|
Post by Knarf on Apr 15, 2006 10:01:53 GMT 1
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 15, 2006 13:25:31 GMT 1
't valt redelijk mee vind ik. Die Mclaren F1 mod is wel leuk.
|
|
|
Post by Knarf on Apr 16, 2006 7:47:53 GMT 1
Die McLaren F1 wist ik niet eens maar die is ook prachtig ja. Ik vind het geluid van de Proton wel mooier. Beiden zeer geslaagde mods. rFactor begint nu toch wel een heel deel zeer mooie mods te hebben om misschien eens door elkaar te mengelen in de volgende wintertrophy - Porsche Carrera RD - F3 (ik vind het maar niks maar anderen wss wel) - GP2 RD (eigenlijk nog niet getest maar schijnt goed te zijn) - McLaren F1 (3h race op Spa met driverswaps en net voor zonsondergang starten bijvoorbeeld ) - Proton - Superkarts
|
|
|
Post by Knarf on Apr 16, 2006 7:49:43 GMT 1
|
|
|
Post by Petrol on Apr 16, 2006 22:10:44 GMT 1
Die Proton heb ik net gedownload, zag er niet slecht uit, heeft wel te veel grip om leuk te zijn voor mij maar dat ligt gewoon aan mij. Heb nadien dan even de physics onder de loep genomen, qua downforce en al is dat allemaal realistisch. Veel van die waarden leken mij wel bekend voor te komen. En ja hoor, er is nogal heel veel gekopieerd van de rFactor F1, de geometrie van de ophanging is zelfs 100% identiek. Maar dan vraag ik mij af waarom ze de 3rd spring en zo weggelaten hebben, zo'n prototypes hebben dat toch ook? Dat ze het niet echt zelf ontwikkeld hebben maar eerder gekopieerd van een bestaande wagen vind ik wel spijtig, maar het resultaat is misschien nog goed. Wat mij wel teleurstelde bij deze endurance racer is de keuze van banden: niks. 1 Type slicks met heel veel grip die niet lang zullen meegaan.
Die McLaren mod heb ik nog niet gedownload, dat zal het volgende worden.
|
|
|
Post by Petrol on Apr 16, 2006 23:19:00 GMT 1
Die McLarens spreken me meer aan. Iets te veel setupmogelijkheden naar m'n goesting en ze zijn nogal twitchy, maar met een goede setup zijn die best leuk. De default cockpitview is wel niet alles, ge zit zo laag dat ge niet veel meer ziet. Ik doe mee met die race op Spa Frank. ;D
|
|
|
Post by Knarf on Apr 17, 2006 9:31:31 GMT 1
LOL ik had ook iets in die cockpit van "Dat is precies voor grote mensen gemaakt zo ne McLaren"... Stoeleke maar eens omhoog gedraaid want op sommige punten zat ik gewoon onder mijn stuur. Is het trouwens bij anderen ook zo dat die wagen een vreemde bodem heeft. Als ik onder door eau rouge vlam en ik raak de grond dan zie ik asfalt in mijn cockpit. Als ik op Mills in het gras ga staan dan staat er gras in mijn cockpit
|
|
|
Post by Petrol on Apr 17, 2006 14:00:40 GMT 1
Ik heb dan ook even die McLaren physics bekeken en die leken me wel goed, de aero en de grip zien er allemaal realistisch uit. Ik had wat data gevonden van de echte (race)wagen en dat dan dmv een spreadsheet vergeleken. Wat me wel stoort is hun gewichtsverdeling, een straatversie van de F1 heeft een 58% achteraan, dus een raceversie, inclusief piloot zal ongeveer 56% hebben. Nu hebben ze dat zo gemaakt dat ge kunt kiezen van 53 tot 58.8, waarom?! Nu gaat iedereen rond de 53 nemen uiteraard en bye bye realisme. Als ze dat niet goed kregen dan moesten ze maar verder ontwikkelen tot ze het opgelost hadden, ik begrijp dat niet, zeker niet omdat de rest goed is..
Gelukkig zullen er in rF setup restricties mogelijk zijn dan kunt ge die bug zelf wegwerken zonder iets te veranderen.
Nog iets raars vond ik hun caster, een hele lage waarde voor een racewagen. Ik heb die hoger gezet bij m'n setup en nu voelt die beter aan.
|
|