|
Post by Knarf on Apr 5, 2006 14:57:08 GMT 1
Weet iemand eigenlijk welke versie we rijden Ik gok op Grand Prix ? Ik heb deze vraag ook maar ineens op rF.org gegooid. Zojuist eens voor het eerst op Birmingham gereden en dat is wel een leuk circuit, wat een hoogteverschillen In ieder geval als ter iemand ne setup heeft heb ik altijd interesse (momenteel toer ik rond met de Essington setup op Birmingham).
|
|
|
Post by Hill2button on Apr 5, 2006 17:33:34 GMT 1
Weet iemand eigenlijk welke versie we rijden Ik gok op Grand Prix ? Ik heb deze vraag ook maar ineens op rF.org gegooid. Zojuist eens voor het eerst op Birmingham gereden en dat is wel een leuk circuit, wat een hoogteverschillen In ieder geval als ter iemand ne setup heeft heb ik altijd interesse (momenteel toer ik rond met de Essington setup op Birmingham). Wachtwacht, is dit dezelfde Frank die tijdens het vorige F3 kampioenschap de volgende woorden sprak: "Birmingham is een snertcircuit"?
|
|
|
Post by Knarf on Apr 5, 2006 18:41:55 GMT 1
Ik denk het
|
|
|
Post by Buchinski on Apr 5, 2006 18:54:01 GMT 1
Ging Peter niet vroeg op de maand ne uber-setup klaarstomen?
Ik vind het ook een vreemd circuitje..allez tenminste als het Birmingham MP Grand Prix is dat ze bedoelen..
|
|
|
Post by petje on Apr 5, 2006 18:56:13 GMT 1
Ik heb er ook al een paar keer op gereden en voel me noch het best met de zandvoort setup van peter. Je hebt wel veel blinde bochten. Je moet eigenlijk het circuit uit je hoofd leren.
|
|
|
Post by Knarf on Apr 5, 2006 19:21:38 GMT 1
Je moet eigenlijk het circuit uit je hoofd leren. Moet dat niet met ieder circuit ? Nu moet ge het uit het hoofd leren om er niet af te vliegen, maar als ge de andere circuits niet uit het hoofd kent gaat ge ook niet bepaald snel vooruit gaan hé
|
|
|
Post by Petrol on Apr 5, 2006 19:59:40 GMT 1
Veel tijd heb ik nog niet gehad om een setup te maken, of om er rond te rijden. Vorig weekend had ik een 10 ronden geoefend online maar een definitieve setup heb ik nog niet. Voor bepaalde bochten zou ik hem zachter willen zetten, voor andere dan weer harder... Misschien dat ik vanavond iets kan posten.
Over Birmingham zelf: niet bepaald mijn favoriet, en zéker niet met de Porsche. Dit circuit hadden ze er voor mij gerust uit mogen laten.
edit: en ja, het is de lange GP versie, die hosten ze trouwens ook.
|
|
|
Post by Petrol on Apr 6, 2006 21:37:22 GMT 1
Heb net online m'n setup afgewerkt en er een 1.28.9 mee gereden, zonder te veel te cutten. core-team.org/coreteam/Petrol/PCCRD_Birmingham_V10_setup&replay.rarWaar ik zelf vooral op ga letten is de remzone van T1, daar heb ik me al een paar keer op miskeken omdat die zo snel na S/F komt (even op de lcd zien naar m'n tijd en ik had het al zitten). En ook de temperatuur van m'n achterbanden, die gingen regelmatig boven de 100. Die lastige 2e links-rechtse ga ik tijdens de race rustig genoeg proberen pakken. Voor de rest kan je bij de trage bochten heel vroeg op het gas gaan.
|
|
|
Post by WBUchinski on Apr 9, 2006 11:45:47 GMT 1
Net een aantal testrondes afgelegd met de "Peter"-setup om Birmingham wat te leren kennen....
Ik heb blijkbaar last van screen "shudder" eens ik uit mijn pitbox kom ... de hele wagen "schudt" met regelmaat van center naar links of rechts.
Heb al vanalle settings lager gezet...texture, circuit detail, shadows enz... maar het blijft bestaan. Ik heb er minder last van in "hood cam" Niet direct mijn favoriete cam maar het vermijdt dat ik Parkinson krijg na een kwartier.... Ik heb eenzelfde probleem met ALLE wagens en carsets op Lienz en hier op Birmingham enkel maar met de PCC, niet bvb met de touringcars of TC2000
|
|
|
Post by Petrol on Apr 9, 2006 13:06:21 GMT 1
Die PCC wagens zijn wel nogal zwaar voor de fps, en Birmingham ook, komt het eveneens voor wanneer je alleen rijdt?
|
|
|
Post by WBuchinski on Apr 9, 2006 14:16:27 GMT 1
Die PCC wagens zijn wel nogal zwaar voor de fps, en Birmingham ook, komt het eveneens voor wanneer je alleen rijdt? Ja, absoluut ... geen andere wagens.... en ik heb ook eens alleen op de server gereden...zelfde resultaat ..shudder
|
|
|
Post by Petrol on Apr 12, 2006 22:09:50 GMT 1
In de racemail stonds iets over een fix, die al geprobeerd?
Heb vanavond de testrace meegereden, bevindingen: pas op in T1 na de start, er is weinig plaats, zeker voor degene aan de binnenkant. Als je dikwijls uw wielen blokkeert bij het remmen gaan uw banden na de 18 ronden sprintrace geel worden tegen het einde. Voor die 18 ronden is 40 liter benzine voor mij meer dan genoeg. Ik denk dat rustig rijden gaat lonen, volgens mij gaan er meer foutjes gemaakt worden dan anders. En tijdens de testrace waren we maar met 6, misschien morgen ook niet met 22 dus, goed voor wie punten wil inhalen.
|
|
|
Post by Werner on Apr 12, 2006 22:16:01 GMT 1
In de racemail stonds iets over een fix, die al geprobeerd? Heb vanavond de testrace meegereden, bevindingen: pas op in T1 na de start, er is weinig plaats, zeker voor degene aan de binnenkant. Als je dikwijls uw wielen blokkeert bij het remmen gaan uw banden na de 18 ronden sprintrace geel worden tegen het einde. Voor die 18 ronden is 40 liter benzine voor mij meer dan genoeg. Ik denk dat rustig rijden gaat lonen, volgens mij gaan er meer foutjes gemaakt worden dan anders. En tijdens de testrace waren we maar met 6, misschien morgen ook niet met 22 dus, goed voor wie punten wil inhalen. Ik heb mezelf weer een superdrukke week bezorgd. Nog geen meter gereden, zal dus zoals vorige keer worden, gans de avond oefenen morgen. (vrijdag verlof, eindelijk) En dan moet ik nog aan LFS beginnen... Zondag ook al de hele dag weg... aiaiai!
|
|
|
Post by Hill2button on Apr 15, 2006 16:25:40 GMT 1
Well, those were interesting races!
First thing: I was able to gain many places in both starts. This is good for me, but it causes dangerous situations. Speed differences tend to get pretty high, so please, practise your starts! These are no traffic lights, you don't wait untill the guy in front of you leaves his gridspot, when the lights go green, you GOGOGO! I started the second race on P 13, after one lap I was 6th...
First race was pretty bad, Robert Maret hit me in T1 and I spun. I quickly passed other drivers that has spun too. In Lap 3 or 4 I was ahead of Darius, I braked a bit early for T1, and he hit me, but no harm was done. I took T2 as I always do and he hit me again, ... second incident in two races ...
The second race was much better, I was 6th after the first lap! I felt I was too slow for that position but I did manage to hold on to it. No mistakes, perfect pit strategy and a very exciting last few laps with Maresta!
P6, really happy with that! Certainly since I started practising 45 minutes before the start of official qualy... See you all at Spa! The team VRL home race!
|
|
|
Post by Knarf on Apr 15, 2006 17:27:18 GMT 1
Mooi gereden Werner. Zag het al staan dat je op P6 zat te toeren toen ik de server verliet. Race 1 ging voor mij vrij goed, vrij goede kwalificatie, vrij goede race. Enkel kwam op een moment mijn stuur los 2 plekken verloren. Race 2 P18 in de kwalif, beide rondes een spin ... Bij de start direct 8 plaatsen omhoog en ik zat 2 posities achter Werner. Ik dacht daar de kat uit de boom te kijken tot iemand mij listig eraf duwde (zeer twijfelachter maneuvre). Dadelijk erna in de fout door me op te jagen en voiture kapot. Seizoen is niet zo goed gelukt voor mij tot nu toe maar ja. Soms toch eens een flits laten zien :-) Werner en Peter staan wel mooi in de rangschikking
|
|