Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 10, 2006 21:09:23 GMT 1
Ik zit dus met een probleem dat ik in lfs ook al een beetje maar niet zo fel als in rfactor.
Als ik snel ga dan klopt mijn stuur zo de hele tijd van links naar recht. Dus de rechte lijn overkome is een echt avontuur waarbij ik regelmatig de buitekante ram. Ik vind dit echt niet meer tof. Ik heb men force feedback al negatief gezet. Dit lost het probleem op bij lage snelheid maar niet bij hoge snelheid.
Iemand enig idee waar ik dat kan instellen? of wat ik moet veranderen?
Mijn stuur is een logitech formula force gp
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Oct 10, 2006 21:37:28 GMT 1
Misschien de speed sensitivity zeer licht verhogen. Rond de 10% of zo.
|
|
|
Post by Hill2button on Oct 10, 2006 21:39:52 GMT 1
Ik zit dus met een probleem dat ik in lfs ook al een beetje maar niet zo fel als in rfactor. Als ik snel ga dan klopt mijn stuur zo de hele tijd van links naar recht. Dus de rechte lijn overkome is een echt avontuur waarbij ik regelmatig de buitekante ram. Ik vind dit echt niet meer tof. Ik heb men force feedback al negatief gezet. Dit lost het probleem op bij lage snelheid maar niet bij hoge snelheid. Iemand enig idee waar ik dat kan instellen? of wat ik moet veranderen? Mijn stuur is een logitech formula force gp Ik zou de force eens proberen wat lager te zetten.
|
|
|
Post by Timpreza on Oct 10, 2006 22:12:17 GMT 1
Ik had dit vroeger met gtr, en da's volledig aan u FF instellingen te wijten. Zoeken en experimenteren met u veer en demper instellingen van u stuur, en u ff strengt in rF.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 10, 2006 22:15:21 GMT 1
Loco heeft mij just ff geholpe en men stuur is dus gewoon verslete zit speling op. Ik heb al zijn instellingen overgenomen en nog helpt het niet. As ik de sensitivity op men stuuras lager zet minderd da wel ma dan stuurt het weer moeilijker.
Ga morge es probere da wa vaster te krijge. en dan maar hope da de G25 rap verkrijgbaar is. Dan gaat het veel beter gaan ;D ;D ;D
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 11, 2006 7:34:06 GMT 1
Ik zit dus met een probleem dat ik in lfs ook al een beetje maar niet zo fel als in rfactor. Als ik snel ga dan klopt mijn stuur zo de hele tijd van links naar recht. Dus de rechte lijn overkome is een echt avontuur waarbij ik regelmatig de buitekante ram. Ik vind dit echt niet meer tof. Ik heb men force feedback al negatief gezet. Dit lost het probleem op bij lage snelheid maar niet bij hoge snelheid. Iemand enig idee waar ik dat kan instellen? of wat ik moet veranderen? Mijn stuur is een logitech formula force gp Ik zou de force eens proberen wat lager te zetten. Idd, enkel bij rF moet ik mijn FF-kracht verminderen tot -69, van het moment dat ik verder als -70 ga, begint mijn stuur eveneens een eigen leven te leiden (DFP trouwens)
|
|
|
Post by arnold on Oct 11, 2006 13:50:42 GMT 1
ik weet van vroeger dat ik bovenstaand probleem heb opgelost door de instellingen in Windows(XP) in te stellen :
Start/Configuratiescherm/spelbesturingen dan "eigenschappen" , "instellingen" en dan de instellingen wijzigen zoals op de foto ( venster links onderaan "instellingen" ).
wat héél belangrijk is : "kracht van veereffect" op nul ! en dan onderaan "centreerveer" vinkje aan en op nul , kan ook gebeuren dat je het vinkje zelfs moet wegdeon , dit moet Je zelf eens uittesten ! veel succes.
|
|
spyder
Rookie VRL'er
Hans Poelmans
|
Post by spyder on Nov 4, 2006 15:29:17 GMT 1
een kleine deadzone instellen kan mss helpen had dit ook bij mijn ineuwe formula force soms heb dat zo opgelost !
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 5, 2006 23:20:35 GMT 1
Ik ga rfactor even laten vallen tot als ik mijn G25 heb. Hij zou deze week toch es moete aankomen. ma in lfs heb ik totaal geen last hiervan. Alleen naar het einde van een race toe heb ik iets minder gas. Hoe dat komt geen idee maar zal wellicht volgende week ook wel opgelost zijn
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 6, 2006 15:24:09 GMT 1
Ik heb een gelijkaardig probleem:
Zowel in LFS als rFactor: stuurtje (Logitech MoMo FF, die zwarte met dat rood streepke).
Bij start van sessie (qual, race, ...) geen probleem, stuurtje loopt mooi recht. Als ik echter een paar keer zwaar en snel moet tegensturen of zo, loopt het plots niet meer recht. Om dan rechtdoor te rijden moet ik mijn stuur +/- 20° naar rechts houden (bijna altijd naar rechts).
FF instellingen staan bij mij sowiezo heel laag (in LFS op 6 denk ik, en in rFactor op 10%, en FF effects op low). Dus het stuurtje voelt heel licht aan om te sturen, wat ik graag heb.
Nog iemand anders dit probleem ?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 6, 2006 19:29:32 GMT 1
Bij de momo racing force zijn het normaal de pedalen die problemen geven, stuur is, buiten speling op as en FF normaal ok. Probeer eerst eens met DXtweaks te kijken wat je stuur juist doet (zoek in forum op dxtweak voor een link). De sensor van het stuur is geen pot maar zo'n digitaal draaiwieltje gelijk in een oude muis, dus daar kan niet veel mee misgaan (waarom maken ze ook zoiets niet voor de pedalen???), wat ge wel zou kunnen doen is de achterkant er eens afhalen en dat wieltje eens goed doorblazen, mss is er wat stof tussen geraakt.
|
|