Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 21, 2006 14:35:32 GMT 1
Zoals het merendeel van de mensen hier.. Na een hele lange tijd GTL gespeeld te hebben, en FF voelde héél goed aan, sporadisch rF opgestart maar nooit het gevoel gehad dat FF goed zat bij rF. Nu, na +500 rondes met '79 mod van rF, even kort GTL opgestart en was compleet men goed FF-gevoel van kort ervoor kwijt Dus puur kwestie van gewoonte, binnenkort is TDUnlimited wel het summum
|
|
fiorano
Rookie VRL'er
Cas
|
Post by fiorano on Sept 5, 2006 13:33:34 GMT 1
Hoi,
Laatst heb ik de demo van rfactor gedownload. Op zich loopt het wel goed (800*600), maar soms blijft het heel even hangen. Ik heb een geforce 5200 videokaart. Ik twijfel nu om het spel te kopen.
Zal het spel volgens jullie als je online speelt nog meer van het systeem vergen en dus minder goed lopen?
En de f1 auto is zo goed als onbestuurbaar (ik race met keyboard). Weet iemand of je de gevoeligheid anders kunt instellen van je keyboard. Ik ben dit nog niet tegengekomen. Alvast bedankt,
Fiorano
|
|
|
Post by arnold on Sept 5, 2006 13:54:59 GMT 1
Hoi, Laatst heb ik de demo van rfactor gedownload. Op zich loopt het wel goed (800*600), maar soms blijft het heel even hangen. Ik heb een geforce 5200 videokaart. Ik twijfel nu om het spel te kopen. Zal het spel volgens jullie als je online speelt nog meer van het systeem vergen en dus minder goed lopen? En de f1 auto is zo goed als onbestuurbaar (ik race met keyboard). Weet iemand of je de gevoeligheid anders kunt instellen van je keyboard. Ik ben dit nog niet tegengekomen. Alvast bedankt, Fiorano hmm , een geforce 5200 is eigenlijk wel een buttom kaart , m.a.w. zeker niet geschikt om te gamen..... ik denk dat de meesten onder ons zelfs op een resolutie draaien van 1024 X 768 , ik zou je dan ook niet aanraden om met je huidige configuratie het spel te kopen , je zal er alleen maar door gefrustreerd raken , maar dit is énkel mijn eigen opinie hé ! btw : hoe ziet je volledige configuratie er uit ? Cpu , Memory , monitor , OS , hoeveel geheugen heeft de videokaart ?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 5, 2006 14:02:28 GMT 1
Is idd geen high-end kaart. Online-framedrops (lag) hangen van uw verbinding af en meestal ook van de fysieke plaats en capaciteit van de server (zo laag mogelijke ping). Eigenlijk voor de techneuten onder ons maar of ge nu online speelt of niet, puur grafisch zal dat niet veel uitmaken. Heb het nog niet echt kunnen testen maar online zou misschien zelfs beter moeten lopen (los van lag), omdat de CPU dan niet belast wordt met het weggedrag van de AI te bepalen. CTRL+F is om uw FPS te checken. Voor grafisch beter uit de voeten te komen (en framedrops te vermijden) kan je allereerst in uw rF-config (staat in rF-map - icoon met engelse sleutel) uw rendering op Dx7 zetten, en daarna ingame evt. nog het detail naar beneden halen met video options. Een "schone" pc en harde schijf doen ook wonderen
|
|
randy
Rookie VRL'er
|
Post by randy on Sept 5, 2006 15:17:31 GMT 1
kan je de fps ook limiteren zodat hij constant op 45 of 50 draait zoals in LFS
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 6, 2006 7:25:23 GMT 1
kan je de fps ook limiteren zodat hij constant op 45 of 50 draait zoals in LFS Geen idee, maar iets dat in de buurt komt bij de video options is auto detail FPS (past detail aan zodat je opgegeven FPS haalt), en dat werkte niet echt bij mij
|
|
fiorano
Rookie VRL'er
Cas
|
Post by fiorano on Sept 7, 2006 16:24:57 GMT 1
Hoi,
Bedankt voor de tips. De fps is tussen de 35 en 42 tijdens de race. Bij de start begint het bij 23 en loopt dan op. Mijn systeem is een Intel 2800, 21 inch monitor. Volgens mij heeft de video kaart 256 mb geheugen. Het spel blijft denk ik een keer per twee ronden even hangen. Is het verstandig om het te kopen denken jullie?
|
|
|
Post by arnold on Sept 7, 2006 16:38:59 GMT 1
Hoi, Bedankt voor de tips. De fps is tussen de 35 en 42 tijdens de race. Bij de start begint het bij 23 en loopt dan op. Mijn systeem is een Intel 2800, 21 inch monitor. Volgens mij heeft de video kaart 256 mb geheugen. Het spel blijft denk ik een keer per twee ronden even hangen. Is het verstandig om het te kopen denken jullie? als je in je map van rFactor kijkt zie je een file "rF Config.exe" staan , dubbelklik daar even op en dan kan je bij "shader level" je Dx instellingen aanpassen , kies daar voor ofwel "balanced DX8" of voor de beste performantie "performance DX7" , dit zou je frames een stuk moeten optrekken.....
|
|
|
Post by arnold on Sept 7, 2006 16:39:37 GMT 1
kan je de fps ook limiteren zodat hij constant op 45 of 50 draait zoals in LFS zie mijn post verder ( antwoord aan Fiorano ) i.v.m.met de DX instellingen......
|
|
|
Post by jansongpl on Sept 8, 2006 21:24:27 GMT 1
wat is eigenlijk belangrijker bij Rfactor : een goeie videokaart (nu een Ti 4800 SE ) of wat beter geheugen (nu een 512Mb DDR 266mhz)
Van videokaart kan ik alles dat 8X agp is gebruiken en van geheugen kan ik 400Mhz steken met max 1Gb per slot.
|
|
Jos Belgium
Experienced VRL'er
Stijn Wauters
|
Post by Jos Belgium on Sept 9, 2006 9:25:12 GMT 1
Een goede videokaart gaat meer uithalen dan wat meer of extra geheugen.
Ik heb nu een gainward 7800 gt (met 7900 chipset in) met 512 mb ram op, en ik draai rfactor nu op maximum kwa graphics.
systeem: amd sempron 2800 (2 ghz) 1024 mb ddr ( 2*512) gainward videokaart (agp 8x) en genoeg hard disk space natuurlijk..
|
|
Jos Belgium
Experienced VRL'er
Stijn Wauters
|
Post by Jos Belgium on Sept 9, 2006 9:26:31 GMT 1
als je in rfactor "ctrl" + F doet, kun je zoals in lfs de framerates zien. met alles op maximum zit ik met een framerate van 30-50 fps
|
|
|
Post by Knarf on Sept 9, 2006 9:35:29 GMT 1
Hoi, Bedankt voor de tips. De fps is tussen de 35 en 42 tijdens de race. Bij de start begint het bij 23 en loopt dan op. Mijn systeem is een Intel 2800, 21 inch monitor. Volgens mij heeft de video kaart 256 mb geheugen. Het spel blijft denk ik een keer per twee ronden even hangen. Is het verstandig om het te kopen denken jullie? Hoeveel geheugen. Dat het 2 keer blijft hangen lijkt me te zijn dat hij textures ofzo moet inladen omdat hij niet genoeg geheugen heeft. Die intel2800 is zeker goeg genoeg. Heb je geen idee welke videokaart je precies hebt ?
|
|
|
Post by Knarf on Sept 9, 2006 9:36:50 GMT 1
wat is eigenlijk belangrijker bij Rfactor : een goeie videokaart (nu een Ti 4800 SE ) of wat beter geheugen (nu een 512Mb DDR 266mhz) Van videokaart kan ik alles dat 8X agp is gebruiken en van geheugen kan ik 400Mhz steken met max 1Gb per slot. videokaart Ikzelf heb een Geforce 6600GT en heel tevreden over. AMD64 3000+ 1024 Mb RAM Geforce 6600 GT 512Mb Op hoogste detail zonder problemen in DX8.
|
|
randy
Rookie VRL'er
|
Post by randy on Sept 9, 2006 10:57:29 GMT 1
hoeveel fps moet je uiteindelijk hebben om vlot one-line te kunnen spelen
|
|