Jos Belgium
Experienced VRL'er
Stijn Wauters
|
Post by Jos Belgium on Aug 17, 2006 23:14:25 GMT 1
Hello, Ik heb sinds kort ook een licentie voor rFactor (joy joy). Eerste indruk: wat een crappy besturing :s, naderhand ergens gelezen dat ge de ratings onder controllers (voor simulatie) best zo dicht mogelijk bij 0 zet. Heb ik gedaan en besturing is nog "redelijk" tov lfs (opm: eerste sim da'k ooit gespeeld heb met stuur is lfs, dus kan mss aan mij liggen ). Maar nu: videoinstellingen. Ik heb een amd 2800+ (2ghz) en een agp nvidia 6800 le (128 mb) met forceware 84.21 staan. En men pc blijft bij sommige (of tot nu toe alle combinaties) da'k gereden heb regelmatig is "hangen". Men vraag is hier welke settings voor mij toch goed zouden zijn en toch nog redelijk goede fps/grafische prestaties te halen?
|
|
|
Post by Hill2button on Aug 18, 2006 7:45:18 GMT 1
Hello, Ik heb sinds kort ook een licentie voor rFactor (joy joy). Eerste indruk: wat een crappy besturing :s, naderhand ergens gelezen dat ge de ratings onder controllers (voor simulatie) best zo dicht mogelijk bij 0 zet. Heb ik gedaan en besturing is nog "redelijk" tov lfs (opm: eerste sim da'k ooit gespeeld heb met stuur is lfs, dus kan mss aan mij liggen ). Maar nu: videoinstellingen. Ik heb een amd 2800+ (2ghz) en een agp nvidia 6800 le (128 mb) met forceware 84.21 staan. En men pc blijft bij sommige (of tot nu toe alle combinaties) da'k gereden heb regelmatig is "hangen". Men vraag is hier welke settings voor mij toch goed zouden zijn en toch nog redelijk goede fps/grafische prestaties te halen? Ik heb de grafische settings op "auto" staan. Wat vooral helpt is Shadows op low of medium zetten en Anti-Aliasing op 1x te zetten. Verder kies je met uw systeem best voor DX8, DX9 is merkelijk zwaarder. DX9 is iets mooier maar zo groot is het verschil niet. Als DX8 nog te zwaar blijkt kan je nog voor DX7 kiezen. En je resolutie uiteraard, ik heb een LCD en kan dus maar één résolutie kiezen, maar als je een crt hebt zou ik niet groter gaan dan 1280x1024. rF is inderdaad zwaarder voor je systeem dan LFS, maar het is wel mooier en grafisch realistischer, vergelijk de BMW F1 wagens maar...
|
|
|
Post by Knarf on Aug 18, 2006 8:17:08 GMT 1
Over die besturing: die is in LFS echt wel goed, daar geef ik u gelijk in. Maar in rFactor ook wel. Maar rFactor haalt bij mij vooral punten op het 'immersion' gevoel. Ge hebt echt het gevoel dat ge snel zijt aan het gaan, het geluid draagt door ook toe bij, en ook het feit dat als ge crashed dat het wel eens gedaan kan zijn. Als ge met de F1-1979 tegen 80Km/h ne muur raakt bestaat er al heel veel kans dat ge het kunt schudden. Dat draagt echt bij tot de schrik factor die in LFS totaal afwezig is bij mij.
Over uw grafisch probleem. Ik ken die videokaart niet, maar ik heb volgend systeem: AMD64 3000+ AGP GeForce 6600GT 256Mb
En ik draai rFactor zonder enig probleem op 1280x1024, Ultra high detail en DX8.
Die DX9 is hier ook niet te doen.
|
|
|
Post by Buchinski on Aug 18, 2006 9:47:49 GMT 1
Tja, elke keer ge een nieuwe sim installeertis het een beetje zoeken..en de vorige was natuurlijk altijd beter dan diegene die je nu hebt. Ook LFS gaat bij mij niet vrijuit : ik ben regelmatig instellingen kwijt bij LFS, meestal de conytollers en daarbij vertikt hij het dan meestal nog tot de onvermijdelijke reboot om mijn assen te herconfigureren. Om maar te zeggen : t is altijd wat met eender welke sim.
een veelgehoorde klacht/aanpassing die de meesten telkens weer schijnen te vergeten is dat als je een Logitech Momo controller hebt je de FF-effects moet OMDRAAIEN ... t.t,z, : op -100 zetten ipv op 100...
Stutters komen ook op mijn systeen (3Ghz, 256MB ATi card) ooko nog regelmatig voor, vooral dan als er veel wagens tegelijk in beeld (zouden moeten) zijn ..zoals in de pits. Details wat lager zetten, visible opponents hoeven niet gelijk op 56 dacht ik ...als ik 10 wagens voor mij kan zien volstaat dat al wel..vooral shadows zijn een fps killer en ook die AA en diverse filters hebben een effect..Wim heeft dat ooit eens allemaal haarfijn uitgelegd wat ansiotropic filtering en vertical sync enz allemaal net veroorzaken..
|
|
randy
Rookie VRL'er
|
Post by randy on Aug 18, 2006 10:08:22 GMT 1
Anti-Aliasing op 1x te zetten. Verder kies je met uw systeem best voor DX8, DX9 is merkelijk zwaarder. DX9 is iets mooier maar zo groot is het verschil niet. Als DX8 nog te zwaar blijkt kan je nog voor DX7 kiezen.
vraagje? waar verwijder je dat en vind ge dx7?
dank bij voorbaat
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 18, 2006 10:29:41 GMT 1
Anti-Aliasing op 1x te zetten. Verder kies je met uw systeem best voor DX8, DX9 is merkelijk zwaarder. DX9 is iets mooier maar zo groot is het verschil niet. Als DX8 nog te zwaar blijkt kan je nog voor DX7 kiezen. vraagje? waar verwijder je dat en vind ge dx7? dank bij voorbaat In uw rf-map staat een icoon met rfconfig, ffkes dubbelklikken en daar kun ge alles aanpassen.
|
|
|
Post by arnold on Aug 18, 2006 13:21:18 GMT 1
Hello, een agp nvidia 6800 le (128 mb) met forceware 84.21 staan. sorry om te zeggen maar een 6800 LE is wel een low-end videokaart.... misschien eens uitkijken ( terwijl er nog zijn ) voor een degelijke AGP videokaart , als je rond de 150 € gaat zal je al een heel eind mee kunnen... Vr gr, Arnold.
|
|
|
Post by Knarf on Aug 18, 2006 13:56:14 GMT 1
Naar het schijnt kunt ge met het programma RIVATuner extra pipelines en vertex shaders unlocken met als gevolg dat je er misschien wel een 6800 GT/ Ultra core aan overhoud.
Ge moet echter wat geluk hebben want die LE's zijn niet getest op die capaciteiten dus de kans bestaat dat uw beeld doorflipt als ge die dingen unlocked.
|
|
|
Post by Petrol on Aug 18, 2006 15:38:41 GMT 1
De controller settings moet ge idd afstemmen op uw type stuur, welk stuur hebt ge? Bij de Logitechs moet ge doen wat Willy al zei, en de Speed Sensitivity tussen 0 en 10 zetten helpt ook veel. Ik heb zelf wel wat veranderd aan die settings, de default vond ik niet echt bijzonder, maar er is héél veel dat ge kunt aanpassen. Moest ge een Logi DFP hebben wil ik u mijn controller file wel eens opsturen om te testen.
|
|
Jos Belgium
Experienced VRL'er
Stijn Wauters
|
Post by Jos Belgium on Aug 19, 2006 22:53:00 GMT 1
Hmz men kaartje is precies wat te traag om recente games aan te kunnen... Time for a final upgrade of this system, binnenkort een nieuw kaartje insteken, en ineens een deftig dan... Gainward 7800GS AGP Geforce 7800GS 512Mb DDR3, TV-out, Video In, DUAL DVI, Retail Als k daar nu ni effe mee vooruit kan, dan weet k het toch ni ze . Heb idd nog AGP systeem, en overstap naar SLI-mobo is me iets te duur. Dan maar liever deftig kaartje voor hetzelfde geld Ivm controllers: ik heb een microsoft sidewinder force feedback wheel. Alles staat zo realistisch mogelijk, maar t'is toch ni vergelijkbaar met lfs (of kan het ook aan de physics in rfactor liggen?).
|
|
|
Post by arnold on Aug 20, 2006 8:28:24 GMT 1
Hmz men kaartje is precies wat te traag om recente games aan te kunnen... Time for a final upgrade of this system, binnenkort een nieuw kaartje insteken, en ineens een deftig dan... Gainward 7800GS AGP Geforce 7800GS 512Mb DDR3, TV-out, Video In, DUAL DVI, Retail Als k daar nu ni effe mee vooruit kan, dan weet k het toch ni ze . Heb idd nog AGP systeem, en overstap naar SLI-mobo is me iets te duur. Dan maar liever deftig kaartje voor hetzelfde geld Ivm controllers: ik heb een microsoft sidewinder force feedback wheel. Alles staat zo realistisch mogelijk, maar t'is toch ni vergelijkbaar met lfs (of kan het ook aan de physics in rfactor liggen?). dit is wat ik er van terug vind : De kaart is geen '6800-killer', zo blijkt uit de diverse reviews: wie een 6800 GT of een Radeon X800 Pro in zijn systeem heeft zitten, zou er beter aan doen om zijn geld voor een overstap naar PCIe te bewaren. In games als Far Cry zou de 7800 GS wel 50% extra prestaties neerzetten ten opzichte van oudere kaarten, maar in een enkele test blijft de nieuwe nVidia zelfs achter bij bijvoorbeeld de 6800GS. Ook aan de X850XT PE heeft het nieuwe model zijn handen vol. Toch heeft nVidia met de nieuwe kaart een sterke troef in handen, valt her en der te lezen: wie in afwachting van bijvoorbeeld de Socket M2-borden nog even alles uit de AGP-kast wil halen, haalt met de 7800 GS geen miskoop in huis. hieronder vind U 2 kaarten die ik ook kan aanbevelen , maar ik weet niet wat je voor die 7800GS moet betalen , dus vergelijken is de boodschap en op het internet kun je veel vergelijkende tests terugvinden... Vr gr, 1) S46 Sapphire Ati X1600 Pro , 512 DDR2 Agp TV-Out - DVI R , 153,27€ : www.2by2.be/shop2by2/ArtDetail.wp?artnr=VGASP10I092) X73 XFX Geforce 6800 Extreme 256 DDR Agp TV-Out - DU , 175,90€ : www.2by2.be/shop2by2/ArtDetail.wp?artnr=VGAXF34E6Gvolgens ik kan zien zou de Jouwe zo'n 350 € kosten , dan denk ik dat je er beter aan doet om toch maar te upgraden naar een systeem met PCI-Express , is mijn 'bescheiden' mening
|
|
|
Post by Knarf on Aug 20, 2006 9:08:40 GMT 1
...Alles staat zo realistisch mogelijk, maar t'is toch ni vergelijkbaar met lfs (of kan het ook aan de physics in rfactor liggen?)... Zonder hier afbraak te willen doen aan 1 van die 2 spellen want ze zijn alle 2 gewoon goed. Als ge lang 1 sim speelt dan begint ge echt te geloven dat dat realistisch is, als ge dan een andere sim speelt en die voelt wat anders aan dan uw originele sim dan voelt ge dat aan als onrealistisch. Maar misschien is de nieuwe sim eigenlijk realistischer. Heb hetzelfde meegemaakt toen ik 2 jaar aan een stuk GPL heb gespeeld. In het begin vond ik LFS ook compleet verkeerd aanvoelen.
|
|
|
Post by Petrol on Aug 20, 2006 10:52:02 GMT 1
Net hetzelfde toen ik met LFS begon, het heeft even geduurd eer ik aangepast was. Open ook eens de controller.ini file of uw eigen .ini met Wordpad of zo en bekijk al die waarden. Er is heel veel dat ge kunt aanpassen. Ik zou niet te snel zeggen dat alles op z'n realistischt staat.
|
|
|
Post by Hill2button on Aug 20, 2006 10:58:01 GMT 1
...Alles staat zo realistisch mogelijk, maar t'is toch ni vergelijkbaar met lfs (of kan het ook aan de physics in rfactor liggen?)... Zonder hier afbraak te willen doen aan 1 van die 2 spellen want ze zijn alle 2 gewoon goed. Als ge lang 1 sim speelt dan begint ge echt te geloven dat dat realistisch is, als ge dan een andere sim speelt en die voelt wat anders aan dan uw originele sim dan voelt ge dat aan als onrealistisch. Maar misschien is de nieuwe sim eigenlijk realistischer. Heb hetzelfde meegemaakt toen ik 2 jaar aan een stuk GPL heb gespeeld. In het begin vond ik LFS ook compleet verkeerd aanvoelen. Ik moet Frank idd bijtreden. Geen enkele Sim is gelijk; je zegt zelf dat je alleen nog maar LFS gespeeld hebt en wss nog heel veel ook, dus is het eigenlijk logisch dat LFS je natuurlijker zal aanvoelen. Geen enkele sim is gelijk: LFS, rF, GPL, GTR, allemaal voelen ze anders aan. Zelfs mods onderling zijn erg verschillend. Kwa besturing (en dan spreek ik niet over physics) is LFS wss de beste sim die ik al gespeeld heb. Kwa eenvoud eigelijk ook en het geheel van lfsworld is gewoon subliem. Daartegenover staat dat rF een groter gevoel van realisme en snelheid geeft, immersion zoals Frank al zei. De races voelen echter aan en de grafs zijn minder cartoony. Het feit dat echte auto's en echte circuits beschikbaar zijn is ook al een groot voordeel. Gewoon alletwee rijden en niet kiezen. ;D
|
|
Jos Belgium
Experienced VRL'er
Stijn Wauters
|
Post by Jos Belgium on Aug 20, 2006 14:10:46 GMT 1
Daar ga ik uiteindelijk wel naartoe denk ik En in ieder geval al bedankt voor al de uitleg van iedereen. Ik ga toch bij die gainward blijven, is het maximum dat je uit een agp interface kan halen, en is nog eens goed voor overclocking ook . Dit is de eerste high-end kaart ooit dat ik ga ga aanschaffen, dus zal ook eens een andere ervaring zijn. Als IT'er leef ik zo stilaan voor die dingen .
|
|