|
Post by Petrol on Mar 18, 2006 23:28:20 GMT 1
Deze keer ben ik er vroeg bij, ;D hieronder weer een setup en replay van mezelf met de GT3 op Essington. Voor mij lukt het om sneller te zijn als ik in bepaalde bochten in 3e blijf, ik heb nu een 1.45.6. De setup is ook weeral wat assymetrisch door de camber, en een beetje overstuur. Als ik nog veranderingen aanbreng zal ik die later ook nog posten, we hebben nog bijna 2 weken. Op dit snel circuit met gemakkelijke pitlane zal een strategie zonder pitstop niet lonen denk ik, hoewel het aantal ronden van de race nog niet aangekondigd is, kan nog interessant worden. core-team.org/coreteam/Petrol/PCCRD_Essington_V10_setup&replay.rar
|
|
|
Post by Knarf on Mar 26, 2006 20:17:38 GMT 1
Hoe hercalibreert ge eigenlijk uw stuur in rFactor Mijne rem blijft dus hangen een heel klein beetje hangen merk ik nu... Maar ik krijg dat niet opgelost
|
|
|
Post by Hill2button on Mar 26, 2006 20:57:48 GMT 1
Hoe hercalibreert ge eigenlijk uw stuur in rFactor Mijne rem blijft dus hangen een heel klein beetje hangen merk ik nu... Maar ik krijg dat niet opgelost Wss de potentiometer zelf?
|
|
|
Post by Knarf on Mar 26, 2006 21:01:07 GMT 1
Kan zijn. Maar als ik gewoon eens kan hercalibreren is dat opgelost zou ik denken ?
|
|
|
Post by Petrol on Mar 26, 2006 21:16:18 GMT 1
Gewoon opnieuw die axis toewijzen dacht ik, en dan ziet ge ook direct wat uw pedaal doet met die balkjes. Uwe controller begint te verslijten zeker, eerst uw schakelknoppen, nu uw rempedaal? ;D
edit: als dat niet lukt kunt ge misschien nog 'ns in Windows zelf calibreren?
|
|
|
Post by Knarf on Mar 26, 2006 21:43:23 GMT 1
Opnieuw toewijzen heb ik geprobeerd maar heeft niet echt geholpen. Zal dat nog eens proberen. Soms gaat het balkske helemaal weg, maar soms ook niet (tot ik de pedaal echt nog eens omhoog trek). Mss dat bij mijn hercalib hij toevallig nog eens correct omhoog ging.
Die pedaal is trouwens al lang versleten, de veer is al zeer lang over en ze werkt nu met een mouchen balleke.
En die schakelknop ik weet niet, in LFS en GPL heb ik er totaal geen last van, ook niet in de GPL race vorige week enkele dagen nadat ik zoveel miserie had tijdens de rF race. Ik heb in ieder geval die settings in mijne .plr file verandert wat ge zei en tot nu toe marcheert dat vlekkeloos :-)
Het stuurke is een jaar of 3 oud en het stuur zelf werkt imo nog zoals nieuw op die ene schakelknop na mss dan. De pedalen hebben idd hun beste tijd wel gehad. Maar ja, 50€ en 3 jaar lang behoorlijk intensief gebruik is een mooi prijs/kwaliteit verhouding :-)
|
|
|
Post by Knarf on Mar 27, 2006 21:29:21 GMT 1
Ik zet men geld deze keer in ieder geval op Robert Maret (als hij op de baan blijft). Die zat juist lange afstands testen te doen met tijden om van achterover te vallen.
|
|
|
Post by Hill2button on Mar 27, 2006 21:36:39 GMT 1
Nah, Andras is met een straat voorsprong de snelste. Die is heel constant, zet zelden een voet mis. Wist je dat Robin Verdegaal tweede is geworden in het laatste GTP seizoen? En wie was eerste? Jawel, Huttu. (was net even op zoek naar dat resultaat, maar ondertussen is hij blijkbaar teruggevallen naar P4) Maar goed, Robin is van hoog niveau, en Andras is nog beter, om u een gedacht te geven!
|
|
|
Post by Knarf on Mar 27, 2006 21:40:19 GMT 1
Hier vind ge trouwens nieuwe textures voor Essington (staat ook in het rf.org forum) : sln.rscsites.org/
|
|
|
Post by WBuchinski on Mar 27, 2006 21:45:12 GMT 1
Oew .. nog werk aan de winkel ...zit aan 1.53 en dat is 8 sec off pace met Maret die daarnet aan het testen was...
Probleem is dat *als* de Porsche "zijn gat uitslaat" dat ik het moeilijk kan opvangen.... hij gaat dan wat overreageren naar den andere kant...
He vertrekkende van Peter zijn set al wat toe-out toegevoegd achteraan en de rollbar wat strakker gezet en nu is het iets gebeterd maarik lever tosnelheid in op de rechte stukken... tot hoe laag zou ik in vleugel kunnen gaan?
|
|
|
Post by Knarf on Mar 27, 2006 21:48:54 GMT 1
Probleem is dat *als* de Porsche "zijn gat uitslaat" dat ik het moeilijk kan opvangen.... Op lage snelheid -> Stuur recht zetten en gas geven... Raar machien diene Porsche :-)
|
|
|
Post by Petrol on Mar 29, 2006 22:44:00 GMT 1
Hoe lager ge de vleugel zet hoe sneller ge overstuur zult gaan in de snellere bochten, zet hem niet te laag dus. Bij mijn setup is die trouwens al tamelijk laag. Zoals Frank zegt, gebruik de Porsche-eigenschappen om hem in bedwang te houden als hij schuift, gas geven = onderstuur hier. 't Zal ook een kwestie van oefening zijn, ik kan hem al behoorlijk laten schuiven met z'n gat en toch de controle behouden. Als ge wil weten waar ge tijd verliest, bekijk iemand anders dmv replay of online, alle snelleren nemen die haarspeld voor het rechte stuk in 3e bijvoorbeeld. De testrace was enorm spannend, ik had me 3e gequalificeerd (pb van 1.44.9!), en was na een paar rondes 2e. Maret had zich in een muur geplant in een gevecht met Steinmetz. Tegen de helft van de race kwam Verdegaal oprukken en die heeft me rondenlang liggen belagen, uiteindelijk raakt hij voorbij maar een halve ronde later maakt hij een foutje en ben ik weer 2e. De volgende rondes weeral side-by-side actie tot hij me weer voorbijkan. Nadien maak ik een foutje, maar finish toch 3e. Essington is spannend, en pas op voor de muurtjes. BTW: met het aangegeven aantal liter benzine hebt ge zelfs een overschot, was vertrokken met benzine voor 15 rondes en had nog voor 3 rondes over na de finish.
|
|
|
Post by Buchinski on Mar 29, 2006 23:10:47 GMT 1
hehe..hebben we typische Porsche eigenschappen en dan gaan we zitten knoeine met setups om al die typische zaken eruit te filteren.... Het is me wat (mea culpa) ...met een betstijd van 1.51 lig ik nog 7 sec off pace met de leiders maar wat ik in mijn "afdeling" opmerk is dat kerels die toch een beetje sneller zijn dan mij het meestal verknoeien in de race door te crashen, hun banden aan repen te rijden of verkeerde beslissingen te nemen. Zo kan ik in praktijk met mijn "trage: 1.53's constant te rijden voorbij mensen geraken die PBs hebben van 1/49 ! Dat belooft voor de race want positie is positie... ze moeten maar leren op de baan te blijven! Veel mensen konden (of wilden) de race niet uitrijden en zo kwam ik op een zeer geflatteerde 10de plaats terecht. Mijn benzine berekenig klopte en mijn banden blijven goed behouden. Toch vraag ik mij af of het morgen niet loont een pitstop in te lassen en de feature race te delen in 2 stukken van 15 rondes.... Bwa, ik heb nog ne dag om erover na te denken
|
|
|
Post by Petrol on Mar 29, 2006 23:51:15 GMT 1
Mja, dat is een goede vraag, hoe lang zouden de soft slicks hier meegaan. Na 15 rondes hard labeur waren ze nog altijd heel goed. Ik ga morgen voor de race 'ns testen met 6 rondjes Tire Wear *5 of zo, dat zou een idee moeten geven of het doenbaar is om niet te pitten. Willy, als ge rustig rijdt zoals gij zou ik da overwegen als dat mogelijk is met die softs. Tegen het einde van de race zult ge waarschijnlijk wel met versleten banden rijden maar een pitstop uitsparen gaat u zeker plaatswinst geven. Met mediums gaan rijden zou ik zeker niet doen, het circuit leent er zich niet toe en de pitstraat is kort. Ik ga met softs rijden, en indien mogelijk zonder een pitstop, ben benieuwd.
|
|
|
Post by Petrol on Mar 30, 2006 18:57:21 GMT 1
Net getest met die multiplier, de softs gaan ongeveer 20 rondes mee bij mij, 10 rondes met versleten slicks gaan rijden tot de finish gaat hoogstwaarschijnlijk geen voordeel geven. Ik ga dus voor de normale 1 stop strategie met softs.
|
|