Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 29, 2006 14:19:33 GMT 1
Heb mij een nieuw scherm gekocht,en heb reeds de instellingen gedaan,maar heb nog probleempjes! + de reactietijd van stuur is niet correct.De wagen reageert een fractie van een seconde te traag.Ook mijn opschakelen gebeurt iets trager. + Voor men racet ziet men de wagen waarmee men gaat rijden,en die staat rond te draaien. Vroeger draaide die vlot rond,nu gebeurt dit in snokjes(draait niet vlot rond) +de tekst die verschijnt,net voor sluiten van spel,(dus,die van beneden naar boven scrollt) verplaatst zich ook niet vlot. In LFS is da alles wel zeer goed! P.S. Scherm is FP91G X TFT >
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 29, 2006 14:20:25 GMT 1
Sorry,vergeten. Da is enkel maar in rFactor
|
|
|
Post by Hill2button on Sept 29, 2006 14:34:53 GMT 1
Die problemen kunnen niets met uw scherm te maken hebben.
Je blijft nogal vaag, je heb "instellingen" aangepast?
Eerst en vooral: een lcd heeft een vast resolutie en refresh rate, zorg dat die zowel in windows als in rfactor op de standaard resolutie en hz voor uw scherm staan. Een lcd heeft maar één goede resolutie.
Als dat correct is ingesteld en je hebt dan nog problemen dan ligt dat hoogst waarschijnlijk aan de drivers van uw grafische kaart. Als je te lage fps haalt zet je best het detail wat lager, kies maximaal DX8, NIET DX9.
Over die vertraging bij het sturen, hoeveel is "een fractie"? Want ik heb ook al gemerkt dat er een ietsiepietsie vertraging opzit.
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 29, 2006 15:24:15 GMT 1
Die vertraging in rF heeft iets te maken met een instelling van u grafische kaart. Een klein detailke dat ge moet aan of afvinken, maar ik weet het niet uit mijn hoofd. Het maakt een groot verschil in de reactie van uwen auto. Ik zou eens moeten kijken vanavond op mijn race-pc. Ik veronderstel dat de rest ook aan de configuratie van u grafische kaart zal liggen. Waarschijnlijk DX9 gekozen zoals Werner zegt, en teveel FSAA enz.
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 29, 2006 19:32:57 GMT 1
Aha, gevonden. Als je een NVidia hebt moet je deze instelling zoeken: forum.rscnet.org/attachment.php?attachmentid=310945&d=1126142503(als dat tegenwoordig nog in de drivers zit) en dat getal op 0 zetten. Dat nam bij mij alle steering lag weg. Dat is het aantal frames dat je videokaart op voorhand rendert. Met andere woorden, als daar 3 staat loopt u videokaart in principe vlotter, maar je beeld komt 3 frames te laat met zijn reacties op je stuur. Momenteel heb ik die optie gelukkig niet op mijn ATI. Mocht je toch een ATI hebben, het schijnt dat je dat als "Flip Queue Size" moet zoeken, maar ik vind da niet terug bij mij.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 30, 2006 10:39:07 GMT 1
Jaaaaaaaaaaa! da wast.Bedankt ,Tim Die vertraging is weg,auto's draaien nu ook vlot rond, en de eindtekst komt nu ook vlot voorbij!!
|
|