Je zult eveneens punten vinden waar je moet remmen en herkenningspunten waar je bvb moet gas lossen enz...
Kruipen, Stappen, lopen en ....... Racen ;D
Succes hé
|
|
|
Post by Hill2button on Nov 2, 2006 18:25:55 GMT 1
Iemand tips voor een beginneling ivm racen met high powered cars ? moet me voorbereiden op de f1 1979 cup maar dit is hard !! heb al wat geoefend met de ETCC en dit lukt vrij goed ! ook al met jietse melotte gespeeld met v8 supercars maar deze zijn echt erg moeilijk !! iemand tips om goed te leren ? nog een kleine vraag is er veel verschil tussen een formula force GP stuur van logitech en een MOMO ( buiten 2 knoppen extra en shifter ) De VRL races zijn zonder aids, behalve dan auto-clutch. Oefen nooit met aids op, dat helpt u geen stap vooruit. Ik heb zelf 2 jaar GPL verprutst door met de aids te blijven rijden; daar leer je echt niks mee. Neem de simpelste auto (ik denk de Williams) en ga rijden, rijden, rijden en rijden. Circuitkennis is essentieel, je moet elke meter asfalt weten liggen en die gebruiken. (terwijl je steeds 2 banden binnen de witte lijnen houdt ) Op dit moment zijn er nogal weinig/geen setups voor Laguna Seca. Zoek iets vergelijkbaar, bijvoorbeeld een Kyalami set met meer vleugel en wat aangepaste gears. Een Nordschleife setup werkt doorgaans overal aangezien dat circuit zo divers is. Hangt er wat van af; ben zelf trouwens ook op zoek naar een goeie setup voor de Williams, weet te zeggen als je er één gevonden hebt. Heb zelf nog niet met die Supercars gereden maar ik kan me wel voorstellen hoe die bakken rijden. Veel te zwaar, massas power en genoeg koppel om het asfalt uit de grond te trekken... ik zou daar niet mee beginnen. Nuja, elke auto is op zijn eigen manier moeilijk. Die F1's hebben veel power maar voor de rest vallen die wel mee. De Meganes van vorige week zijn stukken trager maar echte bitches. Steek ne vinger uit en die rukken uwe ganse arm af. Het is een evenwichtsoefening en er is geen kant-en-klaar recept, dat maakt het net zo interessant. Succes!
|
|
spyder
Rookie VRL'er
Hans Poelmans
|
Post by spyder on Nov 2, 2006 19:09:55 GMT 1
welja , volgende week trainen met jietse vandaag met hem met v8cars op bathurst , is ni echt goe gekomen voor mij was meer bumpercars met de zijkant
|
|
|
Post by Timpreza on Nov 2, 2006 22:00:08 GMT 1
Bathurst is enorm moeilijk door de rare bochten dichte muren en hoogteverschillen. Jietse is ook héél rap, dus kijk u daar niet scheel op.
T'is een kwestie van stillekes aan u grenzen af te tasten. ZONDER rijhulpen (misschien enkel clutch assist als ge geen koppelingspedaal hebt). Met de F1 79 (al alle andere mods ook, maar vooral de 79 is daar gevoelig voor) is het bvb belangerijk om in het begin vroeg op te schakelen en laag in toeren te blijven, eerst de feeling in de auto krijgen, en dan pas de power leren controleren. Ge gaat geen powerslide controleren als je geen voeling hebt met het chassis. In het begin dus beter een versnelling te hoog zitten, vooral in de bochten. Los iedere keer netjes je gas als je schakelt, en kom voorzichtig weer op het gas als je voelt dat de grip er is. De pedalen zijn geen stampers, je moet ze heel geleidelijk indrukken, en hetzelfde geldt voor u stuur, alles moet soepel bediend worden zonder zotte bruuske maneuvers, zeker in het begin. Hoe beter je voeling met de physics word hoe sneller je reacties zullen zijn, maar in het begin rijd de auto met u, en dat moet je tegengaan door rustig en op een gecontroleerd tempo voeling te kweken. Blijven trainen, vooral op langere afstanden zonder brokken. Je bent niets met een snelle ronde als je geen 3 ronden op de baan blijft. Een goede setup maakt veel uit, maar het zijn geen wondermiddels. Als je geen voeling hebt met de auto gaat geen enkele setup je helpen, maar aan de andere kant kan een slechte setup je het alleen maar moeilijker maken. Ga zelf niet prutsen aan setups als je denkt te weten wat je doet, alles heeft invloed op mekaar en het is altijd een compromis zoeken. Kijk ook naar replays van anderen, bestudeer hun rijgedrag in slowmotion. Er zitten heel snelle mannen hier, zoals ik zei, leer eruit, maar geraak niet ontmoedigd, houd er rekening mee dat de kans zit erin dat je nooit zo snel zult worden. De één heeft meer talent dan de andere, da's geen schande.
|
|
spyder
Rookie VRL'er
Hans Poelmans
|
Post by spyder on Nov 3, 2006 10:21:29 GMT 1
ben al ontmoedigd geraakt opt begin maar nu begon het weer te kriebelen
|
|
spyder
Rookie VRL'er
Hans Poelmans
|
Post by spyder on Nov 3, 2006 14:00:27 GMT 1
net wat zitte oefene met jietse en zit 4.6 sec trager als hem
toch niet slecht imo als noob met zo moeilijke auto - track
|
|
|
Post by Timpreza on Nov 3, 2006 22:44:15 GMT 1
Zeker niet slecht nee. Ik weet niet wat voor tijden Jietse al rijd, maar die zal wel ergens in de 1:19's zitten zeker? +4,6s is een goed begin.
|
|